• skejtar_henke

Medlem
    28 november, 2006 vid 16:51
  • skotten

Medlem
    28 november, 2006 vid 17:16

this is the one I found, he has 2 in the store.
    http://www.nocomply.se/product_info.php?products_id=2150

• pjoter

Medlem
    28 november, 2006 vid 17:56

Va dyra ni e!
    Alltså jag slängde ihop min lättvindsbräda på 1 dag (+ torktid för lack) på tjejens balkong. Lite mer jobb om man ska ha rocker men inte mkt precis.
    Sno formen från nån annan bräda å såga ut, doppa brädan i varmt vatten och låt den ligga en liten stund (om ni inte kan ånga den istället). Sen lägger ni den på golvet, stoppar några cm höga grejer under tipparna och lassa på massa tyngd på mitten så den ligger mot golvet. Vill ni ha mer rocker i tipparna än på mitten lägger ni bara tyngder så större yta ligger mot golvet.

Låt detta ligga några dagar, ta bort tyngderna, lacka massa lager och sen vaxa in eller sätt på lite griptape. Svårare är det inte att spara 1000 pengar.

• lars_m

Medlem
    28 november, 2006 vid 18:37

@ Tony: You can e-mail Mikael or Anders Borg (boardshaper at Liquid Force) and hear if it is the same as the wakeskates (to much rocker for lightwind): info@liquidforce.dk

• sidpiraya

Medlem
    28 november, 2006 vid 19:50

Lägg ner lätt vind är för fjoils och nybörjare orkar packaupp sakerna liksom.

Köp en billig Wakeskate och kör när det blåser de planar tidigt även med mycket rocker de är ju liksom gjorda för att åkas på efter nån slö liten plasteka.

• stoffe1980

Medlem
    28 november, 2006 vid 19:52
    pjoter wrote:
    Va dyra ni e!
    Alltså jag slängde ihop min lättvindsbräda på 1 dag (+ torktid för lack) på tjejens balkong. Lite mer jobb om man ska ha rocker men inte mkt precis.
    Sno formen från nån annan bräda å såga ut, doppa brädan i varmt vatten och låt den ligga en liten stund (om ni inte kan ånga den istället). Sen lägger ni den på golvet, stoppar några cm höga grejer under tipparna och lassa på massa tyngd på mitten så den ligger mot golvet. Vill ni ha mer rocker i tipparna än på mitten lägger ni bara tyngder så större yta ligger mot golvet.

Låt detta ligga några dagar, ta bort tyngderna, lacka massa lager och sen vaxa in eller sätt på lite griptape. Svårare är det inte att spara 1000 pengar.
    en dum fråga. vilket matrial har du till brädan?

• skotten

Medlem
    28 november, 2006 vid 19:56

awesome Lars, I will drop hima line and see what he thinks

• pjoter

Medlem
    28 november, 2006 vid 20:21
    sidpiraya wrote:

Du är bara avundsjuk. 😉 Hade du inte pumpat så mkt hemma hade du också haft tid för lättvind. Men grattis till lillknodden, om 5 år sitter handlepass med trainerkite.

Jag använde billig 12mm ply till brädan. funkar fint som snus. hade kunnat köra 10mm också.

• skejtar_henke

Medlem
    28 november, 2006 vid 20:31

eller så är man jävligt bekväm av sig och bara beställer en. Sån är jag

• jonaish

Medlem
    28 november, 2006 vid 20:38
    skejtar_henke wrote:
    eller så är man jävligt bekväm av sig och bara beställer en. Sån är jag

vilken tänker du köpa ?

• johanw

Medlem
    30 november, 2006 vid 11:33
    skotten wrote:
    this is the one I found, he has 2 in the store.
    http://www.nocomply.se/product_info.php?products_id=2150
    ser nice ut
  • sidpiraya

Medlem
    30 november, 2006 vid 17:48
    pjoter wrote:
    sidpiraya wrote:

Du är bara avundsjuk. 😉

nope ska man hålla på med Coktail surf så är kajt boat the shit.

• sidpiraya

Medlem
    30 november, 2006 vid 17:50

……………….

• pjoter

Medlem
    30 november, 2006 vid 18:30

helt klart. 🙂 men en sån bygger man inte för 500 pengar.

• skotten

Medlem
    30 november, 2006 vid 19:07

oooh, I like the black board Mike.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.