Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wakestyle drakar

  • jbi

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 19:24

    Olle, alla kör definitivt inte med hög AR drakar.”Nortttt-teamet kör ju såklart medium-AR. Hade ni andra skaffat Rhino-05:or så hade ni förmodligen kunnat köra längre o hårdare även dom där “tokbyiga dagarna” i Varat 🙂 Mrmille ,dagen du nämde gick Rhino 12:an som på räls så grejen är nog att bita ihop, träna o skaffa LEI tjo…

  • biorno

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 19:29
    JBI wrote:
    Olle, alla kör definitivt inte med hög AR drakar.”Nortttt-teamet kör ju såklart medium-AR. Hade ni andra skaffat Rhino-05:or så hade ni förmodligen kunnat köra längre o hårdare även dom där “tokbyiga dagarna” i Varat 🙂 Mrmille ,dagen du nämde gick Rhino 12:an som på räls så grejen är nog att bita ihop, träna o skaffa LEI tjo…

    Vad gör du här, schaz ner till grottan med dig.
    Primadonnan är inte heller nån hög AR.

  • jbi

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 19:36

    Tja Ozzy ! Kan ju inte låta bli att förklara ett o annat för smågrabbarna när det diskuteras så heta ämnen 🙂
    Rock on

  • lasse62

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 20:01

    Intressant tråd….
    inget nytt under solen alltså, en jvl massa nollkoll

  • ollefax

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 21:52

    Ok inget kobra AR, men högst AR från North? är inte vegas eller nått deras wakestyle drake?

    Tog upp det där med hög AR pga av pepäs inlägg. Har alltid hört att hög AR klarar byar bättre. Skulle vilja höra hans förklaring till varör det inte är så.

  • mrmille

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 02:12
    ollfa297 wrote:
    Ä va fan säg som det är nu! Peter Lynn håller inte måttet. 🙂

    Alla andra var ute å rippa med drakar mellan 7 och 12. (LEI)

    Bit i det sura äpplet och orka pumpa.

    Har faktiskt för mig maccan körde ännu mindre än 7, eller det kanske var en 7a?
    Jaja, hade som sagt fel gear med mig den dagen. Det hade troligen gått bättre med en 7a lei. Fast då skulle det ju varit en Strike 2a från flexifoil, annars kan det kvitta så klart 😉

    Vem vill prova Flexifoils nya kites i vår föresten?
    Då pratar jag om sådana där som ni älskar att pumpa upp…

  • guran

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 08:07

    Vem vill prova Flexifoils nya kites i vår föresten?
    Då pratar jag om sådana där som ni älskar att pumpa upp…

    Jag vill prova!

  • stelkramp

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 10:37

    Jag med.:smile:

  • mrmille

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 11:02

    okay, ska kolla med flexi när dom släpper de nya kitarna

  • coffer

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 16:00

    Haha, jo, hög AR e ju jävligt bra i byig vind….

  • rille

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 20:42

    Eh, jag flög som en vante efter X4:an i byig vind, men det kan ju bero på mig, och/eller kass depower på den draken. Men jävlar vilken go kraft det blir i byarna… :cool2:

  • pepa

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 09:54
    ollfa297 wrote:
    Ok inget kobra AR, men högst AR från North? är inte vegas eller nått deras wakestyle drake?

    Tog upp det där med hög AR pga av pepäs inlägg. Har alltid hört att hög AR klarar byar bättre. Skulle vilja höra hans förklaring till varör det inte är så.

    Har ingen förklaring till varför det inte är så men så är det inte. Finns inget värre än en kite med hög AR i byig vind, man blir ju helt sönderryckt. En kite med lägre AR absorberar byarna bättre och bidrar till en mindre skumpig ride. Om du krokar ur mycket är detta hundra gånger eftersom du inte får samma plötsliga ryck som du får med en kite med hög AR. Jag har kört kites med lite lägre AR det senaste åren och det finns inte en chans att jag går tillbaks till höjhoppardrakarna igen.

  • biorno

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 10:20

    Det newbien olle kan ha menat med att dom var bättre i byig vind var säkert att det är lättare att trycka ut en Hög AR i fönstret och det ligger ju lite i det så om man med byigt inte menar byigt utan menar att om man är ute och kör och det kommer en 10 minuter med supertryck och sedan 10 med mindre så kan det var lättare att trycka ut en hög ar än en låg, men iofs så är det inga problem att trycka ut en lägre ar heller så länge man kört lite ben på gymmet..l

  • pjoter

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 10:32

    fast det är ju lite gay att träna på gym.

  • pepa

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 15:26
    Biorno wrote:
    Det newbien olle kan ha menat med att dom var bättre i byig vind var säkert att det är lättare att trycka ut en Hög AR i fönstret och det ligger ju lite i det så om man med byigt inte menar byigt utan menar att om man är ute och kör och det kommer en 10 minuter med supertryck och sedan 10 med mindre så kan det var lättare att trycka ut en hög ar än en låg, men iofs så är det inga problem att trycka ut en lägre ar heller så länge man kört lite ben på gymmet..l

    Läste du överhuvudtaget vad han skrev? Han ska köra UNHOOKED! Om du på allvar rekommenderar en kite med hög aspect måste du med vara hög.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wakestyle drakar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.