Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave, freeride, race och slalom wad är skilnaden??

• Wave, freeride, race och slalom wad är skilnaden??

Publicerad av anonym-anvandare på 25 juli, 2003 vid 12:34

Vad är skillnaden på alla dessa segel egentligen? jag har en fanatic pure Gecko och vad skall man ha till den tro? Kan någon förklara vad jag skall köpa för segel till min bräda!!!!!!! Tack på förhand! Tha Joke

imported_macts svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2003 vid 12:44

Skillnaden är namnen. Det är vad du gör på vattnet som räknas, ha kul bara så kan du kalla det vaduvillsegling.

• freerider_swe

Medlem
    25 juli, 2003 vid 13:06

é det inte så att wave å freestyle segel i lite mer kraftiga..dvs tål mer.
    Men vet inte om det spelar så stor roll om man inte duktig seglare

• roy

Medlem
    25 juli, 2003 vid 13:11

wave går ju liksom mer rakt upp från mastfot till bomm-uthalet för att inte vara ivägen i vågorna medans race har ett nerhäng för att kunna stänga ordentligt mot brädan… eller ??? confused.gif confused.gif

• imported_macts

Medlem
    25 juli, 2003 vid 13:25

Racesegel och även de flesta renodlade slalomsegel har cambers och bredare mastficka. Fördelen med dessa är att de är stabila och kan köras rejält överriggade, nackdelen är att de är tygre och inte passar för manövrar.
    Nu vet jag inte vilken storlek du har på brädan och vilka vindstyrkor du vill använda seglet till, men ett ”freeridesegel” kring 7,5-6,5 (utan cambers eller med ett par cambers) borde vara bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave, freeride, race och slalom wad är skilnaden??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.