Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › wave riding
-
wave riding
Publicerad av mat på 20 oktober, 2004 vid 06:54Wave riding…
väldigt pedagogisk film: http://www.kitefilm.com/video/waveriding_part1.wmvAloha
/Mat
http://www.alohaphoto.nupatrikol svarade 20 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Bra instruktioner nu skall man bara hitta mycket vind och lite vågor!
-
Behövs ju faktiskt inte gigantiska vågor när du ska börja prova lite waveriding. Knä eller midjehögt räcker för att få in känslan lite, och det hittar man ju på de flesta ställen (tom habo långt ut).
-
Ja brukar vara rätt lagom på parkvägen med vågor tyvärr dom senaste gångerna med allt för lite tryck i kiten, men med bra vind så funkar det bättre och roligt är det med. Nu börjar det bli mindre roligt att bodydragga efter brädan i våtdräkt bara.
-
parkvägen…? får nog köra busslasen lite längre om du ska känna på lite riktiga grejer…. (bortsett fr skanörs hamn N då som kan va sjuuukt gött)
-
Ett Litet tips från JL, sätt en cyckelslang som hälstropp, bara att ha den under foten när du inte vill ha hälstropp ( gammalt trick i en ”hightech” värld)
-
Hade det på den Varipron som försvann på parkvägen för ett år sedan.
-
Kommer Mackan så fort jag blivit tillräckligt bra. Än så länge räcker små vågorna på parkvägen.
-
mackan ja e snart på väg till er.. hhmmm.. måste ju få kört nått innan du drar till afrika.. hmm.. hur ser det ut i heljen?,,
-
Vilken bräda är bäst känns som en mutant skulle funka bättre än en twintipp
-
Mackan lilla, du missade nog parkvägen ett par dar för en månad sen.. eller parkvägen är eg alltid skit, men storvägen va grym!
-
Svar till:
Ett Litet tips från JL, sätt en cyckelslang som hälstropp, bara att ha den under foten när du inte vill ha hälstropp ( gammalt trick i en ”hightech” värld)
[/ QUOTE ]
Har fixat cykelslangen nu. Verkar vara lite meck med att få på möget bakom foten bara(blev kanske lite korta?). Annars skall det nog sitta fint. -
Fan va du e klok Bengan! Att jag inte tänkte på det när jag låg och svor över att jag inte fick på mig dom.
-
Kan tyvärr inte hålla med att man kan få någon vågridning i habo!!! Men det finns däremot hur många bra spots som helst med stora fina vågor efter hallands åsen norr ut. ex vilshär… och ringenäs vågorna här kan ibland bli jäkligt stora, mast höjd på vindsurfing. trodde faktiskt inte att vi hade så stora vågor i sverige innan..
-
Svar till:
Kan tyvärr inte hålla med att man kan få någon vågridning i habo!!! Men det finns däremot hur många bra spots som helst med stora fina vågor efter hallands åsen norr ut. ex vilshär… och ringenäs vågorna här kan ibland bli jäkligt stora, mast höjd på vindsurfing. trodde faktiskt inte att vi hade så stora vågor i sverige innan..
[/ QUOTE ]
du vet inte möe, häng med mig ska ja visa…
Logga in för att svara.