Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing wave/freestyle cupen?

  • rideronthestorm

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 21:56

    Haga Park på Öland kommer att anordna freestyle tävling i slutet av Maj. Stort PARTY kommer det också att bli!

  • wisco

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 22:00

    precis innan sista tentan, perfekt…

  • rideronthestorm

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 22:17

    Vad gör du helst? Pluggar eller Surfar?

    Sjöbrisen brukar ligga på 10-12 m/s i slutet av maj så det är inte särskilt svårt att välja…eller?… 😉

  • wisco

    Medlem
    21 februari, 2000 vid 06:15

    nä iof…
    men det är ju synd på dom poängen när man redan är i bråk med csn..

    hur är öland på påsken? tänkte kanske köra dit enn sväng då å kolla läget.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2000 vid 08:15

    Vad är det för vindgräns neråt som gäller vid dessa tävlingar i Sverige?
    Med andra ord hur stort segel bhöver en snubbe som jag på 70-75 kg till min freestyle bräda?

  • paddy

    Medlem
    21 februari, 2000 vid 08:20

    På Wave Classic körde vi funrace i vaccum. W C är ju i och för sig en litet annorlunda tävling. Men vindgränsen liggen nog på ca 8m/s

    Ett 6,5 segel klarar du dig på.

    Paddy

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 11:02

    Hur många deltagare brukar amatör ha funderar på att ställa upp i år, vilka manövrar satte amatörerna förr året?
    Måste man ha nummer i seglet, vara medlem i SBF för att ställa upp i amatör, hur mycket brukar det kosta att vara med, när skall man anmäla sig?
    Som ni märker har jag inte så mycket koll men svara gärn på mina frågor eller ge mig en e-adress där dessa saker står att läsa.
    MVH / WAP

  • wisco

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 11:36

    vi var sex st i abbekås men ca 20 nånting i varberg har jag för mej (amatörer alltså), väldigt olika vad man sätter, jag loopar inte å sätter knappt willyskippern medan andra gör både och. Jag gick med i SBF förra året å jag tror det är meningen att man ska va det, b-medlem kostar 200 för ett år, och det kan man väl punga ut med ändå om det hjälper sporten. Priser på tävlingarna vet jag inte men det är (nästan) alltid billigare att föranmäla sej så håll ögonen öppna när dom bestämmer sej för vilka datum som gäller. (om dom gör det nån gång..)

    Kom å tävla, det är skitkul även om man inte är så duktig (jag vet).

  • johan-s-2

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 13:34

    Förra året fick man tävla i amatör utan att ha segelnummer eller vara medlem i SBF.
    I RM i varberg kostade det 50 spänn att föranmäla sig, men det brukar väll i regel kosta lite mer.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 14:10

    Det är meningen att amatörklassen ska vara till för de som aldrig tävlat och bara tycker det är kula att mäta sig mot kompisarna.
    Om man är så duktig att man sätter loopar och willyskippers så ska man inte köra i amatörklassen.
    Om det är massa folk som kör med loopar, willyskippers, vulcanos mm och blir totalt utklassade där så skräms ju dom iväg som vill börja tävla.
    Om vi ska få nya att börja tävla i freestyle så måste vi följa denna oskrivna regler, annars kommer det sluta som i Racingklassen.

  • wisco

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 14:20

    så tycker jag oxo, men många är så blygsamma med vad dom kan så dom vågar inte hoppa upp till pro, förra året sades det ju att alla som kunde loopa (eller satsade på loopar) skulle köra pro, men det blev ändå inte så.

  • wisco

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 14:22

    man fick vara med ändå, men det stog i anmälningsinfot att man skulle vara medlem (iallafall till abbekås)

  • pher

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 14:28

    Bra sagt!

    Själv börjar jag tveka på att vara med på någon tävling i sommar. Är ganska färsk och tycker det vore kul att träffa fler likasinnade.

    Hade tänkt och köra vanlig course segling men allt verkar så jävla allvarligt, och vilken bräda och om man ska köra med 10 kvm eller 12 kvm och en värsting fete bräda.

    Och visst kunde man kanske vara med ändå men om man blir varvad och kommer in ett par timmar senare än alla andra är det ju ingen vits att ställa upp.

    Själv gillar den stilen som är på Västerås brädan där alla typer av folk är med. Slappt och ledigt och inte hela världen om man skulle ramla i plurret vid starten.

    Nä, hoppas på att allvarlet och prylarna inte tar över för mycket..

    \Pher

    Som det verkar måste man ju byta bräda lika ofta som man byter dator om man vill hänga med. Dator rejset har jag lagt av med…
    Är det verkligen så stor skillnad eller har surftillverkarna lyckats lura oss och rejält med alla förbättringar som kommer varje år.

    Och då blir vindsurfingen jävligt dyrt om man ska behöva lägga 10 – 15000 på nya grejor varje år.

  • linsurfer

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 17:58

    Rätt töntigt att ställa upp i amatör om man kan loopa. Vilken merit att vinna över en som kanske inte ens sätter willys.

  • wisco

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 18:34

    då är det freestylecupen du ska va med i!
    som jag har känt det iallafall är den ju bara fylld av folk som vill ha skoj, har inte känns mej utanför på något sätt fast jag kör med lite äldre grejor och inte är så väldigt duktig. Sen är det oftast party efter ju!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing wave/freestyle cupen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.