Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wave’s Brädor 2005 (från Air Born)

  • Wave’s Brädor 2005 (från Air Born)

    Publicerad av zebulon på 27 november, 2004 vid 00:50

    Lite info från Air Born om Wave’s brädor 2005:

    POP–helt ny modell för det nya året. Namnet säger det mesta!

    V-FLEX–oförändrad shape men med ny design och nya detaljer!

    INITIAL–För den begynnande kitesurfaren eller lättvindsbräda!

    Mer info från WAVE’S! Säg till om franskan behöver dammas av… smirk.gif

    /Jonas

    bohm svarade 19 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • zebulon

    Medlem
    27 november, 2004 vid 00:59

    Intressanta stroppar på alla brädor… Nån som testat?

    /J

  • patrikol

    Medlem
    27 november, 2004 vid 02:23

    Ser ut att vara fina grejor. Ungefär så här tycker jag är helt ok att göra bra typ exempel! smile.gif Tycker inte att det gynnar någon att man inte skulle få slänga in lite info typ det här oavsätt märke!

  • samhansson

    Medlem
    27 november, 2004 vid 04:09

    ska dom inte vända stropparna 180grader? eller det är nån deluxmodell

  • walle

    Medlem
    27 november, 2004 vid 07:43

    Svar till:


    Intressanta stroppar på alla brädor… Nån som testat?

    /J

    [/ QUOTE ]
    ser ju bra ut!
    Jag har faktiskt tänk göra egna med ett sånt spänne eftersom man har en massa gamla snowboard bindningar som ligger och skräpar…
    konstigt att ingen gjort sådana stroppar tidigare!?

  • dirk_diggler

    Medlem
    27 november, 2004 vid 09:09

    går ju söder på nolltid.

  • walle

    Medlem
    27 november, 2004 vid 09:22

    Svar till:


    går ju söder på nolltid.

    [/ QUOTE ]
    Har du testat?
    det finns ju olika kvalitet på dom, jag har några där själva “snäppet” är av metall borde funka…?

  • dirk_diggler

    Medlem
    27 november, 2004 vid 09:50

    fixar du ett sånt spänne som garanterat håller en hel säsong (bara förslitningskador) så e jag kanske intresserad. wave’s sätter ju ett sånt spänne på sina brädor bara för att ha något som ingen annan har. kommer nog tyvärr gå åt skogen.

  • walle

    Medlem
    27 november, 2004 vid 10:01

    Svar till:


    fixar du ett sånt spänne som garanterat håller en hel säsong (bara förslitningskador) så e jag kanske intresserad. wave’s sätter ju ett sånt spänne på sina brädor bara för att ha något som ingen annan har. kommer nog tyvärr gå åt skogen.

    [/ QUOTE ]

    Jag fattar inte varför du alltid i dina inlägg är så negativ till nya idér??
    Vill du alltid vara kvar på stenåldern?

    Jag, som dom flesta redan fattat wink.gif, gillar nya idéer/uppfinningar som kan göra livet lättare…
    alla idéer kan inte funka till 100% från början, men jag tror att “Wawes” idé kan vara bra!

    Varför ska den gå sönder så fort då?
    Om du menar förslitningsrisk så tvivlar jag på det eftersom att du justerar en gång sedan åker du!

    Du ska ju inte “jucka” upp och ner på den hela dan som du gör med picken tongue.gif

    Håller spännet till en snowboard-bindning som utsätts för betydligt större krafter så håller det nog för en stropp till en kitebräda!
    Jag tror att insertsen pajjar före strappen.

    …och sluta va så negativ wink.gif

  • pjoter

    Medlem
    27 november, 2004 vid 11:00

    håller på walle, tror det borde hålla helt ok till kitebräda. fan jag har dragit sönder kanske 3-4 sånna på snowboard sen kanske 96 eller nåt å då har den gått mkt. Å plasten blir inte direkt starkare i 15-20 minus.
    Hade ju sånna på min första sele som en viss okänd försäljare i malmö lurade på mig. å de funkade oftast. släppte två gånger för mig innan jag bytte sele å då var det då man verkligen fick ryck å flög efter.

  • dirk_diggler

    Medlem
    27 november, 2004 vid 11:21

    vi ser vad som händer

  • walle

    Medlem
    27 november, 2004 vid 11:29

    Svar till:


    vi ser vad som händer

    [/ QUOTE ]
    …du växte upp med cement i sandlådan va?

  • rambo_johnson

    Medlem
    27 november, 2004 vid 12:02

    Svar till:


    går ju söder på nolltid.

    [/ QUOTE ]

    lätt

  • zebulon

    Medlem
    27 november, 2004 vid 13:24

    Får väl tacka för supporten, Walle! Inte helt oväntat att vissa på forumet tillämpar “söndra & härska” metoden…

    Men, det är som bekant alltid lättare att framhäva sin expertis genom att va’ negativ tyckare än det motsatta! smirk.gif

    Problemet blir väl till sist mitt om dessa mot förmodan inte håller håller måttet! Idén tycker jag verkar mycket bra & så får vi se… Jag har kittat upp mig med ett grymt stropp-lager om Hugge-ligan får rätt!!!

    /J

  • metallifredd

    Medlem
    27 november, 2004 vid 16:37

    Å jag håller med dig Jonas…trots att du e 08 tongue.gif
    wakeboard åkarna har ju haft de där spännena och det verkar ha funkat hyfsat.

  • dirk_diggler

    Medlem
    27 november, 2004 vid 17:30

    notera: “har haft”

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wave’s Brädor 2005 (från Air Born)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.