• WebContest

    Publicerad av steffo på 12 november, 2001 vid 12:08

    Bli en dommare du också och rösta på vem som du tycker är bäst!

    Saxat från Lars Petersen


    I got the idea for the web contest some month ago, after a competition I was thinking about what a shame it was in normal freestyle or wave contest that your “future” was determined by 3 judges in 6-8 minutes heats. I thought about how cool it would be to compete longer time and with more judges, and then I came up the web contest format, where with the voting system everybody can be judges and then you get much more sailing time.

    First I told the idea to my old friend Finn Noer D1111, we have been rivals in competitions for years and we thought it would be fun to take it to the water in a “duel” 😉 not only is Finn great sailor but he also has a small video production company where we would have all we needed for filming and editing.

    Then we needed a good web designer, and I immediately thought of another good friend of mine, Henrik von Janda from Tideguide.org, which recently did the work on the Free Your Mind DVD. Henrik is really hot in web design, filming and all this stuff, so we couldn’t be in better hands having Henrik doing all the technical stuff.

    The Web contest link http://tideguide.org/webcontest/index.html have been tested and further improved the last couple of days and will be ready Monday 1200 o’clock.

    The vote ends on the Tideguide server on December 2’nd and the results will be released on Dec. 3’rd.

    Best regards

    Lars

    dr-masse svarade 22 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • seasurf

    Medlem
    13 november, 2001 vid 10:37

    Kanon! Mer sånt på nätet, lyft i vardagsarbetet. Otroligt seriöst genomfört projekt.

  • borje

    Medlem
    13 november, 2001 vid 11:36

    Kan bara hålla med!

  • druutten

    Medlem
    13 november, 2001 vid 13:57

    Det bästa som gjorts på webben, tackar och bockar Pedersen o compnay!!!

  • teabag

    Medlem
    13 november, 2001 vid 15:16

    samma här.Lars la ju av ett bra hopp men jag röstade på finn då jag tyckte han hade sanslöst flyt.

  • Johan!!

    Gäst
    13 november, 2001 vid 15:26

    Lars framåt var bland de brutalaste jag sett, han började ju inte rotera för än han landade!!….TYP
    Det räckte iallafall för min röst.

  • q-lobo

    Medlem
    13 november, 2001 vid 16:35

    lars var bättre, han hade svårare tricks än finn

  • dr-masse

    Medlem
    13 november, 2001 vid 17:24

    Å det där var ju LÄTT dagens lilla underhållningsstund på jobbet! Verkligen kul, även om min burk tokhängde sig första gången jag försökte kolla lite. Tänk om vi kunde få se samma sak från lite större tävlingar, det vore apskoj!

    Surfa På!

    (Lars fick min röst, hans hopp å trick var ju både högre å svårare tyckte jag men båda grabbarna kunde segla… själv så vurpar jag snyggare i alla fall)

  • par

    Medlem
    13 november, 2001 vid 18:04

    Kul grej. Tyckte det var svårt att dömma nån som vinnare. Lars laddade lite hårdare men det var tajt. Mer sånt.

  • calle

    Medlem
    14 november, 2001 vid 07:18

    Verkligen kul!!
    Röstade på Lars, högt är coolt!!
    / Calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2001 vid 07:32

    lars frammåt slår allt!

  • knut

    Medlem
    15 november, 2001 vid 08:55

    Snyft.. Min jobbdator låter mig inte installera Quick Time om jag inte är administratör. Och det är jag inte.
    Fy för säkerhetsfascistiska storföretag.

  • dr-masse

    Medlem
    15 november, 2001 vid 09:49

    men har du inte windows media player i så fall? Det är kul att kolla på, testa! Själv fick jag spara ner filerna för att kunna kolla, men det gick bra sedan.

    Surfa På!

  • royalbeastieboy

    Medlem
    15 november, 2001 vid 21:18

    när får man reda på vem som vann??

  • silversurfarn

    Medlem
    16 november, 2001 vid 10:10

    Du kan ju alltid prata med supportavdelningen….
    (fniss fniss)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 09:38

    Hej,

    röstade också på Petersen.

    Fick också spara ner för att sedan kolla i media player.
    Företaget jag jobbar på har också regler för vad man får se/inte får se…

    //Mac

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.