Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West coast speed open#2

  • speedjanne

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:04

    Japp ikväll blir det perfekt för “shitbay”. Alla är välkommna.Lånar ut min missile till dom som vill testa!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:16

    Någon som kan locka med en kompis med kamera / videokamera? Blir nog rätt spektakulärt med alla överriggade speedsters (och lätt-avbildat om alla blir inblåsta i “shitbay”). Vore kul att ha det dokumenterat.

    Hur skall man kunna tänka på jobbet fram till dess nudå?

  • getwet

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:34

    Har aldrig sett någon speedster vara överriggad, underriggade däremot dräller det av………:wink: Så det blir nog inte så mycket att dokumentera, och absolut inga speedsters som blåst in i viken, tror inte jag iaf.

    Vi väntar alltid, och väntar återigen på vind för att få till de däringa extra tiondelarna. Och nu ser det riktigt bra ut för er på vkust men kanske en aning fel riktning. Vi på östkusten sitter här nu i spänd förväntan och spanar in på GPS speedsurfing för att se vad som har hänt.:cool2:

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:36

    Ännu mer senaste uppdateringen. Ojojoj…

  • speedjanne

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:58

    kan bli så här idag….

  • speedjhanny

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:12

    Känns som 9 lattade 5.5:an kan gå av idag!………

    17.00 gäller eller????

  • speedjanne

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:18

    Jag åker ner vid 16 tiden byter ut tampar,sprayar upp cambrarna med siliconspray.Tar med 6.3 Warp 5.8 RS5 och …..kanske 5.0 Stealth. Har en otäck känsla att min X9 430 eller en bom kommer knäckas idag?

    Tror Erik Larsson tar Surfans rekord idag! Om inte Surfan och Jester kommer och själva slår det!

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:01

    Tror varken jag eller Surfan kommer ut idag (bokade med jobb bägge två). Life sux, and then some… Var ju planerat att vinden skulle komma efter i morgon, men det fattade inte vädergudarna… Tror oxå att Erik kan gå fort ikväll. Problemet är väl bara att hitta tillräckligt platt vatten vid västlig vind…

  • speedjanne

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:03

    Aj synd att ni inte kommer.Tog själv sem idag för att segla i TT på förmiddagen. Är iallafall ruskigt laddad!

    Mvh Janne

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 17:36

    En liten delrapport från dagens race i Fiskebäck 🙂

    Det kan antagligen bli bättre tider senare, men detta var bara några noteringar från början av racet..
    Jag vet att speedJanne hade 33.6 knop på sin display och bytte sedan till 5.0 stealth och såg ut att ha bra tryck i seglingen. Enligt rycktet så skulle speedSven ha varit över 34 knop också. Sedan var det några andra som hade kommit över 31-32 knop också:smirk:
    Men om några timmar så vet vi slutresultatet…. Men det var bra tryck i vinden och några chopp/småvågor också :blush:

  • speedjanne

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 18:28

    Japp precis hemkommen och jävligt lycklig. Fick nytt PR på 35.2 gav GPS:en till LBJ så han får kolla så det inte var en spik.Hade även en fin repa på 34.5.Körde på en stenjävel med min nya select 26:a urrk.

    Mats Hovde fick grymma 36.6 och ett flertal pR slogs!

    mvh janne

  • boman

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 18:33
    Speedjanne wrote:
    Japp precis hemkommen och jävligt lycklig. Fick nytt PR på 35.2 gav GPS:en till LBJ så han får kolla så det inte var en spik.Hade även en fin repa på 34.5.Körde på en stenjävel med min nya select 26:a urrk.

    Mats Hovde fick grymma 36.6 och ett flertal pR slogs!

    mvh janne

    Bra jobbat och grattis Janne! Var det Mantan eller missilen du stog på ?

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 18:49
    Boman wrote:
    Speedjanne wrote:
    Japp precis hemkommen och jävligt lycklig. Fick nytt PR på 35.2 gav GPS:en till LBJ så han får kolla så det inte var en spik.Hade även en fin repa på 34.5.Körde på en stenjävel med min nya select 26:a urrk.

    Mats Hovde fick grymma 36.6 och ett flertal pR slogs!

    mvh janne

    Bra jobbat och grattis Janne! Var det Mantan eller missilen du stog på ?
    Missilen stod han på 😀

    Men Janne, du glömde ge mig kredit för den fina riggningen av stealthet 😀 😀 Det gjorde säkert några extra tiondelar.
    Grattis till ditt nya fina PR i alla fall:wink:
    Även till Mats, kan jag bara säga Starkt jobbat !!!

  • boman

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 19:12
    Knatte wrote:
    Boman wrote:
    Speedjanne wrote:
    Japp precis hemkommen och jävligt lycklig. Fick nytt PR på 35.2 gav GPS:en till LBJ så han får kolla så det inte var en spik.Hade även en fin repa på 34.5.Körde på en stenjävel med min nya select 26:a urrk.

    Mats Hovde fick grymma 36.6 och ett flertal pR slogs!

    mvh janne

    Bra jobbat och grattis Janne! Var det Mantan eller missilen du stog på ?
    Missilen stod han på 😀

    Men Janne, du glömde ge mig kredit för den fina riggningen av stealthet 😀 😀 Det gjorde säkert några extra tiondelar.
    Grattis till ditt nya fina PR i alla fall:wink:
    Även till Mats, kan jag bara säga Starkt jobbat !!!

    Det hade varit Kul med lite bilder…….

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 19:25
    Speedjanne wrote:
    Mats Hovde fick grymma 36.6

    Han gjorde det på sin fem år gamla RRD och i real life Fiskebäck. Gott i dagens totala surfprylhysteri och plattvattensjakt.

    Jag bugar mig djup för hans race idag! Så fantastiskt kul! Grattis, grattis, grattis.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West coast speed open#2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.