Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windsurf butiker i Stockholm?
-
Windsurf butiker i Stockholm?
Publicerad av anonym-anvandare på 19 maj, 2003 vid 06:11Jag är frän Helsinki Finland och jag ska bli i Stockholm på tisdag-fredag. Har ni windsurfbutiker i Stockholm?
jonasp svarade 21 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Finns väl en som är öppen helatiden som en vanlig butik och det är Skidsport Bromma(se Annonsen här intill)
-
Beli-marin är väl faan ingen att nämna, om du inte ska ha en ny mastfot till Dufour Wing. / Pär
-
Skidsport Bromma = störst utbud, bäst service, bra kvalitet, dyra
Surf_unique = litet utbud, oftast inget på lager, billigast, dock ganska bra prylar
Beli Marin = jokern i leken, både bra och dåliga grejor, dyra och billiga, trevlig personal, litet utbud
-
Pär!! tror inte du vet vad du snackar om riktigt. Jag köper å har köpt mycket av min utrustning på Beli, grym service å trevlig personal, de säljer bla north, gaastra, starboard, Bic F2 AHD, och det som inte finns i butik fixar dem fram.
-
Håller med! måhända att Beli inte alltid har stenkoll på alla prylar och lagret kanske är i minsta laget men vet du bara vad du vill ha så är de snabba att ta hem. trevliga och ger bra service! Vet du inte vad du vill ha kan dock beli ibland sälja på lite för enkla, billiga prylar så du får byta upp snabbare än nödvändigt…
Skidsport Bromma: Störst, bäst och vackrast gäller både kunnande och lager men även priserna som är lite dyrare. Kunde tidigare ibland vara lite arroganta och oflexibla (just för att de var störrst) men det har blivit mycket bättre. Trevlig, vänlig, pratglad och säljglad personal. Största fördel är att de alltid har alla basprylar (och ganska mycket till) hemma!!! Är det något man akut behöver så är det oftast hit man åker!
Unique: Postorder/Garagebutik med mycket bra priser! begränsat lager men har en hel del basprylar hemma. kan ibland ta lite tid att få det man beställer men det är ju den risk man får ta när man vill handla billigt… Johan är trevlig, kunnig och har bra koll på prylarna!
Hotsails: Postorder/garagebutik? Vet egentligen ingenting annat än att Jeppe är ganska trevlig. Bra prylar. Ska jag göra en vild gissning så tror jag att du kan titta på ganska mycket prylar men att han tar hem vid beställning och håller ett minimalt lager… egentligen har jag dock ingen aning… Ingen slår jesper på fingrarna när det gäller vågsegling!
Surfbutiken: postorder/garagebutik? Mycket bra priser, bra prylar och trevlig personal. De håller ett minimalt lager men gör regelbundna beställningar så det gäller att ha lite framförhållning.
Slutsats: Skidsport är nog egentligen den enda butiken som har ett sånt lager att du kan handla samtidigt som du är där och tittar. Övriga är grymt bra och gör ett kanonjobb för att bredda utbudet och pressa priser. Du kan ofta gå och känna och titta på prylarna men när du väl vill köpa får du oftast vänta på att prylarna i rätt storlek ska tas hem. Finns ofta en del basprodukter men minimal lagerhållning är priset för att kunna hålla låga priser. Har du tid att vänta så kan du tjäna många tusenlappar!
-
Hej!
Är det svårt att hitta till dom här ställena! Ska upp till Nynäshamn på torsdag. Skulle behöva en ny bom. Nån som vet vem av dom som kan ha och vad det kan kosta? -
Bromma och SU är lätt att hitta till tycker jag. Bra vägbeskrivningar finns på deras sidor men det är ju en bit från nynäshamn. SU har nog de billigaste bommarna: reflex.
Annars har ju bromma ett stort utbud med bommar, senast jag var där fanns NP, blueboom, Localspirit och säkert nån till. Pris beror ju ofta på storlek. Kolla länkarna här brevid.
Logga in för att svara.