• Windsurfing

    Publicerad av nik på 15 november, 2001 vid 20:53

    När jag för kanske femtionde gången frågade mexicanarna om det fanns något ställe där man kunde hyra vindsurfingutrustning och fick till svar för trettionde gången att i mexico behövde man inte vind för att surfa.
    Och återigen försökte förklara konceptet vindsurfing med segel så får man det klassiska que till svar.
    då man till slut ger upp och frågar opm det finns nått ställe där man kan hyra en surfbräda och får till svar att “nej har du ingen bräda med dig”
    ohhh vad trött jag är på mexicaner.
    hoppas det fortsätter blåsa på er där hemma.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • royalbeastieboy

    Medlem
    15 november, 2001 vid 21:02

    haha, låter aningen hopplöst!! men det e väl i allafall varmt??

  • nik

    Medlem
    15 november, 2001 vid 21:25

    Jo man får väl vara glad för det men hade hellre tagit lite kyla och fått surfat hemma i Sverige.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 09:36

    preguntará que ellos tienen cabezas extranos. Creo que son locos alli.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 14:28

    Tjena vilket öde ingen windsurfing______ maila eller ring:____

    http://www.solosports.net/_______

    http://gomexico.about.com/library/weekly/aa053199.htm______ så kan dom nog ledas dig vidare_____ Ska förresten till Corpus Cristi (Texas) och windsurfa i Januari (ibland är det trista jobbet inte helt fel) vi kunde ju ses där. Ett kanonställe för windsurfing med spännande fiskar, rå Texas Blues, mm.._____

    Mvh Bosse

  • nik

    Medlem
    16 november, 2001 vid 16:44

    jag nog är det underligt att man får detta till svar och ja jag kan försäkra dig om att dom är tokiga.

  • nik

    Medlem
    16 november, 2001 vid 16:46

    hej bosse ,

    åker hem tilll sverige igen i mitten på december

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 17:51

    Var fan befinner du dig? Mexico har bland de basta forhallande pa norra klotet, bahia los angeles, san carlos, la ventana, los barrilles ?????? vakna up ur tequila fyllan och surfa! kass!!!

  • dude

    Medlem
    18 november, 2001 vid 00:09

    Hej Bosse – så du ska till Corpus! Om du inte har vart där så rekommenderar jag sandbanken på höger sida om vägen som leder ut på bro till Padre Island, eller Bird Island Basin på Padre Island söder om brofästet. Båda är heljysta plattvattenställen DEFINITIVT för speed :]. “The Bay” är mer chop om man gillar det men där jag gick i var stenstrand. I o för sig är det riggning på fint gräs så man slipper sand. Hursom helst är Corpus helt grymt och jag hoppas komma tillbaka! Men du verkar vara hemma i Corpus? Lycka till med lågtrycken i januari i alla fall! De brukar blåsa som ATTAN. Mvh, Niklas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2001 vid 11:50

    Hej Dude
    Tack för tipsen möjligheterna att något förbättra sin usla speed är kanon där. Det verkar som Corpus har en speciell dragningskraft på många, för sista gången blev jag faktiskt “date-ad” nånstans högt över Texas av en klart trevlig flygvärdinna (surferska uppenbarligen)på American som ville följa med till Corpus rakt av …… första och säkerligen enda gången i livet det händer. Snacka om service. Har aldrig hänt på tex SAS och KLM så därför flyger jag så ofta som möjligt ……. tipset är att ha med sig en hel bunt surftidningar ….. ursäkta, ja visst ja, fel site, sånt här ska man ju förmodligen skriva om på Romantische-Surfen-Urlab-siten. ___
    /Bosse, en typ surfande Stig Helmer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.