Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › windsurfingfotoklubb?
-
APS är på väg bort från marknaden.
Du hittar en äldre systemkamera med en hygglig 300 eller 400 zoom för kanske 5000 kr. Då får du garanterat inte en kombination kamera/objektiv som hinner fokusera på ett snabbt rörligt föremål som rör sig mot eller från kameran. Mina grejor kostar nypris 19000 och jag fokuserar manuellt med 300 mm.
Lycka till!
Objektiv du ska ha om du kör budget är Sigma 400/5.6 eller Tokina 400/5.6. Kamera tex Minolta 700si (ca 2000 beg) eller motsv. Nikon/Canon. Kolla begagnatannonser på fotosidan.se!
/Mats -
Kolla Thors bilder. Riktigt sköna alster. Har för mig att han använder en slags vattentät påse till sin systemare.
Thomas
-
satsa på en 135 (vanlig småbilds kamera) eller en digitalkamera med någorlunda upplösning, då kan du zooma digitalt jfr delförstoring av vanlig film. Aps är stendött, minsta negativ format som finns = dålig upplösning samt att du hittar knappast några objektiv som kan mäta sig med 135 gluggar i skärpa, distortion osv. Aps var för amatörer som inte kunde ladda sin kamera med film…
/ Yrkesverksam fotograf sedan 15 år.Ps: Hade du tänkt att sälja dina surfbilder till andra än de som är avbilde, säger jag bara lycka till Ds
-
Jävligt fina bilder… bästa jag sett på länge, skulle vara kul att se orginalkopiorna.
-
http://www.powerphoto.nu
windsurfing har blivit en del av vårt fotande…. finns inte så många bilder ännu men fler kommer denna säsong…. störtkul ha de gött!!
Logga in för att svara.