• Publicerad av yeeah på 6 december, 2004 vid 10:44

tjena är det någon där ute som provat årets modeller av wipika?
    förr om åren så hade dom ju ganska dåligt rykte vad jag har hört, men årets modeller verkar schyssta någon som provat och kan ge lite KONSTUKTIV feed back?

samhansson svarade 20 år, 4 månader sedan 18 Medlemmar · 44 Svar
  • 44 Svar
  • kicki

Medlem
    6 december, 2004 vid 12:27

Jag har provat 2004 WIP och Matrix och de är båda jätte bra. Bommarna är behagliga och har bra säkerhetssystem (bla 5e linesystem). Matrixen är bra för Wave och mer oldschool trix… rörligare och lite lägre aspect ratio (tjockare, bulligare= mindre häng men mer rörlighet. WIPen är mycket högre aspect ratio och ger mycket häng och är inte fullt så rörlig. Den är bra för dig som gillar att hoppa högt och mer klassisk stil. Den enda nackdelen är att du får absolut inte glömma den 5e linan när du går ut för den är mer eller mindre omöjlig att relauncha utan linan…. den är så smal och läng att de inte lätt lägger sig.
    Om du bara kör fram och tillbaka på vattnet så är båda bra för dig. Men 2004 har varit ett bra år för många märken, Wipika står inte ut såååå mycket ur mängden.
    Kolla med surfer.se om mer köpinfo.
    Ha d,
    Kicki

• anonym-anvandare

Medlem
    6 december, 2004 vid 18:55

oldschool trix… neeeew school trix ska det vara på matrixen tongue.gif

• nilsson

Medlem
    6 december, 2004 vid 19:13

Jag har i stort sett bara kört på wipen, men min slutsats är följande:
    – Grym hoppdrake
    – Tar höjd av sig själv när man åker
    – Grymt bottendrag
    – Har aldrig använt 5:te linan, har aldrig haft problem att vattenstarta den
    – Draken straffar dig direkt vid misstag, pga ovannämda egenskaper
    – Obehaglig att starta pga bottendraget och hoppegenskaperna

Sammanfattningsvis så kommer jag att behålla mina wip även 05, då jag är igång tidigt och den är lätt att hoppa med! dock kommer jag nog att sätta på 5:te linan för att våga starta draken själv, vilket jag inte skulle vilja utan den!Mvh Bengt N

• dirk_diggler

Medlem
    6 december, 2004 vid 19:15

sen när va det oldschool med waketrick??

• d80

Medlem
    6 december, 2004 vid 22:20

vem har sagt det?? fast tänker man efter och kollar high så är wake ifs old school..

• patrikol

Medlem
    6 december, 2004 vid 22:26

Wave inte Wake! wink.gif

• luuddee

Medlem
    6 december, 2004 vid 22:49

varför inte wake.. mer wake än wave eller?

• patrikol

Medlem
    7 december, 2004 vid 01:13

Inte enligt Kicki som skrev Wave och inte Wake va faen kan ni inte läsa någon av er? wink.gif

• kicki

Medlem
    7 december, 2004 vid 13:37

Word! Patrik du borde ha en IQ gräns på steffo! Dirk Diggler wannabe…. åter igen förstärks mina aningar om att du borde gå till skolan istället för att sitta framför datorn.

• patrikol

Medlem
    7 december, 2004 vid 14:29

När får vi ett omdöme om torchen Kicki? För du fryser väl inte! wink.gif

• dirk_diggler

Medlem
    7 december, 2004 vid 15:39

hmm, du e rätt rolig ibland, kanske inte den mest genomtänkte, men ändå lite sådär ”dumrolig”. matrixen är en ”wake/wave-drake” så jag fattar inte vart du har fått det här med oldschooltrick ifrån.

• brickan

Medlem
    7 december, 2004 vid 16:01

Jasså har du kört 05 orna?
    Kan inte du ge lite feed back på hur de är?
    Om inte varför lägger du dig i debatten och klagar på kicki som har kört dom och testat?

• dirk_diggler

Medlem
    7 december, 2004 vid 16:08

brickan, läs alla inläggen. det är oldschool att hoppa högt och göra långa board offs osv, det gör man inte med den. det är en kite för de nyare tricken med kiten lågt och mycket tryck. kallas även ”wakestyle”.

• nilsson

Medlem
    7 december, 2004 vid 16:45

Tror inte någon i denna tråden kört Wipika 05, men Kicki har rätt i att det är en Wake/Wave style kajt!
    DD har nog rätt i vad som är old style och för det finns Wipika wip, dem är jag säker på att jag kört/använt mest av alla åkare i sverige, rätt skall vara rätt!

• wipika

Medlem
    8 december, 2004 vid 17:17

Jag har kört Matrix 2005 nu i Lördags.
    nu blåste det inte så mycket som man kunde hoppas på men det lilla man fick så tycker jag den var bra.
    man får hoppas på vind i helgen så man kan prova någon av Wipika drakarna som kommer imorgon. grin.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.