Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing X-Bow III eller SBIII

  • X-Bow III eller SBIII

    Publicerad av blackadder på 13 oktober, 2007 vid 19:26
    Ok. Vad tycker ni som kört de nya Cabrinhakitarna? Ska man ha X-bow eller SB? Om man gillar att hoppa, är det då nödvändigtvis bättre med en X-bow?
    sourra svarade 16 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • edorf

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 19:51

    x-box ska man ja så klart!

  • swe22

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 21:36

    @Blackadder 421951 wrote:

    Ok. Vad tycker ni som kört de nya Cabrinhakitarna? Ska man ha X-bow eller SB? Om man gillar att hoppa, är det då nödvändigtvis bättre med en X-bow?

    Har kört en del på CB3 och SB3. Dom är ju väldigt olika och båda är sköna på sitt sätt men personligen föredrar jag faktiskt SB3. 😉

  • hbgkitare

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:59

    Gillar du att hoppa högt/långt, rida vågor och bara freerida så är XBow3 det du skall ha(kör xbow3 själv och är väldigt nöjd)! Håller du på med waketrick och köra unhooked så väljer du SB3!

  • debkausf

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 17:32

    du vet vad jag tycker!

  • blackadder

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 17:50

    Ja, å jag vet vad plånboken tycker mä…

  • jezaja

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 20:59
    Blackadder;423507 wrote:
    Ja, å jag vet vad plånboken tycker mä…

    Ta en helix isåfall så sparar du en tusenlapp per kite isåfall och hänger bättre vill jag tro 🙂

  • haze

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 22:08

    Tror jag med 😉

  • eagletech19

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 00:38

    Tjenare:cool2:
    Köp en crossbow 3 om du vill flyga högt och långt och en Swichblade 3 om du vill köra mer wake trick.
    Du blir inte missnöjd det vill jag lova, du kan test Cabrinha prylar av mig om du är i skåne.:smile:
    Annars finns det andra goa personer som låter dig testa prylarna innan du köper.
    kan lova dig att vi inte skryter om att hoppa högst eller har bästa kiten, men jag vet inte många som kan sälja mest kites i världen och på samma gång vara dom sämsta kitarna enligt många här på steffo:wink:

    Tycker ändå att du ska testa olika kites och själv ta det som passar dig med din åkstil.
    Jag vet att många retar sig på Cabrinha här och jag brukar inte skriva in eftersom det är så otroligt mycket skitsnack om Cabrinha.
    MEN
    Jag tycker att vi måste se till att vår sport behöver många olika kitemärke för att fortsätta utvecklingen av nya saker som förbättrar nya kitar för alla. Vi kommer INTE få bra kiteprylar om vi bara har några få kitemärke på marknaden.
    Vi ska vara väldigt glada för den otroliga utvecklingen på nya kites och brädor samt tillbehör, Jag vet att det inte är stora pengar i sporten ,utan det är att dom som ” Älskar livet runt vår sport och utmaningen att göra bra prylar som driver 99% av oss.
    Jag var med från början med några andra som inte kände varandra men kunde utnyttja sidor som Steffo och många andra forum för att fråga om saker man var osäker på.
    Jag lovar att det tog bara några minuter innan svaret kom hur man hoppade eller loopade:wink:

    Det är inte coolt att idiotförklara personer som vill ha hjälp eller kitar med fel märke på kiten enligt vissa personer .
    Jag hoppas på en trevligare hänsyn till våra nya kitande vänner oavsett kitemärke:laugh: .
    Det är så att vi sitter i samma båt oavsätt om ni gillar det eller ej.
    Hjälps vi inte åt kommer vår älskade sport att dö ut väldigt snabbt.
    Jag älskar min sport otroligt mycket och kommer göra allt för att alla ska trivas var dom än kommer ifrån i världen
    Jag hoppas vi syns på stranden snart:cool2:

    Mvh /Roger Ö

  • christian12345

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 07:36

    Jag hatar att uttala mig om saker jag inte vet något om och jag har inte prövat många 08-or ännu, men har i alla fall seglat lite SB3, så here goes: om det är långa sväv du är ute efter, så tror jag att du kan hitta bättre och billigare drakar än SB3. SB3 är en fin drake, men det finns alltså till och med drakar från förra året som har bättre sväv än den.

  • debkausf

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:04

    Vad kostar en helix komplett då?

  • jezaja

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:13
    debkåusf;423821 wrote:
    Vad kostar en helix komplett då?

    Komplett med smartloopbom:
    Helix 7.0kvm 2:1/1:1 20m/20″ bom 10 999 kr
    Helix 9.0kvm 2:1/1:1 20m/20″ bom 11 499 kr
    Helix 12.0kvm 2:1/1:1 20m/20″ bom 11 999 kr
    http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/pricelist.shtml

    Testa iaf Helixen innan du köper något annat, om du vill ha en kite som hoppar högt och hänger länge.

  • blackadder

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:14

    11499 för nian. Det finns dom som säger att man klarar sig med en nia i alla väder. Blåser det för mycket e de bara att korta in linorna. Men va fan vet jag…

  • blackadder

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:15

    Attans Jesaja, du hann före…

  • blackadder

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:15

    Hmm… Jezaja ska de va…

  • swe22

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 17:21

    @jezaja 423527 wrote:

    Ta en helix isåfall så sparar du en tusenlapp per kite

    ???

    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=959

    Ta switchbladen och spara en femhundring per kite… 😉

    .

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing X-Bow III eller SBIII

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.