• rydstrom

    Medlem
    6 december, 2010 vid 12:05

    Det låter fruktansvärt intressant, behöver ni folk? jag är grym på CAD, främst Catia, är bra på hållf, mekanik osv, är energiingenjör i botten. Vad jobbar du på för företag, om man får fråga.

  • petting_4

    Medlem
    6 december, 2010 vid 12:46

    Som elektriker 07.00-16.00 hinner man inte med mycket kvalitetstid på vattnet kan jag säga… 🙁
    Satsa på kärnkraften alla dagar i veckan!

  • sourra

    Medlem
    6 december, 2010 vid 13:57

    Det gör vi säkert. Skicka PM.

  • oskarryden

    Medlem
    6 december, 2010 vid 17:01
    Lelleee;641475 wrote:
    fan va najs, energiingenjörer växer inte på träd, jag är ju bara driftingenjör.

    Ringhals nyanställer till kontrollrummen i början på sommaren, så ansökningar ska va inne i vår någon gång. brukar bli ett 20e tal nya varje år.
    Men sök till 2an där jobbar jag och vi har världens modernaste kontrollrum. Jag har lärt en del att kita där också, ju fler resekompisar desto bättre.

    skiftet innebär att man jobbar 4v och sen är ledig 3v. 34h/vecka i snitt med betald lunch.
    så om alla söker hit nu så kan vi va ute och resa ca 20 veckor per år 🙂

    Låter bra! Hur är lönen?

    Vart skickar jag min ansökan då? Läste lite flyktigt på hemsidan men hittade inget.
    Krävs det någon utbildning för den anställningen?

    Jag vill jobba med en massa kitesurfare i världens mest moderna kontrollrum! 🙂

  • regfellow

    Medlem
    6 december, 2010 vid 18:27

    Annars kan du jobba på LKAB i gruvan med lön på 500k om året med 6 månaders ledighet per år…

  • lelleee

    Medlem
    6 december, 2010 vid 19:53

    varför funkar inte min citera knapp?

    Oskar: Jag vet inte men jag kan kolla upp var man skickar ansökan.
    Du behöver minst va tekniker inom drift eller process. typ 2 års KY-utbldning eller högskola.
    Eller ha erfarenhet från nått liknande typ värmeverk eller någon processindustri.

    Lönen är bra.

  • skotten

    Medlem
    6 december, 2010 vid 21:18

    self employed is best, any industry, but I could advise against Whoring… especially for naish.. haha

  • jonaish

    Medlem
    10 december, 2010 vid 11:48

    Har du det som krävs? – FÖRSVARSMAKTEN

  • tobas

    Medlem
    10 december, 2010 vid 17:44

    Personlig Assistent med Tvättstugeschema och schyssta kollegor som inte gillar när det blåser funkar oxå fint 😉 Inte värsta lönen men runt 12 pass på 5v för full tid och ovanstående ger en schysst surfability. Dessutom är jag mer för vindkraft än kärnkraft 😉

  • valentin

    Medlem
    12 december, 2010 vid 17:38

    Lev ur resväskan ! res – jobba lite strö jobb – res vidare .. man får kite:a och se välden 🙂 alltså kitebum på heltid ^^

  • acemattias

    Medlem
    13 december, 2010 vid 00:22

    Arbetar du for nagot globalt skandinaviskt foretag tex Ericson, Statoil, Nokia, har du mojlighet att bli plaserad pa/nara nagon fin kiteort, du far en fet lon och kan leva som en kung i storre delen av varlden.

    Som tex lakare/ITsnubbe/engelska larare har man goda chanser att fa jobb har o dar, fast den lokala lonenivan kan vara botten.

  • windyboy

    Medlem
    13 december, 2010 vid 08:35

    Skattekonsult om du föredrar att sticka iväg på exotiska resor men aldrig kommer ha tid en em efter jobbet och då blir helgerna ruggigt värdefulla eller värdelösa beroende på väder.

  • hengo

    Medlem
    13 december, 2010 vid 20:17

    Kustbevakare? De har jag funderat på. betald utbildning och mycket ledig tid om ja förstått de rätt.
    Inte fotograf eller nåt annat mediehoreri iaf, då måste du jobba jämt. men de är ganska kul!

  • sourra

    Medlem
    13 december, 2010 vid 20:35

    Kolla med Guran, han bevakar våra kuster (hemska tanke)

  • skotten

    Medlem
    13 december, 2010 vid 22:55

    eller så snackar du med Ludde, hans pappa e fan General kommander Kustbevakare from hell….

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.