• ytfinischen

Publicerad av anonym-anvandare på 22 oktober, 2004 vid 16:15

Efter att ha spräckt upp lacken på vissa ställen på brädan efer diverse olyckliga ingångar till vattnet har jag bestämt mig att fixa till det under vinter, det som har hånt är att ytplasten bara fallit av i rätt små mängde men på ganska många platser, vad ska man använda till det, det är inte alls vidare djupt efersom jag surfat med det flera gånger och den tar inte in vatten.

micke

smurff svarade 21 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • smurff

Medlem
    22 oktober, 2004 vid 21:44

Du kan använda Epoxispackel(båtbutiken dyrt men bra), Gelcoatspackel (Biltema, båtbutiken). SuperEpoxi tex Biltema (två små burkar). Marin Epoxi (Loctite gråfärgad men mycket bra att använda).
    Plastic padding funkar oxå. Men alla polyesterbaserade spackel skall endast användas ytligt och bör inte komma i kontakt med frigolitkärnan. då vet du det.
    lycka till med lagningen.

ps vanlig vit bättringsfärg eller annan alkydbaserad sprayfärg (hobbyfärg) kan användas till att måla över spacklet om det behövs.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA