Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en Torö tråd.

  • gurra1978

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:31

    Det fanns ju andra som också var ute på djupt vatten. Efter en skön liten vågridning och snygg exit väntar annat.
    128.jpg

    Ajaj, ett vitt skum kom farande.
    129.jpg
    130.jpg
    131.jpg
    132.jpg

    Och som vanligt slutar det såhär smirk.gif Detta läge är fan farligt på Torö när man är långt från sin utrustning. Som tur var fanns Niklas på plats och tog emot laugh.gif

    139.jpg

  • gurra1978

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:40

    Svar till:


    Denna bild är ju bra skoj! Undrar just hur detta slutar… 🙂

    [/ QUOTE ]

    Små spolningar väcker också starka känslor. Det måste vara det kalla vattnet som påverkar oss på ett eller annat sätt grin.gif Jag är dock stolt över serie som jag tog då det visar vilken frustration många kände på slutet då kylan tog ut sin rätt och ingenting fungerade. Jag avslutade ju min dag med 2 försök att komma ut och en knäckt bom shocked.gif Sen gav jag upp.

    140.jpg
    141.jpg
    142.jpg
    143.jpg
    144.jpg
    145.jpg

  • lars_k

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:55

    Fan vilka fina bilder! Gött att ni också kör järnet i vinterkylan! Jag har inget emot dessa Torö-trådar iaf. =)

  • feg

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 21:04

    Själv då, Lasse_K, kör du nåt på “bäst-kusten” har hört att ni haft lite vind… smile.gif
    /feg

  • philippos

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 21:07

    Jag håller med “feg”. Tumme upp för den spolningen.

    För övrigt kan jag meddela att filmklippningen är i full gång och att jag hoppas på att kunna visa hela rullen imorgon då den förhoppningsvis är klar.

    Det var fan stort idag!

  • sirjohnirie

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:06

    hahahaha! Strålande sekvens Gurra, härligt att du lyckades fånga detta skolexemplar i spolning från början till slut. Måste säga att jag inte alls känner kylan isa i mig när jag ser spolningen utan snarare värme från lyckokänslorna smirk.gif..
    Stor eloge till nicke the dude som raskt och instinktivt älgade ut i vitvattnet och räddade min kära utrustning! När det gäller handskar så kan jag “varmt” rekommendera alla vitersmurfare att INTE använda diskhanskar+fingervante. Den kombinationen orsakade både att jag tappade bommen av kramp vid exiten på ovannämnda våg&spol session+att jag inte hade en jonne att hålla kvar utrustningen då tvättmaskinen anföll(tack igen dude). Det enda rätta var helt enkelt att droppa hanskarna och håna kylan.

    Längtar redan efter torös nästkommande frosty-wave challenge, kanske borde anordna en tävling i samma namn för alla hardcore surfers eller vad säger ni?
    cool.gif
    /sörjohn

  • sirjohnirie

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:29

    Tack oxå för många fina bilder niklas, gurra och ni andra som plåtade. Spana in Dude´s hemsida för det kompletta bildgalleriet!
    Ser mkt fram emot de kommande filmerna från idag och i söndags.

  • poppo

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 07:45

    Torö är ett beachbreak, dvs det bryter nära (den steniga) stranden. Ju större det blir desta längre ut bryter det såklart, då gäller det bara att ta sig ut först! Har i denna tråd sett ett par bildbevis på hur det kan gå, alltid underhållande med spolningar på bild! smile.gif

    Verkar som det vart riktigt bra nu i januari, riktigt kul att se grabbarna köra! Personligen väntar jag dock in några plusgrader till – annars hindrar inte 17 mil enkel resa från Uppsala mig! Vi är ju inte bortskämda med vågställen här uppe i svealand. Har tyvärr inte lyckats få nån riktig guld-dag på Torö ännu, men det kommer…

  • dr-masse

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 08:51

    Japp, igår åktes det på AB+!

    Känns faktiskt fint att nästan 17 år efter att ha fått lite tips av Anders Bringdal på Båtmässan åka på en av Hjältens egna brädor, ah!

    Lång rapport blir det knappast. Seglade väl lite mer än två timmar på plankan, å några avancerade saker var det knappast frågan om… crazy.gif Fast då seglade jag nog mer än de flesta andra, he, he.

    Det jag gillade mest med brädan var att den var så lugn och fin. Tyckte faktiskt att den var väldigt lättseglad. Satte stroppar, fena å mastfot i mitten å körde. Funkade direkt. Jag har ju köpt den för att kunna ta med till Guincho i sommar, det kommer att funka kalas, känns det som. Själv var jag fasen nästan lite orolig över hur det skulle gå eftersom jag seglat så lite småbräda på sistone, det var ett rejält tag sedan jag seglade under 85 liter (77 liter är väl denna, fast står det inte “80” i häcken?). Men det gick kalasfint, 5.0 var fasen helt perfekt. Körde med en MFC 8’5” (21.5, typ?) onshore fena. Tror nog att den kan ta uppemot 5.5 – 5.7, till å med. Det känns att det är en styv bräda i vattnet, den är direkt fast utan att bli orolig. Det gillade jag.

    Fast det var ju knepigt att bedöma brädan iklädd total gummikostym, känslan för grejorna är ju inte den bästa. Till min enorma förvåning så gjorde jag en helikopter på den, det var nog mest för att jag inte ville bada som det gick. Prövade att leka på några småvågor som rullade in i viken, kändes klart lovande. Badade lite och lyckades dinga nosen i botten, ärhhrmm. Nåja, invigd å klar, tänkte jag. Måste hitta ljusgrå färg som matchar. Egentligen lockade det ju rejält att ta ut den i de “riktiga” vågorna på utsidan, men det får la bli en annan gång.

    Jo, en sak till. På slutet droppade vinden rejält. Folk gick ut med större freestylevågisar och segel över femhalv. Då planade jag emellanåt fortfarande med 5.0. När jag tittade ut över vattnet blev jag förvånad över att vinden hade minskat såpass mycket och jag ändå hade planat. Kändes bra!

    Tills sist så känns ju AB+ brädorna (ur det här “specialpartiet”) klart prisvärda och kan ju vara ett hett alternativ för den som inte söker det allra, allra senaste och vill ha ett visst märke (å e beredd å pröjsa för det).

    Just nu är jag mest väldigt nöjd med mitt beslut att “kliva ner” en storlek på vågis. Har ju kört runt 55-56 breda och 85 liters brädor ett tag för att få mer marginal. Gårdagen kändes lite som ett kvitto på att det minst sagt var dags att gå ner på en storlek som egentligen passar min vikt bättre (75 kg). Johan på Skidsport tyckte lätt att jag skulle ta denna och Ola H. är en annan som här på konfen pläderat för mindre vågis för någon i min viktklass, det känns som om de helt klart har rätt. Jämfört med min förra bräda (RRD Cult 55) så tappade jag mycket mindre i planing och marginal än vad jag trodde jag skulle göra.

    Nåja, ta mina rader för vad det är. Lite första intryck av en som inte är sådär superbra på att åka småbräda, men som gillar det som fasen!

    Jo, till han som kollade efter bilar på parkeringen. Jag körde ner och ställde mig där staketet till Kärringviken börjar… Lat som jag är…Typiskt…

    Surfa På!

  • lars_k

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 10:02

    Hmm. Jag har inte kört sen i söndags i Apel. Det har blåst mkt sen dess men jag har jobbat. Mitt flexkonto ser riktigt uselt ut efter höstens och vinterns bravader. Och min chef har börjat antyda vissa kopplingar mellan löneutveckling och oanmäld frånvaro pga surf… tongue.gif
    Hoppas dock på en lika bra säs 05 som 04 wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 11:03

    Tjena Dr Masse!
    Låter som om du är nöjd med AB+en. Jag tyckte också att det verkar som om man kunde hålla planing längre med den än vad som gick med RRD Cult 50 brädan. (vi har gjort i stort sett samma byte och väger exakt likadant) Jag ska prova till våren med mindre fenor som Anders tipsa Johan om på Maui. Hade ju för stor fena (24 cm till 5,3) när jag testa första gången på GC/Pozo. Med mindre fena och 5,3 så blev det en jävla skillnad till det bättre. Som du säger så är det en prisvärd (detta parti) bräda för de som inte söker det senaste men jag tror att den står sig bra även mot 2005:orna av andra märken. (är inte sponsrad av SS).
    Honken

  • ubbe

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 11:08

    Till Eriksthlm!
    Pengarna för fenan har kommit.
    Hoppas att den funkade bra!!
    Har fortfarande den “stora” kvar.
    Honken

  • gurra1978

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 11:12

    Berätta mer om AB+ brädorna på Skidsport. Vad finns det för modeller: volym, vikt mm. Vad kostar det? Finns det bilder?

  • trimmarn

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:31

    Det ser ur som du får fortsätta nästa vecka oxo. Det ser ut som en vindmaskin ska blåsa från sv 9-10m/s hela nästa vecka…

  • philippos

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:32

    Film från dagen!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en Torö tråd.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.