• anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2003 vid 12:27

    och den betalade du såklart (inte) för?

  • patrikol

    Medlem
    14 december, 2003 vid 12:44

    Det bevärdigar jag inte med ett svar! Anonymis!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2003 vid 12:53

    hehe undrar vilket som är värst, att vara kriminell eller att vara anonym på ett internetforum?

    du har tänkt till angående det här med moralen eller hur?

  • patrikol

    Medlem
    14 december, 2003 vid 13:00

    Har aldrig behövt tänka till om min moral den står jag för. Det är därför jag vågar stå för vem jag är även på Steffo.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2003 vid 13:04

    så du menar alltså att stöld är OK? annars skulle du ju inte köpt filmen ändå…lol @ den logiken, fan den där mercan skulle jag aldrig köpt annars så att jag kunde ju lika gärna stjäla den…

  • patrikol

    Medlem
    14 december, 2003 vid 14:14

    Nej stöld är inte ok. Men att kopiera en film för att man inte har råd att köpa den anser inte jag vara stöld ej heller att ladda ner någon låt eller film på nätet. Inte att ladda ner ett spel eller programvara i heller. Men att tjäna pengar på att sälja dylikt det anser jag vara stöld. Men du verkar ju vara väldigt intresserad av ämnet så varför jaga dom små fattiga konsumenterna. Det måste vara roligare att jaga dom riktiga banditerna. Men dom vet du väl förmodligen inte vem dom är i allafall. PS detta är ett kiteforum och detta är en tråd om en bra kitefilm försök att inte förstöra fler trådar med korkade inlägg. Det finns säkert forum för dina intressen också.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2003 vid 14:22

    “Men att tjäna pengar på att sälja dylikt det anser jag vara stöld”

    det var nog tamefan det dummaste jag någonsin hört i hela mitt liv.

    STÖLD att tjäna pengar på musik, film och dataprogram?

    jaha och varför det?

    folk lägger ner sin själ i att göra en bra kitefilm åt dig och du tackar genom att ladda ner det gratis…hoppas du förstår att det faktiskt kostar pengar att göra en film va?

    är du medveten om att tex 90% av alla dataspel går med förlust?

    varför i h-e ska man inte ta betalt för ett datorprogram som tex autocad som är ett enormt hjälpmedel för många konstruktörer och kostat massor att utveckla men man ska ta betalt för ett ritbord, linjal och penna som man använde förr i tiden och kostade ungefär 5 spänn att göra?

    skärp dig nu, om du laddar ner för att kolla om det är något du vill ha, ok, men om du sen tycker det är köpvärt men inte betalar för dig – DÅ ÄR DU KRIMINELL!

    så fort du inte kan motivera dig börja du tramsa om anonym hit och dit. kom med något vettigt för en gångs skull va!?

  • patrikol

    Medlem
    14 december, 2003 vid 14:27

    Du missade nog lite här eller så utryckte jag mig oklart Det jag menar är att om man laddar ner något gratis på nätet och sedan säljer det vidare för att tjäna pengar så är det kriminellt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2003 vid 14:28

    ok förstår din poäng och det håller jag helt klart med om. men att ladda ner något för egen del och inte betala för sig om man kan är helt klart stöld också.

  • patrikol

    Medlem
    14 december, 2003 vid 14:39

    Problemet är ju att många inte har råd med att köpa till exempel Photoshop. Många har inte råd med att köpa dom nyaste spelen till sina barn och då tycker jag det är kul att dom får spela ändå. Men sen är det alldeles för många som skulle kunna betala och då är det ju fel. Har varit med på internet sedan 15 år (minst) tillbaka och utan att vi som höll på då hade rekommenderat olika programmvara till våra företag så hade inte data industrin varit så stora som dom är idag. Det var ju på grund av att man kunde komma åt Windows gratis som det blev så stort. Men alla små independent företag, Filmare musiker behöver ju såklart allt stöd dom kan få så då är det ju extra viktigt att betala för sig, sen skall väl jag erkänna att jag inte alltid lever som man lär så att säga. smile.gif

  • andyk

    Medlem
    14 december, 2003 vid 15:06

    ja e oxå kriminell och sover jävligt gott om nätterna smirk.gif grin.gif

  • otg

    Medlem
    14 december, 2003 vid 15:54

    zero3 e fasiken inge vidare bra! e snart 1 1/2 år gammal ju! våg delen e lite cool.. annars är det mycket skit! kan lätt få tag på bättre action på internet… spacemonkeys e 100ggr bättre även om den också börjar bli lite gammal.. väntar spänt på ten4.

    my 2 cents

  • wind_freak

    Medlem
    14 december, 2003 vid 16:18

    anonym kan du med handen på järtat säga att du bar har laddat der sånt som enligt din menig är lagligt och om du ladar ner en låt så lysnar du bara 1 enda gång och om du tycker att en är bra så köper du skivan istället.

    och vad tycker du om dom som har MD ska dom gå och köpa en cd för att spela in på MD jag menar det måste ju vara lika krimenelt att spela av från en kompis eller ta från radion ??

    jag menar att i så fall kan man ju säga att dom som tillerkar MD spelare /mp3 spelare uppmanar till brott för och då tror jag nog att ( jag ska inte överdriva men) det jör jag nog inte när jag säger att 70%< av sveriges befolknig är krimenella men som sagt om du helt ärligt kann säga att du aldrig har gjort något krimenellt så är det en elors till dig men det tror jag inte att du kan. /Henrik

  • skejtar_henke

    Medlem
    14 december, 2003 vid 16:50

    För övrigt är det min kitefilm han lånat. En KÖPFILM.
    Bara så du vet polisen…

    henke h

  • skejtar_henke

    Medlem
    14 december, 2003 vid 16:59

    OK jag som inte är så jä.la duktig tyckte i alla fall om filmen. Dessutom fick jag den för ett bra pris av Huber.
    Tack för det! Smaken är som baken ju. Delad. Roligare att titta på den än nån jävla tråkig såpa i alla fall..
    henke H

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.