Forumsvar skapade

Sida 2 av 37
  • _alexander

Medlem
    11 januari, 2007 vid 19:15 som svar på: Att konvertera från windsurf

@psychonauten 358784 wrote:

_Alexander, håll dig i ditt vindsurfingforum, där kan du nog få mer sympati för dina böjelser!

I´ll keep that in mind Bobby

• _alexander

Medlem
    10 januari, 2007 vid 22:22 som svar på: Att konvertera från windsurf

@zo0 358628 wrote:

Men kul.. Ofta W-surf värkar kul.. Ser jävligt klumpigt ut med en fet bräda o ett stort segel. O jag kolla in videon som du länka o jag tyckte inte det va nått speciellt coolt med den :S Det ser ju hundra gånger bättre ut att se nån snubbe göra en handlepass sedan e grab o landa än att se nån kill köra rakt mot en våg, flyga rakt upp o sen ner igen o landa med ett plask. Kan man äns landa o fortsätta åka i W-surf??

”värkar” det inte kul?
    jag ser ändå helst att du håller dig till ditt, du verkar va byggd av rätt virke för kite

• _alexander

Medlem
    7 januari, 2007 vid 13:10 som svar på: Att konvertera från windsurf

@curry 357972 wrote:

vindsurf är ballt på hög nivå (typ sydafrikafilmen)
    Kiteboard är ballt på hög nivå… http://www.andrephillip.com/Dre%20promo%20edits/Drelarge.mov, http://www.kitecinema.com/len10/len10-loop-8bft.mp4

både vindsurf och kite är gay när det sker på en lägre nivå än den ovan.

Så otroligt sant!
    kram

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:13 som svar på: Att konvertera från windsurf

@psychonauten 357797 wrote:

Jag sög verkligen skithårt, efter 1,5 år tappert försök att behörska denna märkliga sport. och det trots att jag hållit på med vattensport sen jag var 15, och bott i och på vatten sen jag var liten mer eller mindre.. Nä jag erkänner, kalla det lättja, men jag orkade helt enkelt inte plöja ner mer tid på att lyckas sätta gippar och evetuellt få till en flipp flappa shakakan om 3 år.

Svamp är farligt mot njurarna, jag skulle rekommendera andra saker om man är ute efter konstigheter. Men Inget går upp mot en dag på vattnet 🙂 Sen börjar jag bli för gammal för att misshandla mitt huvud med kemikalier.

Äh. jag skiter väl i om du gillar vindsurfing, jag tycker bara det e roligt å tjabba 🙂

Å sen är det så roligt att vindsurfare tar det så hårt..
    Vaffan ta en banan å lugna ner dig, jag skiter väl i om nån säger att V-surf får dom att gå i spinn, men det får det inte hos mig.

So long bobby.

Det brukar låta så till slut ja.

anyway ha ett bra liv bobby

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 18:15 som svar på: nybörjare

@Ozkar 357770 wrote:

okok låter gytt nu vill man bara att det ska bli lite varmare i vattnet 😉 men det gick ju fint idag. Ska köpa en ny dräkt snart tänkte mig en o’neill Mutant vet någon om det är ett bra val ? vad kör ni med för hanskar ??

Mutanten är det fetaste jag sett i dräktväg, köp köp!

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 17:17 som svar på: nybörjare

@Ozkar 357753 wrote:

Ok låter ju bra att falla av för att få fart å mer vind i seglet. När man lyckas plana är det lättare att gå högre i vinden då? jag har ju bara fena bak som är runt 45cm hur högt klara man att gå och endå behålla hyfsad fart ? Eller är det halvvind som de man kör?

//Ozkar

med en sådan monsterfena kan du höjda som ett monster! gäller bara att ha bra tryck i grejerna.
    jag blev frustrerad när jag inte kunde höjda i början när jag surfade som bara berodde på att jag körde underriggad, måste ha tryck annars går det inte!

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:59 som svar på: Att konvertera från windsurf

@Gurra_g 357675 wrote:

vindsurfing är gay .

http://www.youtube.com/watch?v=a1peHvATq3Y
    Om du anser nån me kite äga dom med lite tepåse surf så ska jag börja kita!

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:53 som svar på: Att konvertera från windsurf

@psychonauten 357676 wrote:

Håll dig till att snacka om saker du vet nåt om, jag antar att du INTE kitesurfar ? 🙂
    Svenska vågor är gay.
    Jag har windsurfat, och grundar faktiskt mina påståenden på det.

Windsurfing är gay, Kitesurfing är evolution! 🙂

Jaså svenska vågor är gay, då hade jag velat se en kitesurfare surfa med oss nästa gång med 20 sekundmeter syd i vilshärad och visa hur evolutionen tagit oss framåt (jag tycker snarare det skett en överkorsning i dna:at som skapar en klump missbildad döende vävnad = kite) om du vill ta till naturtermer herr svamp psychonaut.
    då måste du verkligen vart förbannat dålig på att windsurfa eller levt för länge i kalmar för att lägga av.
    Eller för mycket svamp??…
    denna diskussion är bara löjlig vet vet alla vilka som röjjer när det blåser mest? och det var det enda du inte opponerade dig emot.. inte så konstigt kanske, då hade er evolutionskite tagit er till kina…

• _alexander

Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:46 som svar på: nybörjare

@Ozkar 357737 wrote:

hej är nybörjare jag börja förra året på 80-tals bräda å segel, men nu har jag köpt helt nytt en f2 hornet 134 bräda och 7,0 north sails segel, Idag var det första gången jag körde och vinden låg runt 7 ökande men när jag körde fick jag nite upp nogon vidare fart å brädan ville gå upp i vind lätt är det att man måste ha mera fart för att de ska gå bättre eller?? skulle vilje ha lite tips på vad man ska tänka på när man är nybörjar för att komma igång lättare.

tack på för hand Ozkar

att du lutar dig tillräckligt mycket bakåt kan vi utgå ifrån och det du ska öva på är skuta fram höfterna och vikten men ändå ha fötterna långt bak, då förflyttas din vikt mer framåt och ner i riggen och du lovar inte upp i vind
    Mvh

• _alexander

Medlem
    3 januari, 2007 vid 21:29 som svar på: Att konvertera från windsurf

@psychonauten 356237 wrote:

1. Det ÄR roligare, det börjar till och med vindsurfarna fatta tror jag.

Jo tjena

2. man kan va ute på vattnet och rippa och ha kul när wsurfarna får stå på land och titta på för att det blåser för lite

när det inte går att windsurfa så är det inga vågor utan mesigt plattvatten och det unnar vi er! medans när det blåser för mycket för kitarna så sticker vi ut och rockar! det är då det räknas, inte i 5-6 sekundmeter….

3. inget BÖK med takräcken master å skit som man måste packa på bilen jämt.

mycket sant, det är sånt fett minus, men hallå livet är fullt av kompromisser.

4. inlärningskurvan. Det går snabbt att bli medelbra. Att bli riktigt duktig e säkert inte lättare dock.

ja är man tafatt kan man börja med kite

5. folket. (OBS Steffo är INTE representativt för kitesurfare i allmänhet 😉 Jag vet inte.

inte en aning men som windsurfare gillar jag att dra alla över en kant 😉

Ps. Jag vill trycka en t-shirt med trycket ”Kitesurfers have more fun” (with your daughters) kanske inte sista delen.. 🙂

You wish, att du ens säger detta som forumit på steffo säger allt.

• _alexander

Medlem
    27 december, 2006 vid 17:05 som svar på: Åka längre än 2 v till Dahab

@OzMan 356078 wrote:

Jag märkte att BerlinAir också flyger till Sharm El Shejk och German Wings flyger från Arlanda till Berlin (Schönefeld) – kan vara nyttigt? Vet inte riktigt hur man bokar flyg mellan SES och Dahab eller räcker det med buss eller annan transport form?

Jag är också lite intresserad eftersom jag kommer att vara i Egypten (Luxor) med jobbet i Mars. Vet inte hur man tar sig från Luxor till Dahab däremot.

/Matt

kan va knepigt, utanför luxor är det rövare överallt och man måste åka i beväpnad karavan men ska du åka under en längre tid är det väl ok, men inget man gör över en dag.

• _alexander

Medlem
    17 december, 2006 vid 23:52 som svar på: Bom/mast

@Eckke 351444 wrote:

Hej,

Jag har en fråga angående passformen bombeslag/mast. Jag har en NP X5 bom (04) till en NP X6 mast (06) och masten passar inte 100% i bommens ”mastskena”. Den går alltså inte in fullt i skenen och tar ”i botten” utan stannar på vardera vägg (skenan är alltså för smal eller masten för bred). Även efter jag har klämt fast masten är det en glipa mellan mastens framkant och botten på skenan.

Min fråga är: Kan masten skadas av att den inte passar perfekt. T.ex. att det blir för hårt tryck där masten pressas mot skenans väggar istället för att fördelas runt hela?

Tacksam för svar
    /Eckke

har haft exakt samma bom vars ena halva ligger på bottnen i vilshärad och har haft samma problem men det är bara att skita i, spelar ingen roll alls!
    har testat med en uppsjö master samt rdm plus olika shims och samma fenomen varje gång.
    kör så det ryker bara 🙂

• _alexander

Medlem
    16 december, 2006 vid 16:21 som svar på: Fena?

@Carrera 354657 wrote:

Hur funkar det att sätta på en freestyle fena på en ikke ren freestyle bräda
    Kör ju en slit o släng bräda (f2 maxx air-00 100L) tror den är mer free ride/våg typ. men vill få den lite mer poppig/ lös. kul o leka med när man tröttnat på fartgrejerna.

mauifins freewave fena är för mig den roligaste fenan som passar perfekt till det du verkar söka

• _alexander

Medlem
    14 december, 2006 vid 09:11 som svar på: Halmstad imorgon, någon?

@highflyer 354465 wrote:

Tänkte köra på dogge runt ett idag (torsdag). Någon mer som ska ut eller är det någon annan spott som gäller.
    //Peace

vi är två som dyker upp lite efter 2 på doggen, ingen anan spot som funkar om du inte vill köra vilshärad lejet style onshore

• _alexander

Medlem
    9 december, 2006 vid 12:44 som svar på: Fena?

@Pakke 353203 wrote:

en riktigt shysst freestyle fena??
    kör skate 102l me 4.2-4.7 någon som har något tips

http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_98_99&products_id=325
    23an är det enda rätta, om du tycker den känns för stor så är det bara att kapa 🙂 som kauli med flera gör med denna fena

Sida 2 av 37
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums _alexander

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.