Forumsvar skapade

Sida 100 av 135
  • above_the_law

Medlem
    10 april, 2009 vid 06:28 som svar på: Vad är "lägst"? (fortsättning Teamåkare) OBS! Ironi
    skotten;539674 wrote:
    wii wii wii wii…..

dude there are not many people on the beach that I havent hugged, given free gear to or gone out of my way to make sure they have an awesome day on the beach. That speaks larger volumes than making an ass out of myself on our local forum for some fun.

I think you are missing the whole point of steffo, without the joking between Naish, Ozone and Cabrinha – it would be a boring, anal read, talking about AR’s and how to hold a wind meter on the beach.

The real criminals are those that dont keep the forum alive by adding drama, events, or money to help run the servers, they come in here and post shit about their new products and dissapear, I believe your sponsor is one of those (Rob knows there is no hard feelings here)

sponsored by Nintendo too?

Ha, ha!
    You surprise me Scotten, and this time I do not mean in a positive way (too bad)…
    Why was this ”poll” so annoying for you pal?
    Klev jag på en öm tå, eller;-)? Ja, något var det tydligen… Intressant…(vet att du kan prata svenska).
    Hypotes: Can read & talk swedish without understanding the meaning? F i ironi=irony… I give up…

You wrote:
    ”That speaks larger volumes than making an ass out of myself on our local forum for some fun”.
    and after that you wrote:
    ”I think you are missing the whole point of steffo, without the joking between Naish, Ozone and Cabrinha – it would be a boring, anal read, talking about AR’s and how to hold a wind meter on the beach.”
    Isn´t that ironic:-)??!!
    I must say that over the years on the forum you are one of the dudes that have used irony more times than the most and ”makin an ass of your self” (all by your self), way too often to give me and my ”irony-poll” that kind of needless shit!

As said before in this tread:
    Let the riding do the talking!
    PS. Every time I have seen you on the beach you are just standing on the beach being hangovered or what ever… (I do not want your hugs n kisses;-)Ds.

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2009 vid 10:06 som svar på: vem har mystic i sverige! garanti sak
    sourra;539667 wrote:
    Yupp – eller i alla fall skicka grejerna med post. Det är precis sånt som är baksidan dumsnålhet =)

Verkar ju som om du missade den viktigaste punkten Johan???(nr 1):

So, if you are swedish and:
    1. Wreck/trash your old suit by crashing into rocks in Germany and have to buy a new one in Germany.

Behöver ju INTE vara så att man köpte den i tyskland p g a ”dumsnålhet”! Man kan ju faktiskt tvingas köpa märkesprylar när man är ute och reser, eller?
    Kan ju t o m vara så att en produkt är dyrare utomlands…

Dessutom:
    De flesta resonerar fortfarande så jäkla kortsiktigt!
    Ex: Om du som handlare anstränger dig lite extra för dina kunder så får du antagligen fler kunder och behåller dina gamla kunder längre vilket ger återköp. Det är mer kostnadseffektivt/billigare att prioritera resurser för att behålla gamla kunder än vad det kostar att ”ragga” nya….i längden!
    Men fortsätt ni att säga att dom får vända sig till någon annan, så får vi se vad som händer. Tror snarare att internethandeln med sin ofta utökade ånger- och returrätt kommer att öka sin andel ytterligare!
    OBS! Det enda vapen som lokala handlar har att ta till mot näthandeln är ju just über-service och sin närhet till marknaden!
    Så funkar marknadsekonomin av idag…..

Är det verkligen någon som inte fattar resonemanget på lååååång sikt nu?

”Punkt slut” från mig på den här tråden f r o m nu.

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2009 vid 08:40 som svar på: vem har mystic i sverige! garanti sak
    skotten;539602 wrote:
    if you bought the suit in lets say germany to save money, then you send it back to germany.. support your local dealer.. even if they sell Ozone.

No, no, noooooooooooooo Scotten….
    So, if you are swedish and:

1. Wreck/trash your old suit by crashing into rocks in Germany and have to buy a new one in Germany.

2. Then back home in Sweden, one day the suit appears to be wrongly glued/manufactured (and it happens when using the item in the ”right way”). Then you think the buyer has to go back to the dealer in Germany to make a reklamation, just because it was cheaper in Germany;-)?

Please!!!!!!

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2009 vid 08:23 som svar på: vem har mystic i sverige! garanti sak

Njae,
    om man ser till regelverket (konsumentköplage) så är det ju inte så att man genast ska få en ersättningsvara. Det är dock ett starkt konkurrensmedel för dom som inser det…
    MEN återförsäljaren bör/skall hjälpa till med att genomföra/framföra reklamationen till tillverkaren under förutsättningatt åf för just den tillverkarens produkter. Varan (alt del av varan) skickas då till tillverkaren för bedömning. OM tillvekaren bedömer det vara ett produktionsfel så skickas en ersättningsprodukt (inte pengar), alt får tillverkaren (eller ursprunglig åf) en möjlighet att åtgärda felet under ”skälig tid” (se konsumentköplagen).

Visst kan det ta tid, men ju snabbare och snyggare det sköts desto positivare respons från köparen blir det. En reklamation kan då vändas till bästa sortens PR och en ”möjlighet” i form av en konkurrensfördel, istället för något negativt.
    Antar att de flesta av er har hört talas om en ”ÄKTA WIN-WIN”?!

OBS!,
    detta resonemang bygger ju på att du köpt produkten från en tillverkare/märke som har en seriös och långsiktig strategi och som dessutom omger sig med seriösa och vettiga återförsäljare.
    Det förutsätter också att köparen/konsumenten tar reda på sina rättigheter och kan föra en vettig och konstruktiv dialog med återförsäljaren.
    Tänk på ovanstående när du väljer märke;-)!

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2009 vid 07:42 som svar på: Teamåkare?
    kvabbso;539614 wrote:
    hur var det nu igen?
    rött=ironi?

Inte tänkt så när jag skrivit faktiskt, MEN är det normen så ska jag ändra det… Är det vanligen så?
    Förklaring:
    Eftersom det blev så långt så ville jag understryka det viktigaste med feta och/eller röda bokstäver… Få orkar ju läsa allt ordentligt.

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2009 vid 07:35 som svar på: Teamåkare?
    Mri;539206 wrote:
    Nu när vi har uppe och rört ämnet och innan det ballar ur.
    Jag har ändå gått igenom en hel del av alla dessa namedrop-inlägg inför mina köp, och jag har nog aldrig sett att trådstartaren sedan gått och köpt det som majoriteten propsat på. Snarare tvärt om, man har tex enbart drivit personen till en affär med annat märke (vilket jag iof ser som bra, gå och prata med fysiska människor brukar ge mer – oavsett märke) Men eftersom denna reflektion aldrig når de mest ihärdiga inläggsmakarna, kan jag inte låta bli att undra om det faktiskt är poängen att få andra att köpa det man själv anser bäst för dem, eller om det bara handlar om att få hävda märket man själv kör – inte för personen som frågade i första hand utan för resten som läser tråden. Mer som en chans att hävda att ”mitt märke är bättre än ditt märke”, men i ett klumpigt valt sammahang. Och i så fall, handlar det bara om att få kompisen att sälja mer prylar (vilket i så fall verkar slå fel) eller är det en sådan smygrivalitet/statushets här att sådant är nödvändigt?
    Jag vet bara att det hela har totalt motsatt effekt på mig.

Haha, för vilket märke då? Kan ju omöjligen vara Naish eftersom det är rätt avtändande med ett märke som i så fall behöver en halvnaken tjej för att sälja? 😛

Kan bara hålla med!

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 20:57 som svar på: Onshore-trailers…
    sourra;539469 wrote:
    Ditt material kommer gå som trailer snart också Nicco =)

Nej för fn,
    då blir det ju kanske ingen som kommer:grin:.
    Mörklägg, mörklägg!

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 20:49 som svar på: vem har mystic i sverige! garanti sak
    skotten;539562 wrote:
    did you buy the suit in sweden though??

Ska inte spela någon roll var man köpt den, bara man har kvitto…

• Neven;539473 wrote:
    Vad tror ni om att aktivera de boende i närområdet till Björkäng med ett utskick? Och informera med något i stil med att om förslaget går igenom så inskränks många möjligheter att nyttja stranden som är mycket nära deras hus?

Mycket bra förslag att gå vidare med!
    Skulle t o m kunna gå med på att öka på medlemsavgiften för att finansiera en sådan aktion:wink:.
    Behöver ju inte ens vara tydliga med att det är vi kitesurfare som skickat ut flygbladen (inte väcka den björn som sover…)

• Neven;539474 wrote:
    Samtidigt vill man asfaltera en landningsbana på Getterön…

http://hn.se/nyheter/varberg/1.434776

Klockren var ordet!

Lägg ut på HN omgående!

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 20:11 som svar på: Kitade i 3-5 m/s idag
    kiters_se;539574 wrote:
    Pumpade upp min 14,5 bow idag.

Tog min fina longboard ”Backdoor”

Lite svårt innan jag kom på hur jag skulle göra men sedan fick jag full fart.

Ganska coolt faktiskt!

Ha det gött!

Peter

Kul med lite nya grepp Peter!
    …”så sätter vi själv våra gränser” (Kent)
    MEN var det roligt eller mest ”like a walk in the park”:-)?

Jag kommer absolut att testa om det inte kommer vind under en längre period…

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 19:55 som svar på: Teamåkare?
    sourra;494885 wrote:
    Tycker det smygpimpas friskt här på Steffo. Vem är egentligen en teamåkare?

Men för fan gubbar & gummor!:confused2:
    Om den här ”undersökningen” ska ge något av värde så är ju första steget att tydligt definiera vilka parametrar som krävs för att någon ska räknas som teamåkare, sedan göra själva undersökningen…
    Ska vi då även definiera hur bra deal (rabatter) som krävs för att någon ska räknas in i gruppen och hur bra deals krävs i så fall ”to sell the soul to the devil”? En indelning i kategorier kanske;-)? Nej, lägg ner…

Jag vet inte säkert (talar ur egen erfarenhet), men jag tror INTE att en duktig åkare skulle välja att köra på ett märke som INTE levererar den utrustning som (team)åkaren vill ha!
    M a o så är det snarare åkaren som har ”bollen”. Dessutom är det väl för fn inte någon teamåkare som behöver lova att ”pimpa” på nätet för att få ha kvar sin spons (hoppas jag)??!!!! En sådan sponsor skulle i alla fall jag lämna omgående och sedan tala om varför jag drog för så många jag bara kunde (enl teorin ”word of mouth” minst 10 pers som i sin tur…osv).

Dessutom:
    En teamåkare har ju ett stort ansvar att INTE smutskasta andra märken, för det slår ju bara tillbaka på både dom själva och deras sponsor i form av låg trovärdighet, disrespekt och minskad försäljning på lång sikt.
    Det är stor skillnad på att snacka skit om andra vs informera om fördelarna med den produkt man själv är expert på. I slutänden är det ändå konsumenten som ska göra valet!
    Kontentan blir ju då bl a att:
    En sponsor bör göra sig av med den teamåkare som snackar skit om konkurrenter, lägger ut felaktig produktinfo på nätet eller är ett dåligt föredöme på stranden och på vattnet…
    Förvånad att detta inte sker oftare!
    Sug på den;-)!

PS.
    Själv är jag sk ”teamåkare” hos en av mina bästa kompisar http://www.robsport.se och vad han säljer för märken och modeller kan ni själv kolla upp, MEN jag är INTE bunden att köra på ett särskilt märke för det. Som återförsäljare kan han ju dessutom ta in i stort sett vilket märke som helst och vi teamåkare är ju bl a till för att kolla så att han har ”rätt” sortiment! En bra teamåkare bör ju också bidra till att utveckla både sporten och prylarna.
    Visst spelar prislappen roll även när jag väljer mellan BEST- och FLEXIFOIL-kites, MEN oavsett detta blir man ju lite av expert på båda märkena efter ett tag och man kör ju bäst på den utrustning som man ”kan” bäst… I slutänden blir det så att man INTE ”pimpar”, MEN däremot framför de fördelar och fakta om ”nyheter” som kommer/kommit. Dessutom tycker jag att det är jäkligt roligt, men också varje teamåkares skyldighet att testa de vanligaste, samt nya märken och modeller för att kunna uttala sig, ge goda råd och ev byta till ”rätt” om det skulle behövas. MERA DEMODAGAR TILL ALLA och för de märken som törs:-)!!!
    DS.

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 12:26 som svar på: Onshore-trailers…

Gott!
    Tänkte ett tag att jag skulle skita i att skicka in mitt bidrag, p g a min bristfälliga kunskap i redigering och lågbudgetutrustning…
    MEN nu har ju redan dom kanske bästa filmerna visat en del av sitt material….OCH då får ju inte det användas i tävlingen;-)!
    Bara icke tidigare publicerat material under den angivna tidsperioden o s v stog det ju i reglerna…..

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 12:11 som svar på: Varberg – Klitmøller
    debkåusf;539339 wrote:
    Vad ska ni i pölseland o göra? E de inte LA som gäller både fredag o lördag?

Har jag missat nåt?!

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2009 vid 12:10 som svar på: Varberg – Klitmøller
    Svinet;539394 wrote:
    Mat och Nicco! Skall ni ha plats i boendet? Om ja var är ni mest sugna på att bo? Vi funderar på nr vorupo eller klittan

Lägesrapport:
    Just nu har jag ingen ”ride”…

Sida 100 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA