adde
Forumsvar skapade
-
Snäppet bättre än Sunningen utan planing med 7.0 är det i alla fall

/adde
-
Ersätter Icon X-Flex då eller?
/adde
-
Klart du ska Naish. Min AMP 7.0:a är nästan oseglad och går i mitten på Juli och sen ett Boxer 6.2 i mitten av augusti…..

/adde
-
Nya freestylesegel på G?
/adde (kapten span)
-
Max 32 kg gäller genrellt på alla flygplatser i Europa tror jag, 260×70 var inga problem. Vet inte riktigt hur de som flög KLM packade sina prylar, men vi fick med oss korta segel som vanligt baggage (4.0+4.2 i EN segelbag, kan kanske få med större/längre). Du kan kanske få med två segel i dubbelbagen om du har en freestyle+vågis?
/adde
-
När vi flög till Maui så gick det enklast och billigast för dem som flög KLM, de fick med sig utrustningen för $80/bag medans vi fick med det för $80 dit (misstag från deras sida troligen) och $250!! hem. Vi flög Airfrance/Delta. Nästa gång tar jag KLM.
/adde
-
Vaddå? En kolbom SKA vara lättare än en alu dito??
/adde
-
skeptisk till?
/adde
-
Jag får lite proof-vibbar av grafiken.
/adde
-
Verkar bara var elaka rykten, de knyter fortfarande nya seglare till sig så det vore konstigt om de var påväg ut. Ryktet gällde egentligen att de bara skulle tillverka till tredje part, inte under eget namn.
/adde
-
Spraya inte på området där bommen sitter
./adde
-
Jag använder Fiberspars förlängare och lägger till 0cm på nedhalet för boxer 5.4 och 6.2, 2cm på Force 4.7 och ytterligare 1-2cm på Session 4.0, alla dessa är på Fibsrspar RDM. Amp 7.0 riggar jag faktiskt med lite mindre nedhal än rekommenderat och då har Naish längare och Naishmast, DOCK så är detta inte seglat mer än 7-8ggr så det ”sätter” sig lite fortfarande. Småseglen drar jag för hand direkt i tampen.
Obalanserat brukar betyda mer nedhal och mindre uthal. (Iaf vågsegel).
Rigga upp det på gräsmattan hemma och spola det med vatten så skyndar du på seglets ”sättningstid”.
Kolla också denna riggmanual till Stealth
/adde
-
De flesta kör nog vid Stora Uddeviken. Kommer du söderifrån så sväng vänster direkt efter rondellen, sväng sedan vänster igen efter ett par hundra meter (efter ett hus) och fortsätt (du kör över en pytteliten bro) och sedan fortsätter du bara…
/adde
-
Ärligt talat så tror jag att det blir lite för svampigt. Generellt tycker jag att RDM blir lite slöa med över 30cm förlängning (gäller 430 och i viss mån 400), beror såklart på seglet/masten också. MEN tidiga Gunmaster (iaf RDM C100) var styva i överkant och då funkade det kanon med upp till 40cm förlängning!. Gissar att 6.7 är ditt största och då vill du ha absolut tidigaste planing och då är det bättre med en styvare mast. Bästa resultat är såklart att testa med att låna någons långa förlängare.
/adde