Forumsvar skapade

Sida 120 av 204
  • adde

Medlem
    16 mars, 2005 vid 14:17 som svar på: Pro-Limit 2005

2005:orna verkar inte vara utlagda till fullo ännu (om man följer länken jag postade). Via huvudsidan kommer man dock till 2004:orna och där finns väl info om alla material?

/adde

• adde

Medlem
    16 mars, 2005 vid 10:56 som svar på: Pro-Limit 2005

Hehe, vågade knappt posta den länken laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    16 mars, 2005 vid 09:12 som svar på: Västkusten, Torö och vågbrädan

Han ville sälja nya NP Combat till mig för 380 Euro i sommras!

I Lajares kan man också fixa boende betydligt billagare än i Corralejo, men då får man ju ta bilen hem från Corkys…

/adde

• adde

Medlem
    15 mars, 2005 vid 08:06 som svar på: MAUI I APRIL?

Vi är där 21/3 till 8/4.

/adde

• adde

Medlem
    14 mars, 2005 vid 07:57 som svar på: Stekhet Afton Varberg

Vi tycker lika, men du har inte förstått det laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2005 vid 18:25 som svar på: Stekhet Afton Varberg

Ahh, teori! Mitt bästa ämne…

Search har mycket statisk buk och rotation, dvs det är bukigt även när det inte är vind i seglet. Vidare är det också (eller just därför) lite ”flex” i buken, dvs om man trycker med handflatan i seglet så flexar inte buken specielt mycket (se Boards Majnummer 2004). Resultatet blir ett rejält bottendrag, men det är ett drag som man inte kan ”bli av med” genom att skota ut.

SO är betydligt plattare och behöver vind i segled för att skapa buk. Det behöver inte betyda att draget blir sämre, det beror lite på hur ”låst” eller ”styv” buken är. Ola kan säkert terror(förlåt teor)isera oss med SO. Men jag kan göra en parallell till Naishs vågsegel, där Session är otroligt mjukt i buken, man känner hur seglet fylls men buken bottnar inte så distinkt – resultatet är manöverbarhet, men inte så bra bottendrag. Force, däremot, ser väldigt likt ut när det inte är vind i seglet, men buken flexarut och fixeras relativt snabbt och pang så drar det iväg – nästan som att starta med vattenskidor fast med lite slack i linan…

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2005 vid 10:18 som svar på: Stekhet Afton Varberg

Det var en riktigt het afton!

Jenny hälsar och tackar å det ödmjukaste för bommen! Tyvärr får vi lämna den hemma när vi åker till MAUI om mindre än 240 timmar (nej, det går inte att skriva ett inlägg utan att nämna det…)

/adde

• adde

Medlem
    10 mars, 2005 vid 15:54 som svar på: billigt i USA

Var hittar du 2005:or till halva priset i USA? Generellt ligger vi ca 10% dyrare i sverige, lägg till tull & frakt…

/adde

• adde

Medlem
    10 mars, 2005 vid 08:35 som svar på: Frågor om Compact 2005.

Det var förresten 6.0 som testades i Windsurf, vilket verkar passa in i sammanhanget.

/adde

• adde

Medlem
    9 mars, 2005 vid 16:15 som svar på: Frågor om Compact 2005.

I senaste engelska windsurf fick det kritik för att det twistar dåligt och snabbt blir bökigt och obekvämt när det brallar i. Både ”topp end control” och ”wind range” fick rätt dåliga betyg.

/adde

• adde

Medlem
    8 mars, 2005 vid 13:42 som svar på: Stekhet Afton Varberg 10 mars

Vi har en plats kvar – Naishseglare har förtur laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    8 mars, 2005 vid 12:14 som svar på: Båtmässan i Stockholm 5-13 mars

På GWC’s årsmöte igår demoades (om det är ett ord) Naishs 2005:or! På torsdag är det HotSails 2005:or som visas i varberg…

/adde

• adde

Medlem
    4 mars, 2005 vid 09:39 som svar på: brädfrakt till Marocko???

Jag har inte fler segel än så (eller jo, men 6.2 och 7.0 lämnar jag hemma). Dubbelt 400 och en 370, plus tre fötter så allt kan vara riggat samtidigt om det behövs. Vi siktar nog på att köra slut tjejerna med lite freestyle på förmiddagen och sen ta ett vågpass på eftermiddagen.

Det är helt klart läge att köpa lite flera segel till 2006…

/adde

• adde

Medlem
    3 mars, 2005 vid 16:19 som svar på: brädfrakt till Marocko???

Vi har provpackat och vägt…

Två freestyles + dubbelbag = 20 kg, där i lägger vi sedan två segel, totalt 27kg

Wavehybriden + lyxiga hybrid-dubbelbaggen + 3 master och 2 bommar och ett segel, totalt 30 kg.

Hade gått bra med 4 segel. men 5.4, 4.7 och 4.0 räcker gott.

Kanske kan plocka med en bom eller nått hem?

Tunga fenor? det har man väl med sig hem men inte dit laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    3 mars, 2005 vid 15:48 som svar på: Sveriges nya vindsurfingtidning ute nu!

Jag tror han syftar på tredje meningen i ingressen. Inte heller 2005 har tillverkarna
    av vindsurfingbrädor ha mattats i sin iver att producera nyheter.

Men då får man vara extremt petig.

Mycket bra jobbat av H2

/adde

Sida 120 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA