Forumsvar skapade

Sida 126 av 204
  • adde

Medlem
    22 december, 2004 vid 07:47 som svar på: Trött man blir på surfbutikerna

Jag har bagar så det räcker och blir över haha. Nä, men en dubbel vågbag som jag inte använder…

/adde

• adde

Medlem
    21 december, 2004 vid 18:56 som svar på: Trött man blir på surfbutikerna

Vad är det för prylar som skall med?

Är det två brädor eller en bräda och resten? Jag kanske har nått som du kan låna/hyra/köpa…

Swell har nog bara en FET trippelbag hemma.

/adde

• adde

Medlem
    21 december, 2004 vid 10:17 som svar på: hur många har surfat med tomte dress här?

Jag såg adde kyssa tomten jag, tänk om addes flickvän kommit då…

201307-Julaftonskv%25E4ll%25202.jpg

/adde

• adde

Medlem
    21 december, 2004 vid 08:34 som svar på: Ny vågbräda inför nästa säsong

Nu har jag lite tid att svara…

Jo, 5.8 boxer riggas helst på 430, men eftersom du ”bara” väger 75 kg fungerar det bra även med 400 mast (luffen är 425). Är det AeroMax master du har?

Vector låter mer rätt för dig. Vilken du skall välja beror på hur små segel du vill kunna segla på den, samt om du tror att du nöjer dig med 6.4. Vill du kunna gå upp till 7.0 så satsa på 112:an eller 104:an. Klarar du dig med 6.4 så är 104:an eller tom 98:an bättre. 112 och 104 är lite mer freeride, medans 98:an (nu teoretiserat jag såklart eftersom jag inte seglat någon av dem) har lite B&J i sig. Såklart beror det på om det blir en hybrid eller inte laugh.gif.

/adde

• adde

Medlem
    21 december, 2004 vid 08:14 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

Coolt, det borde betyda att uppgiften på playmate lite (6.6 resp. 6.8 kg) är MED fena & stroppar…

/adde

• adde

Medlem
    21 december, 2004 vid 08:13 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

Från surfbutiken i sthlm eller direkt från importören/butiken Swell på västkusten (Varberg). Priset ligger på 10650:-

/adde

• adde

Medlem
    20 december, 2004 vid 13:12 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

De är påväg ner till Swell nu (eller i alla fall idag, enligt fraktfirman) kommer de fram i rimlig tid så tuffar jag ned. Lutar åt en testtur på onsdag….

Bättre belöning kan man inte få va?

/adde

• adde

Medlem
    20 december, 2004 vid 12:34 som svar på: Skadestatistik

http://www.surfzone.se/forum/showthreaded.php?Cat=0&Number=259788&page=&view=&sb=5&o=

Visserligen kiteskador, men bland referenserna i artiklarna finns det artiklar om vindsurfingskador. Sök vidare på pubmed.

/adde

• adde

Medlem
    20 december, 2004 vid 11:24 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

Jepp, nu är det över!!

/adde

• adde

Medlem
    20 december, 2004 vid 10:51 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

6.2 enligt uppgifter från tyskland…

/adde

• adde

Medlem
    16 december, 2004 vid 19:15 som svar på: Hawaii, någon som är sugen?

Svar till:

Har insett att jag förmodligen inte kommer överleva vintern om jag ska stanna kvar här!
    Men som tur är har det öppnat sig vissa möjligheter för mig att dra iväg någon gång under våren. Nu undrar jag om det finns fler surfare som funderar på att dra till maui kanske kring Mars,
    söker helt enkelt ett schysst resesällskap, känner själv inga som kommer åka, men om någon/några är på väg vore jag grymt glad om ni ville höra av er. hanglosegroto@yahoo.se
    jag är 29år, bor i Göteborg.
    Mvh. Jimmy Graf.

[/ QUOTE ]

Varför inte? Dollarn är ju svinbillig, nya brädor och segel väntar på att rippas. Sen fyller man ju 29 snart och bor i Göteborg laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:39 som svar på: Ny vågbräda inför nästa säsong

Svar till:

Adde, har du seglat den nya Naish wave hybriden? Hur tror du den skulle passa som komplement till 8’4 & 8’2 Naish Comp Wave pa vastkusten? Har bot utomlands under ett par ar men kommer fran och med feb flytta tilbaka till Goteborg.

Har aven en del andra fragor med tanke pa hem flytten:

(1) Storre brada runt 100L, vad borde vara bast 112/104/98 Vector eller Supercross, for dagar med 7.5-5.8 kvm?. Vager 75kg.

(2) segel linje kompletering:
    (a) Force 5.7 eller Boxer 5.8 for att ha som storsta segel till antingen 8.4 comp wave eller nya storre sverige vagisen

(b) Evolution 7.6 eller Stealt 7.6 forutsat att man kan rigga bada pa 460 mast

Jag gissar att du ar den som kan mest om dessa produkter for bruk pa Vastkusten.

Tacksam for svar

David

[/ QUOTE ]

Jag har tyvärr inte fått segla hybriden ännu, men det rör sig bara om dagar innan den premiärluftas! Den lär dimpa ned nere hos swell i varberg i dag! Men jag är strängt upptagen (och har så varit större delan av hösten) fram tills söndag…… Eventuellt kan vi få en rapport från S_136 och RIP redan på lördag.

Jag tror att överlappet mellan 8’4″ och wavehybriden blir rätt stort. Det är sällan du får bra tryck i vågen när det är 5.8 till 5.0/4.7 så då tror jag wavehybriden är att föredra i 95% av fallen. Från 5.0/4.7 fungerar nog din 8’2″ bra (men även wavehybriden, sååå snabba blir inte vågorna här). (se även fråga/svar 2).

(1) Det beror helt och hållet på vilken typ av segling du skall bedriva i lättvind. Ingen av de brädor du nämner kommer att fungera bra med stealth 7.6. Playmate 115 eller Vector 112 hanterar segel upp till 7.5 (men jag tvivlar på att den sista halvmetern ger så mkt extra i tidig planing), men stealth är inget bra alternativ (se även 2b). Skall du inte ha något segel mellan 5.8 och 7.5 så sikta på AMP 7.0 och då fungerar både playmaten (115) och Vector 112 bra. Både den mindre playmaten och 104:an kan nog hantera en 7.0 men du får nog inte tidagare planing än med en 6.5:a. Är du mest ute efter att rejsa fram och tillbaka så kan ett stealth 7.6 och hybrid 110 vara en lösning, men det låter som du är ute efter mera manöverbarhet laugh.gif

Mitt lättvindskitt/freestyle består av playmate 115 och Amp 7.0 samt Boxer 6.2, då väger jag 83 kg (and growing laugh.gif).

(2a) Ja, jag hade samma problem när jag valde mellan 5.4 boxer och 5.3 Force. Så återigen är det en fråga om vad och var du seglar mest. Jag valde boxer för jag har många freestyledagar med 5.4 och boxer är inte heller oävet i vågor (kolla på Kauli). Hade jag tex bott i halmstad hade jag nog valt Force istället. Nu dubblerar ju Forcet bra som freestylesegel också och jag har kört endel med 4.7 på freestylebräda och de ger bra drag och släpper vinden fint vid utskotning. Vad är dina segel under resp. över denna storlek? Det beror såklart även på vad du väljer för bräda under fråga 1…

(2b) Återigen, skall du rejsa eller trixa? Stealth endast för seriöst rejsande (och tex på en Hybrid 110). Annars rekommenderar jag AMP 7.0 som ger tidig planing men samtidigt har relativt kort Bom (203 cm) och Luff (475).

/adde

• adde

Medlem
    16 december, 2004 vid 09:57 som svar på: Ny vågbräda inför nästa säsong

Jag skrev detta inlägg för ett tag sedan, där finns de flesta ”stubby”vågbrädorna för 2005 listade.

Det är inget lätt val laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    16 december, 2004 vid 08:11 som svar på: RDM master från Challanger/ Windsurfing.se alt Gun

Underskatta inte möjligheten av att skylla på ”fel” mast heller om du nu mot förmodan skulle bli ifrånåkt laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    15 december, 2004 vid 12:27 som svar på: Gran Canaria nästa vecka

Jag hörde att stålarna tog slut, men att de han börja bygga endel av piren/hamnen. Kolla på http://www.cutre.com där kanske finns någon info.

/adde

Sida 126 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA