Forumsvar skapade

Sida 130 av 204
  • adde

Medlem
    17 november, 2004 vid 09:02 som svar på: StylepimpZ presenterar!

Staffan är så gammal att han behöver TVÅ semi-juniorer som håller riggen åt honom.

/adde

• adde

Medlem
    17 november, 2004 vid 07:56 som svar på: Stark lokalism

En liten parantes om just denna misshandel. De som slår och filmar är två ”svenskar” och två ”invandrare”.

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 16:20 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Nja, det är väl snarare Compact som är mer åt Boxerhållet än tvärt om laugh.gif.

Ta inte så allvarligt på ”bland”faran. Fördelarna med att ha samma segel i flera storlekar är
    1. De riggas likandant, dvs du vet hur seglet skall se ut när det är riggat rätt. Sen kan man ju fundera på hur svårt det är att lära sig två eller tre segel?
    2. Storlekarna passar, dvs hoppet mellan tex 4.7 och 5.4 är väl avvägt. Har man en 4.7 som är ”liten” och en 5.4 som är ”stor” från olika märken så kan glappet bli för stort.

Fördelarna med att blanda är såklart att man kan plocka godbitarna, både ur segelsynpunkt, men även, som du tänker, ur mast-synpunkt.
    Själv har jag Session 4.0, för där premierar jag hanterbarhet högst, bottendrag är inte lika viktigt, vågen brukar bli kraftig(are) vid 4.0 segling. I 4.7 har jag Force, som ger ett sjukt bra drag, men samtidigt platt nog för att släppa draget vid ridning. 4.7 brukar bli mkt hopp för min del så jag vill ha drag. 5.4 Boxer; brukar bli endel freestyle med 5.4 och där är boxer kung, bra drag för hopp vid vågsegling och högt underlik också. 6.2 Boxer, pure freestyle och sen Amp 7.0 för maximalt tidig planing.

Hade jag bott i halmstad eller varberg hade nog 5.4 blivit ett Force 5.3 ist.

Nu har jag inte mastanpassat linjen alls, faktum är att jag har dubblett av 400 masten (alltså 370, 2×400, 430 och 460) anledningen är att jag delar riggarna (men inte kostnaden, tyvärr) med min Sambo. Vi behöver alltså kunna ha två riggar uppe samtidigt.

Som kontrast hade jag föra året 3.8, 4.2 (session) och 4.7, 5.4 Boxer på 370 mast och en 45cm förlängare. Sen 430 till 6.2 och 460 till 7.0…

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 14:01 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Känslan i Vision och Boxer är nog rätt så olika ja.

Jag brukar förespråka att man håller sig till en linje för att få en enhetlig känsla mellan seglen, de riggas lika osv. Men å andra sidan ”lever jag inte själv som jag lär” utan har inte mindre än fyra olika segel… dock alla från samma märke. Sen brukar många bryta sin linje någonstans mellan 5.4 och 5.8 och gå från våg till mer freestyle.

Så det är inte så farligt att blanda (inte lika farligt som med sprit och vin tex laugh.gif). Det man skall vara uppmärksam på är storlekarna så att det inte överlappar eller glappar.

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:47 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Du var snabb…

Vilken Simmermast är det du har?

Seglen är ju sydda efter Naishs Aeromax och nu även för Firestick, dessa byggs båda av PowerEx (motsvarande Z-tapper och RDM) så Simmers master går med största sannolikhet bra (SC-6 och RDM tex).

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:39 som svar på: Stark lokalism

Ang. att filma slagsmål, ni kanske såg detta på efterlyst 11/11? (en liten varning kanske får utfärdas).

filmad misshandel i sthlm

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 12:37 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Jag ordnar gärna med en klämmfest på Boxer.

Tryckte precis på ”print”.

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 10:54 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Jag har Session 4.0, Force 4.7, Boxer 5.4 och 6.2 samt Amp 7.0. I’ve got ’em all!!! (inget Stealth dock)

/adde

• adde

Medlem
    16 november, 2004 vid 08:53 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Fick hem två Boxer igår. MUMMA!!

/adde

• adde

Medlem
    15 november, 2004 vid 10:46 som svar på: Vilket är bästa svenska speedplacet?

Is är tungt!

Att såga upp 500 meter och kanske 15 meter brett är nog övermäktigt. Möjligtvis kan man trycka ned det under isen på sidorna.

Men en latjo ide helt klart.

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2004 vid 16:13 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Det trendigaste man kan göra på konfen är väl att handla från GUN och Wwwwerner laugh.gif?

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2004 vid 16:12 som svar på: Finian gjorde det igen!!

Jag får göra avbön på procentsatsen, det var tydligen ”old-methods”… Det var någon som räknat på det hela och med 1/25 sekund som marginal (videofilmat, en ruta är alltså marginalen) så behövdes 46.62 knop för att slå rekordet, så det är nog i hamn i alla fall laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2004 vid 15:54 som svar på: Finian gjorde det igen!!

Sakta i backarna, tror att 47.5 är samma som det på 46.82, efter korrektion…

Det blir nog endel ström i med 120 graders medvind. Tydligen blev Therry’s rekord kapat med ca 1 knop pga strömmar.

Enligt reglerna måste ett rekord slås på ett visst sätt, tex med 1/100 till en 1/25 sekund, beroende på mätteknink, samt evt. med en viss procentsats.

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2004 vid 13:52 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Ior lilla, du VET att du kommer hamna på Naishprylar för eller senare.. varför kämpa emot?
    Släpp taget, kom hit till andra sidan… *twin peaks musik*

Om du blir generad av att freestylebrädan heter playmate (det är vuxenspråk) så kan du, mot viss tvekan, få segla på AHDs Kauli freestyle. If it is good enough for Kauli. It is good enough for you my friend.

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2004 vid 13:18 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Och så ökade försäljningen av Stealth… laugh.gif

/adde

Sida 130 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA