adde
Forumsvar skapade
-
Det var i alla fall bättre än 2004 då endast EN stege genomfördes.
Hawaii Pro var ju den bästa tävlingen, i de bästa förhållandena. Tyvärr så gavs det inte fulla rankningspoäng. Vinnaren (JP) fick bara 1638 poäng, vilket motsvarar ungefär en 15:e plats i en fullvärdig tävling. Angulo, som var tvåa, fick 1500 osv. Scott var 17:e och fick 770p.
På GC genomfördes bara en stege med Scott som vinnare, följd av vidar, björn, Alex Mussolini och en drös med delade femmor (bla Nik och KP).
På sylt han man en bra bit in i en stege men åttondelarna han inte köras så det var 16 på ”första plats”.
/adde
-
Jepp, ta dig en rejäl funderare
.Det är riktigt bra segel, men de får in ett lass med nya prylar om två veckor och behöver plats.
Om du prititerar mjukhet och hanterbarhet framför drag så är Session helt rätt.
/adde
-
Det är 05:or, tyvärr visar alla bilder 04:or (utom Session).
/adde
-
-
Swell rear ut de prylar de har kvar i lagret. Bla ett Force 5.0, passa på!
/adde
-
Tro mig, det har hänt flera… Vi såg flera stycken som försökte plöjja upp parkeringen dragna efter en drake…
Men allvarligt talat så läs på
http://www.surfersinfo.dk/din mamma
-
Nu har Naish uppdaterad med de sista 2005 nyheterna. Bla nya wave/freestyle-linjen Vector (ersätter SuperCross), Wave Hybriden och PlayMate Lite.
Naishs formula/slalom segel Stealth har fått en dubbel/bred mastficka i år. Intressant är att småstorlekarna riggas på RDM!
Första laddningen lär lämna fabrikerna idag…
/adde
-
Tydligen skall bonden plöja upp parkeringen och odla potatis, han var trött på alla kitare som fastnade i elstängslet.
-
De har ännu ingen fysisk butik, men lagret ligger i Varberg och om du kontaktar dem (info@swell.se) så låter de dig mer än gärna klämma på prylar
./adde
-
Du tillbringar inte tillräckligt med tid på Steffo! (se längre ned i tråden).
Jonas gör cutbacken/airealen med bakhanden långt fram medans Ola har bakhanden långt bak (men på väg fram??)
/adde
-
Då tycker jag absolut att du skall satsa på Force. Både Session och Force är bukstabila, men jag tycker inte att draget ligger speciellt långt bak – men så har jag också haft Boxer i de lite större storlekarna tidigare och de har relativt mycket bakhandsdrag.
Om det blåser upp till 4.7 kan jag bjuda på en provtur av Force.
/adde
-
Tackar och bockar.
Får ta tummen ur ar*let och skaffa en prenumeration snart… Tidningarna brukar ju vara flera veckor sena till tidningshandlarna.
/adde
-
Vilken årsmodell är det på ditt Session 5.8? (av storleken att dömma gissar jag på 2002 eller 2003)
Första två åren (2002 och 2003) som Dan Kaseler designade Naishs segel hade man tre vågsegel;
Outlaw (sideshore, lättare seglare),
Session (allround) och
Force (PowerWave, tyngre seglare).
För 2004 och 2005 tog man bort Outlaw och gjorde stället Session lite mjukare. Så om du seglat tidigare versioner av Session är det inte självklart att de nya Session är rätt.Jag har seglat Session 02 och 03 och Force och Session 05 och tycker att nästan Force 05 ligger närmare Session 02/03. Bottendraget är bättre men hanterbarheten har inte blivit lidande. Session 05 är otroligt mjukt och lätt men, som du själv skrev, så har det lite mindre bottendrag.
Jag skulle rekommendera Force om du väger över 75 kg.
Vad väger du? är det svenska västkusten du seglar på?
/adde
-
Absolut! och jag kanske borde jobba lite istf lusläsa allt på konfen

/adde