Forumsvar skapade

Sida 138 av 204
  • adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 13:22 som svar på: Ola H är omslagspojke på Starboard!

Doh!

grin.gif

/adde

• adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 12:48 som svar på: Åsa 27 september

Men de gillade visst inte det svenska höstljuset(mörkret?) för de har pillat lite i kontrasterna och färg-komponeterna.

Såg på HSM forumet att Jeffery gillade bilderna också…

/adde

• adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 11:05 som svar på: EN TiLL RULLE FRÅN ”RAMBO PRO”

Den har jag redan kollatin.

/adde

• adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 10:22 som svar på: EN TiLL RULLE FRÅN ”RAMBO PRO”

FTP:n verkar ha fel datum… filen är daterad 2003-09-29.

Go film, introt var skitsnyggt!

/adde

• adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 08:09 som svar på: Träslövsläge!

Hade varit kul att hänga på denna helgen också, men det funkar inte. Vi hade en grym stuga med bubbelpool och swimingpool. Gjorde mina första framåtloopförsök!

Hur var De/Vision då?

Notera att from 30/9 är sjön inte tillåten att surfa på!!!

• adde

Medlem
    29 september, 2004 vid 07:18 som svar på: Åsa 27 september

Grymma bilder Ola. Synd att man missade den dagen, men efter fyra dagar i klittmöller behövde jag tyvärr jobba lite…

Kolla in Ola på Starboards hemsida (29/9)

/adde

• adde

Medlem
    28 september, 2004 vid 08:44 som svar på: Simmer vs Arrows vs Np

I år har väl Superstar blivit lite plattare, men annars är det väl drag som gäller i alla lägen på NS.

Om du väntar lite så kommer snart S.. att skriva om Arrows segel. De har ju haft en ’ingen RDM i våra segel’ policy men ryktet säger att de kommer med en egen RDM (hmm undrar var den tillverkas…). Anledningen uppgavs bla vara att Goya (som seglade Impact) inte gillade det, men nu rekommenderas ju PX RDM till GoyaSails…

Jag har en Challenger RDM som reserv, har testat i några segel (dock inte i Naish ännu) och tycker den känns lik mina FS RDM. NP+RDM är ett känsligt ämne som du kan läsa mycket om på [url=”http://www.neilprydemaui.com.”]www.neilprydemaui.com.[/url] Det är inte helt självklart att det fungerar och räkna inte med samma känsla som med x7/x9 master. Men du kanske har kört Zone med RDM redan?? Generellt så ger ju RDM lite mjukare kännsla i riggen och det är ju vad du söker…

/adde

• adde

Medlem
    28 september, 2004 vid 07:43 som svar på: Simmer vs Arrows vs Np

Svar till:

Jag funderar på vilka segel jag ska plocka i höst. Jag tänker satsa på en hel linje från 4.0 till 6.0 ungefär och kan helt enkelt inte bestämma vilket märke jag ska satsa på. Det rör sig först å främst om Arrows impact gold/8ball -05 vs Np zone/expression -04/-05 vs Simmer vision/crossover -05. Jag har tidigare kört Neilpryde search och zone och gillade båda men framförallt zone skarpt, Simmer var det ett bra tag sedan jag körde och Arrows har jag aldrig ägt. Np är lätta, smidiga och välsydda, Simmer har iaf tidigare haft lite seg rotation samt kanske inte samma höga kvalitet som Np, Arrows har jag ingen riktigt uppfattning om. Anledningen till varför jag har snöat in mig på ovanstående märken/modeller är egentligen en kombination av utseende och pris. Jag vet som sagt att jag gillar Np zone men det är ju alltid kul att testa något nytt!
    Ni måste nu övertyga mig om vilka segel jag bör satsa på! Jag tänker köra både plattvatten (freestyle) och vågor, väger knappt 80 kg och värdesätter hanterbarhet och mjuk känsla i ett segel framför fett med drag…
    /Fredrik

[/ QUOTE ]

Jag vill inte göra ditt beslut svårare än vad det redan är, men om du vill ha en bra kombination av utseende, pris OCH PRESTANDA så skall du kika på Naish Force grin.gif.

Du verkar ju ha funderat endel på ditt inköp redan, du kanske rentav har studerat marknadens alla segel och kommit fram till att dessa passar (borde passa) just dig. Annars tycker jag att du skall göra just det, det var länge sedan det fanns så många märken på den svenska marknaden.

Själv har jag Naishs 2005:or som jag är såklart är grymt nöjd med. Force:et har bra bottendrag men är samtidigt platt nog att släppa kraften vid utskotning så hanterbarheten är underbar. Duken är vikt över sömmarna vid underliket – inga uppslitna sömmar. Och fullt med X-ply. Jämför gärna testresultaten i senaste Windsurf UK, där bla Zone, combat, Xflex mfl testades wink.gif

Eftersom du siktar på nya prylar är det svårt att sia om kvaliten, men på äldre årsmodeller har helt klart Simmer haft sämre kvalité än tex. NP, Naish mfl. Hur Simmers kvalite är idag återstår att se.

/adde

• adde

Medlem
    28 september, 2004 vid 06:21 som svar på: Träslövsläge!

Var i Klittmöller Torsdag till Söndag, 100% segling, 100% bastu, 100% bubbelpool, 100% swimmingpool, 5.6% öl och 40% sprit laugh.gif.

/adde

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 11:24 som svar på: Hjelp meg å velge mellom to wave brett

Om allt klaffar kommer Hybriden om 3 veckor laugh.gif

Har du fått seglen ännu? eller skall allt skickas med kommande beställning?

/adde

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 10:09 som svar på: Träslövsläge!

Harrenäran!

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:14 som svar på: Hjelp meg å velge mellom to wave brett

Jag håller med Lars_K om att 69:an är bästa valet för dig, med tanke på vilka förhållanden ni ofta har. Jag tror också att 5.4:an kan gå på 69:an iom att de är lite bredare i år.
    Vilket segel är 5.4:an? Jag gissar att du kommer köra Session i småstorlekarna och Boxer 6.2.

Väljer du 78:an borde du nog gå på Vector 85:an som mellanbräda istället, men jag tror 69:an+77:an blir perfekt.

Jag kommer själv köra på playmate 115 och den nya WaveHybriden på 85 liter. Vi har ju inte lika kraftiga vågor här i sverige laugh.gif.

/adde (nyss hemkommen från klittmöller)

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:40 som svar på: GWC till Klitmöller

Busted!

Tack för att jag fick låna din spindelmannendräkt förresten laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 06:44 som svar på: Chinook

Huvudsakligen Naishprylar; Segel, Brädor, Kites och Tillbehör.

/adde

• adde

Medlem
    27 september, 2004 vid 06:28 som svar på: GWC till Klitmöller

Om GWC tappar medlemmar så är det inte till Danmark utan till BFC.

Bubbelpool, swimmingpool, golvvärme, bastu, öppen spis och täcken fanns i BFC-stugan. Dessutom fanns där en och annan GWC:are (bildbevis kommer laugh.gif)

/adde

Sida 138 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA