Forumsvar skapade

Sida 100 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2005 vid 06:06 som svar på: Troligt vis den nya Rs6 an

Gött att trenden med lite färg i monofilmen håller i sig. Alltid roligt att synas lite bättre.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2005 vid 05:48 som svar på: Fenval

Vad kostar en sådan fena att beställa inkl frakt? Finns det någon andrahandsmarknad på fenor i god kondition och vad bör en sådan kosta?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 21:57 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Jag tror att jag pratade med dig på parkeringen vid 14-tiden i söndags, eller iaf. någon som sa precis så. Visst det är sant att det finns nybörjare där ute, iaf. fanns de vid hamnen. Däremot så är ön lite speciell med sina två-tre olika bryt, som ibland går ihop sig, lineup:en där är inte helt självklar. Sen som Yann sa, när det blåser +12 m/s så är det strömt som attan, inte helt lätt att alltid ligga perfekt om man har fått kattmat i armarna.

Vi får väl göra det bästa av det och försöka samsas, även den bäste kan råka ligga fel och vara i vägen. Nu föredrar jag lite längre brädor, och hamnens ”slöa” vågor passar mig bra, så jag undviker ön på stora dagar, klart att ingen försöker skada någon, men missförstånd och olyckor händer. 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 21:50 som svar på: Tips om Pushloop??

Helt klockren förklaring av UDO-Eric.

Mina tips är liknande: Kom med mkt fart och lova ej upp i vindögat, (då kan det bli hur många varv som helst beroende hur högt du är) ligg nära riggen och släng huvudet bakåt…när du känner att rotationen kommer…va me nu!!!…skota ut och skjut ifrån dig grejerna, rotationen stannar omedelbart och du dalar fint ner med ett brak wink.gif
    Rotera e kul/ Andy S-66

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 21:50 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?

Hepp, se upp med vägarna till Oban bara – har vart där för länge sen och kört bil – det tog tid har jag för mig. Låter som en häftig resa annars. /j

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 19:56 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Det är klart att ingen vindsurfare med avsikt försöker bli närgången men det är samtidigt något som kommer att hända både surfare och vindsurfare då många ska surfa på en liten yta. Och inte blir det lättare för att paddelsurfarna inte kan ligga rätt i lineup utan ligger överallt. Det är ju hopplöst att fösöka surfa eller vindsurfa om folk ligger som pelikaner överallt. De få som försöker och kan surfa kan ju inte köra en meter utan att riskera att köra över någon. Det är lika illa förpaddlarna som för vindsurfarna om folk ligger i vägen. Jämför med en överfull pist i Alperna/fjällen. Ska man inte surfa så få man hålla sig utanför brytet så att de som vill och kan får en chans. Annars blir det ju inte kul för någon., eller?

Snygga bilder!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 18:07 som svar på: Hur fästa DaKine Contour-stroppar

Illa. Såg inget om det på baksidan av paketet. Verkar lite sjukt att man ska behöva pilla bort metallbrickorna. De verkar sitta fast rätt hårt med plastbitar. Varför?

Men jag ska testa det, tack för tipset!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 17:43 som svar på: Gurras varma dojor

Svar till:

Jag ser ingen direkt skillnad. Köp från vindsurfing.se tycker jag. Om du inte har lust att bidra med 174 kr till Surfers Paradise lokalhyra smirk.gif

[/ QUOTE ]

Om det bara var lokalhyran du bidrog till skulle det inte handla om 174 Kr utan ca 7 Kr. Men när du handlar hos SP så får du vara med och sponsra deras ”Team SP” också. Dvs betala prylarna åt ca 20 gratis surfare. För att inte tala om deras året runt anställda personal. Surf branschen i sverige är riktigt rutten. Det finns INGEN konkurrens på enskilda produkter. Ska du köpa NP, JP mm finns det bara SP som leverantör. Ska du ha North finns bara en, Goya bara en osv osv. Därför blir priserna där efter, kolla på de få produkter som du kan köpa hos ett par olika aktörer. DaKine countour stropparna kostar 599:- hos SP, men 495:- hos surfshopen. En betydlig procentuell skilnad, vad skulle samma procent sats göra på en bräda eller ett segel?? Vi pratar tusenlappar.
    Hur kommer det sig att det inte finns en Keppler i sverige, dvs någon som har många olika märken???

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 17:19 som svar på: Hur tar man sig till Isla Margarita, flygbolag ?

Har hitat en flygbiljett för 9200kr

Tips på billigt boende?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 15:28 som svar på: POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

Jag fick ett år äldre segel än jag beställt och betalat för. Det blev en del strul med klagomail osv. Till slut gick han med på att betala tillbaka lite pengar. Förresten var segelsäcken till en storlek mindre segel. Han hade helt sonika skrivit i bom, luff och förlängarmåtten med tusch rakt över måtten till det mindre seglet!!

Men billigt blev det till slut…

Perra.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 14:19 som svar på: Rekommenderat boende nära Fiskebäck etc.

Formula 1 hotell ligger nära oxå……295:- natten tror jag

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 14:07 som svar på: IsBräda

Va det världens längsta mening?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:09 som svar på: Mastfot upphittad i Björlanda

upp upp upp!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 12:56 som svar på: Begagnat fynd 😉

Grymt snyggt centerbord, är det teak eller mahogny??
    Stylish bräda oxå
    Peder

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2005 vid 12:55 som svar på: Perth?

Svenska sommaren ar tyvarr samsta tiden vad galler vindstatistik i WA och ar inte alls sarskilt vindsakert. Finns klart battre alternativ om man bara ar ute efter vindsurfing. Annars ar WA klart sevart.

Sida 100 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA