Forumsvar skapade

Sida 104 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 07:08 som svar på: Big waves på Bjärehalvön?

Var ute vid reningsverket strax söder om Torekov i söndags (18/9), och det var en positiv överraskning. Kör av vid skylt mot ”Solsidan” i Torekov. Blåste nog SV och kanske 14 m/s. Det är väldigt stenigt, och klurigt att gå ut, men värt besväret. Det finns en bunker på vänster hand efter grinden till kohagen. Ca 30 meter ut från bunkern ligger ett stort stenblock, som oftast syns mellan vågorna. Om man börjar vågridningen utanför stenen, så kan man ta ett par svängar på fläskiga vågor utan att riskera fenan, även om det ser misstänkt grunt ut ibland. Gå inte med vågorna för långt – för när man ska ut igen så finns det ett läskigt rev på högersidan ca 100 meter ut. Längre ut rullade masthöga dyningar, så det är ju en upplevelse bara det. Kunde vara kul att bli ett par stycken på detta ställe, för då kunde man åka över till väderön och kolla om nåt går av där!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 05:08 som svar på: Knäproblem!!??

Tack för alla svar!
    Det visar sig återigen att det finns en hel del kompetenta
    människor på detta forum!

Jag har nu förstått att detta inte var att leka med.
    Var på koll igår igen och då upptäckte man
    vid provtagning att det möjligtvis var en propp i benet!

Efter en evighets väntan på ultraljud så konstaterades att
    en bristning på vadmuskeln förelåg, och därför krampar och stasar benet.

Det verkar dessvärre som om jag nu inte får vara med om någon blåst innan December frown.gif

Å andra sidan så blåser det ju mest i dec-januari!

Om man nu skulle råka (hypotetiskt alltså) ut och köra
    lite och man märker att det inte går, är det inte bara
    att ge sig och ta sig in. Eller sabbar man knät för all
    framtid????

Sambon blir vansinnig på dessa funderingar, men ni vet ju
    vad jag menar smile.gif

MVH/// J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 22:11 som svar på: Tack Konfen!

precis. när jag var ung och dum torkade jag mina segel i trädgården. Solen gjorde att mina segel var sköra som smörpapper sen. Efter den läxan har dom fått stå i segelpåsen i garaget, kallt, fuktigt m.m. och de är hur fina som helst.
    Håll dom bara borta från solljus så håller dom sig. Det där med sötvatten vet jag dock inget om, surfade bara i riktigt vatten. grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 22:02 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Det där ser ut att vara Susanna’s Kauai-bräda från Portugal, lite gulare än vad den är verkligheten.

Det var en annan tjej ute vid 10-tiden, hon brukar vara där nere, men hon vände om rätt snabbt, det är hon som har den svarta labradoren.

Tror gmail har en 10mb gräns per mail, så det blir nog svårt att maila mig 390Mb, men jag är redan med på fyra foton, sen att min stil kanske är sådär 😉 men om du har lust att prova, så bockar och bugar jag.

daniel.forsen@gmail.com (det var jag som pratade med dig och Patrik på parkeringen)

Tack än en gång för bilderna, grymt!

/daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 21:16 som svar på: 2 frågor från om inköp av prylar…

jag var i vattnet i onsdags med en 3 milimeters vågsurfnings dräkt i ca 30 minuter.. Det var inte kallt men friskt smile.gif men kan tänker köpa en 5/3 våtis för framtida kallare dagar..

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 20:57 som svar på: Knäproblem!!??

Jag opererade främre korsbandet i vänster knä för 14 år sen.
    Vill du hålla knäna i trim efter en skada så prova spinning.
    Håll dig även ifrån sporter där man springer efter en boll.

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 20:49 som svar på: Segel storleks interval

Tackar för tipsen

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 20:36 som svar på: Segel storleks interval

bic techno 2 2003:a 148 liter

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 19:29 som svar på: Knäproblem!!??

Det låter på din beskrivning som om du skadat sidoledbandet och främre korsbandet. Sidoledband läker på ca 6-8 v och under denna tid är det viktigt att du undgår sidovacklingar och att du så snabbt som möjligt tränar upp muskulaturen runt knät (ta kontakt med sjukgymnast!!). Främre korsbandet läker inte men det är inte säkert att skadan är så stor att du får instabilitetsbekymmer. Skulle du uppleva knät som instabilt framöver så kan man absolut överväga operation. Var bara medveten om att det är ca 6 mån rehab träning efter operationen. Att hitta ett knäskydd som ger tillräcklig stabilitet utan bli otympligt vid ”aggressiv” segling tror jag är svårt, men du kan alltid diskutera saken med en ortopedtekniker.
    Kort sagt: träna på, vänta 6-8 v, prata m ortopeddoktor om du inte är nöjd med knät efter detta.

/Mats

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 18:18 som svar på: Nu är rekordet på Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ny attack är att vänta på lördag.
    kanonprognos. Speedprylar flygs in från tyskland.
    37 knop är nästa mål.
    Prognosen

Lör: Mellan syd och sydväst, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 17:38 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Man kan bara tacka för detta! De andra 170 bilderna var inte bra, eller inte bra nog att finnas på din fina hemsida? 🙂

Krya på dig!

/daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 17:19 som svar på: Nu är rekordet på Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fanatic Falcon 90 / Neilpryde V8 7.0

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:39 som svar på: Utrustningen kan sabba allt!

vindsurfing.se har oxå vev, billigare än surfbutiken.Jag har pinsystem, men är osäker på om dom har för förlängare med ”vårtor”.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:28 som svar på: GPS:Garmin Forerunner 301

Det var märkligt att de inte rekommenderar den för windsurfing. I specarna står det att den ska klara 1 m djup under 30 minuter.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:27 som svar på: Lämna landet i december/januari… where to go?

För 30 000:- kan du vara i Indo i 4 månader inkl flyg. Och då slipper du jobba med, surf varje dag istället.

/Lars

Sida 104 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA