anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
[url=”http://www.the-daily-dose.com/competition/2005/soulwave/05.htm”]http://www.the-daily-dose.com/competition/2005/soulwave/05.htm[/url]
-
anonym-anvandare
Medlem19 september, 2005 vid 14:03 som svar på: Stockholm Norrort – Opimalt SV SpotNär vågar någon surfare ta sig fram genom den outforskade djungelvegetationen ”på andra sidan” Värtan för att få lite SV-vindar ända in till stranden? Om man kunde nå vattnet söder om Kyrkviken så skulle man spara några mil jämfört med Åkersberga. Expedition ”West Coast Wärtan”
-
Har också prövat båda och rekomenderar Lundh sails!
-
Tja
Kan inte rekommendera North. Dom lagade mitt segel med vit segelduk. Dom kan kanske byta monofilm men låt dom inte laga mastficka eller liknande.
Kelso -
anonym-anvandare
Medlem19 september, 2005 vid 13:40 som svar på: Stockholm Norrort – Opimalt SV SpotMåste nog hålla med Musmagneten! Tydligen var ett gäng vid den där kursgården (kolla spotguiden) ganska nära Brevik Å-berga (kanske också funkar bra) i onsdags.
A -
Står det inte helst i europa????
-
Som du säkert ser Masse så blåste de satan (över 20m/s)och det var bra fart i framåtlooparna. De blåste så mkt så farsan stod på botten o höll i grejerna…då såg jag ju naturligtvis min chans att försöka ”impa”, 2m ifrån drar jag en framåt som blir överroterad d.v.s en och en halv…landar på ryggen och får bomnocken mitt mellan näsa och mun. Det blev ett bra jack så jag fick sy 5 stygn och dagen där på plasta och slipa till 4 tänder. Fan…den dagen som va så bra! Andy
-
Ligger Karibien o sydafrika i europa?
-
anonym-anvandare
Medlem19 september, 2005 vid 12:54 som svar på: Stockholm Norrort – Opimalt SV SpotHurru musmagneten.
Det som du beskriver har jag inte varit med om på Kallhällsbadet. Tycker inte att det finns några vindhål.
Inte vet jag, men du kanske seglar fel………….
/Christian -
Riktigt go filmsnutt, nu blir man ju sjukt sugen på att ge sig ut och surfa… Någon som vet vilka brädor de kör på, tänker mest på freeride sekvenserna…
/ Frasse
-
Tycker själv att det mest är en vanesak, körde tidigare helst barfota, men efter diverse småsår etc efter vassa saker, bla fenan och stenbottnar kör jag numer alltid med skor (även i grekland tex).
-
Hmmmm, själv börjar jag få kontroll på panikkänslorna när man abrupt kastas ner/under seglet, och försöker alltid känna efter hur krok+linor sitter…
Däremot är jag mer nervös över de gånger jag landar PÅ riggen, för jag tycker mig alltsom oftast kastas upp/runt efter riggen, för att slutligen landa med ryggen på masten (ikrokad)… beroende på fart och kraft så blir ju givetvis nedslaget motsvarnade, men man börjar ju iaf tänka efter lite… trots allt kan jag tänka mig att det är ganska tungt att ta sig hem igen med några krossade ryggkotor…Nån annan som har erfarenheter inom det specifika området, alternativt vet hur vanligt det är med dylika skador…?
-
Jo, men var är alla segel??
Det är ju faktiskt så att det största hindret för att slalom ska bli så stort som det förtjänar är att det inte längre finns några segel/riggar att köpa. Bakgrunden lär vara att ingen köpt slalomprylar på flera år och därför finns det ingen eftermarknad. Eller?
-
Ingen som vet?? Killen i fråga skall ev. själv vara Chilenare och jobbar enligt uppgift med att dra nån form av ledning fram till kurhotellet just nu.
P
-