anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
NIKKE the duner dön pro kommer vara där och låna ut sina gröna Gaastra 2006 till alla som vill prova – bara att fråga. Gröna segel med rip curl klibbor! Antagligen lejjet, eller så kan man ringa honom på 0704-882665.
Han e snygg också och lånar gärna ut till tjejer…
/Mentor
-
anonym-anvandare
Medlem17 september, 2005 vid 15:18 som svar på: Film från Ringenäs i onsdags (14/9)när jag spelar filem så blire mest blurr. En massa små fyrkanter typ. Känns som att datan inte riktigt hänger me. Kan man göra nåt åt det förutom å köpa ny data?
Kalle -
Vad fan är du bara 16 år
Menar du att jag bjudit en omyndig på bärs
Fy fan nu får jag skämmas -
anonym-anvandare
Medlem17 september, 2005 vid 09:35 som svar på: Vad surfar du med när det är kallt?Jag har ett par sköna string-tanga kalsonger och insmord med nutella

-
anonym-anvandare
Medlem17 september, 2005 vid 08:46 som svar på: Vad surfar du med när det är kallt?Vilket märke är det?
-
Hej!
Här har du sidan
http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g8-00038-53&m=10&p=1Det är bara gästboken som funkar nu , men ändå…alltid något

Mvh/ ippa
-
Finns en RRD 268 avant slalom till salu på surfzone i toppskick.
-
Vågbräda??? Har du skaffat en nu? Grönhögen söndag? eller Torö? eller Nävekvarn?
Mvh/ stor vågbräda

-
Jo jag har sett er.
Ni är väl en gång om året på Haga också.
Där har ni ju ett gäng vuxna som lägger ett himla krut på juniorena. -
För hundrade gången.
Gräset är ett lokalt hagaproblem.
Inget gräs i Grönhögen -
nämen ser man på.. nån som vindsurfar i alnäs som en sj. men jag tror inte den personen e under 15 😛
-
Ok.. då kanske man borde kolla upp med quickreleasen på hängselen.. har inte tänkte så mycket på den men det
kan ju va användbart i sådana situationer -
Råkade själv ut för ett kastfall, tok överriggad(åskväder) och samtidigt som jag slungas fram så snurras jag sä att tampen slår en ögla runt kroken o jag hamnar sedan under seglet.Lite jobbigt att kroka loss när kroppsvikten spänner knuten.
-
va fan några av oss kan vindsurfa även om vi e unga…
och ni ”gubbisar” vad ska man lära sig efter
watter start
gibb
och alla andra grund grejer -
Kul att du kallar dig Gubbe.
Tja lite gubbig i sättet kanske
På Öland (ÖWC) har vi containrar dom får endast juniorer använda som förvaring för sina prylar.
På sommaren när S-holmarna kommer brukar juniorer köpa ett tält på ÖB för en hundring och mat där. Sen har dom sin utrustning i vår förvaring. Lagar mat i klubbhuset.
Rekordet har nog knutbyrobban som levde på 200 spänn i två veckor.
Vi har också 3 brädor nya och två barnbrädor. 7 segel och ett 15tal våtdräkter som nybörjare får använda fritt. (medlemmar)
Av 400 medlemmar är idag ett 60tal i åldern 7-20 år.
Vilket är det bästa resultat vi någonsin haft även inräknat 80 talet.
Dom flesta är mer eller mindre inbitna surfare.
Vad som behövs är nog fler klubbar som ger juniorer hjälp.
Vet att när Stefan Kläppe och Fredde Bengtsson var unga fick dom följa med oss i våra bilar till grönis.
Rekordet måste Sävsjö Martin ha som körde 20 mil med sin Moppe till Öland för att surfa. (han har sina grejor hos oss). Sedan på plats fick han följa med i malles bil när vi rörde på oss.
Viktigt är att vi som är äldre och bil hjälper dom unga.
Sen en annan tråkig detalj som händer är ju att när dom blir äldre kör dom skiten av en.
Kenneth/ÖWC