Forumsvar skapade

Sida 114 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 08:57 som svar på: Överriggad?

Känns som att du kommer vara rejält överriggad med den kombon.
    Jag själv ska försöka på 103liter och 4.5. (I brist på mer prylar så får man köra det man har) tongue.gif.

/Hy

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 08:57 som svar på: Överriggad?

Det är nog inte att tänka på med en 6,4:a idag. Jag skulle nog avråda dig. Du har ju en sätt så stor bräda så blir det nog svårt att hålla allt på vattnet. //Christian

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 07:50 som svar på: Åsa eller Lejet imorgon…

Tja Ian
    Kör ni i fiskebäck idag?! Finns bättre ställen en dag som denna. Kanske drar dit till kvällen efter Lejet.
    Kelso

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 07:41 som svar på: Ny surfbutik i Malmö??

Trist att det inte rör sig om en vindsurfshop, skulle verkligen behövas nere i Skåne.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 06:55 som svar på: Göra en egen bräda?

Köp en byggsats på http://www.wsv.nu från ca: 2200:-, sen är det bara att börja , du får med allt till en komplett bräda….
    shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 06:38 som svar på: Björkvik??

Jag ska dit.

Mvh
    Ulf

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 06:34 som svar på: Ny surfbutik i Malmö??

En ny butik i malmö är precis vad vi behöver, hoppas verkligen ryktet stämmer. Hitintills har malmöshopparna inte imponerat…..Borde ju finnas marknad här för en butik i storlek med surfers paradise att täcka skåne. Någon som vet vilka märken de kommer hålla och när de slår upp portarna?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 06:32 som svar på: Björkvik??

Tänkte åka till Stensnäs kursgård i Åkersberga, skall vrida mot SV, V och mina erfareheter är att björkvik ”dör” totalt så fört det vrider. Å andra sidan skall det blåsa upp emot 22m/s och då kan det ev. vara ok att ha lite ”skydd”. Dock är väst lite skyddat i Stensnäs och SV öppet och det skall avta så … kan man åka hela kvällen

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 04:56 som svar på: Göra en egen bräda?

du kan nog glömma trä som material för det är alldeles för tungt. har skjälv gjort några brädor, var av en här i sverige. köpte då mitt material från australien då jag var där på en kort visit enbart för att inhandla detta. detta inkluderar en foam (skum) stomme med trälist i mitten. 8 meter 4 oz polyester väv, fenor leggy plug etc. sen fick jag köpa polyester resinet på nätet ihop med härdaren från en brittisk sida och få det överskickat för det kan vara svårt att hitta här i swe. vill du göra en bräda i trä beöver du fortfarande en stomme i skum med en trälist i och sen för att få en trä ”look” kan du lägga jätte tunt lager av balsa trä onvanpå innan du tillslut klistrar över allting.

mvh.
    vet hur man gör

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 04:52 som svar på: var drar alla i morgon

Tja
    Askim kommer funka grymt på morran sen kommer det bara bli sämre. Vrider ju mot väst.
    Kelso

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 23:30 som svar på: åka barfota?

du behöver minst 35 knop, du kan antingen hoppa av en skida eller så gör du som jag, plocka av bindningarna från en wkeboard, starta som vanligt, sätt dig sedan ner på brädan, sära på benen och sätt försiktigt ner fötterna i vattnet, när du känner att du vill ställa dig upp.be styrman att öka farten och ställ dig sedan upp, det är svin lätt,
    OBS! om du trillar direkt när du ska ställa dig upp, akta då så att inte brädan träffar dig i huvet eller nått annat, de har hänt nångång ska jag beatt få berätta.
    lyca till!

PEACE

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 22:49 som svar på: Åsa eller Lejet imorgon…

Glenn! Skulle inte du vara barnvakt åt mig i morrn???

Ni kan vara lugn för att det blir blåsa av eftersom min sambo skall ut och segla med jobbet (det lär ju bli lyckat i 19 m/s) och jag är därmed utan avlösning för kidsen. Alltså det är gånger två den här gången så inte ens åsaboden kan få det att misslyckas i morgon.

HJN

PS. Glenn kontakta Dan. Han har frågor om sin förlängare DS.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 21:22 som svar på: Göra en egen bräda?

Här hittar du balsa blanks men de kostar…. http://www.homeblown.co.uk/acatalog/Surfboard_Blanks.html

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 19:45 som svar på: björkvik onsdag???
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 19:25 som svar på: björkvik onsdag???

Jag känner inte igen platserna du nämner. Åk till björkviks brygga (på ingarö). Precis bredvid bryggan finns en liten sandstrand och riggytor. Det finns även en kiosk, men den är nog stängd för säsongen. /big_jeppe

Sida 114 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA