Forumsvar skapade

Sida 124 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 11:40 som svar på: Askim idag elelr!??!?!

hello män!
    skaq dra ut på fotö. kommer bli riktigt fet freestyle om vinden ökar! kom ut och kör me mig o kelso confused.gif
    /johnn

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 11:39 som svar på: Fenval

Jag var inne och tittade på Deboichets hemsida och såg att R13 är 73 cm. Sätter inte reglerna en begränsning till max 70cm? Eller är det framkanten de mäter på denna fena? På de andra R fenorna stod det 70cm. Det spelar mig mindre roll då jag antagligen inte kommer att tävla på någon högre nivå men det är ändå kul att veta.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 11:36 som svar på: Starboard 2006

Hehe.. Vila blicken var kanske fel ord. Men det jag måste ha sagt är att Mistrals nuvarande flaggskepp Syncro och Beast båda är skönare än förra årets.. kanske därför jag skiter i att det är en vit ”ellips” i fram, det gör dem bara snyggare!

Sen alla som säger att de skiter i hur brädan ser ut.. DET är väldigt personligt tror jag.. Den som kör freestyle och fick välja mellan två brädor som har samma prestanda så tar 99 % av folket den snyggare än den vita?? Kanske har jag fel??

Själv har jag en Syncro -03 som jag fick av min chef om jag lagade ett stort jävla hål.. vilket jag gjorde och fick göra min egen design.. Inte skitsnyggt kanske men sen fick jag den Syncro som jag tycker har varit skönast.

// E

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 11:15 som svar på: Fenval

Tackar för ett utförligt svar Jimmy! Precis vad jag var ute efter.

Mycket märkligt! Jag blev helt frälst men det behövs ett par timmar att komma underfund med hur formula skall seglas. Kan bara rekommendera alla att prova! Som sagt jag har ju fått mer än dubbelt så mycket tid på vattnet i år!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 09:13 som svar på: Starboard 2006

Jag förkastar inte Mistrals brädor, de är underskattade tycker jag. Twister, Syncro och Joker är grymma brädor. Jag tycker även designen var grym förra året men det vita förstör ju ? Hur kan en bräda kännas snabbare för att den inte har någon färg i fram? Vila blicken???

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 09:03 som svar på: Starboard 2006

Pissfula och dålig kvalitè och tunga, men har man nya sponsorer så kanske man måste övertala sig själv att grejerna är bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2005 vid 08:37 som svar på: Stora segel på 460?

vad tycker du om Challenger,hur är det att använda….

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 20:08 som svar på: Starboard 2006

Starboard är riktigt snygga i år (igen). Skönt att se. Mistral och JP har flippat helt. Mistrals design var ju snygg förra året men nu har verkar de ha glömt att måla en bit av främre delen av brädan. Ser sjukt konstigt ut. Och JP har ritat dit en konstig kukaktig linje. Varför??? RRD brukar ju tillhöra toppen men de ser lite stökiga ut på bild, kanske ok i verkligheten?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 17:57 som svar på: Australien Nov till jan

Jag vet att det är bättre kite i Perth, men frågan är om det inte blir lång tråkigt i 3 månader? Jag var i Brasilen i 6 veckor förra året och blåste 10 m/s varje dag, men det var inte så mycket mera än kiteboarding att göra i de delarna av brasilien. Sydney som jag har planerat att åka till har bil avstånd till många storstäder, och stor variation på kust sträckor. Hyrde du bil i Perth, vad ska man tänka på? Jag planerar att köpa en surfbuss och klämma in en madrass att sova på. Något man ska tänka på när man köper bil där?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 17:54 som svar på: Lämplig grå färg för Starboard Sonic

jag har silverfärgen till acid 2002 model, är det samma?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 15:19 som svar på: FILM ! Augusti 2005 Av DanneMan

Om ni vill se mer av localsen på öarna kolla in
    http://www.kelvinsno1.com/video/kelvins2.wmv
    Lite kass kvalitet men seglingen är grym som satan
    MVH ADDE

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 13:13 som svar på: rese dagbok

tack för tipset…nån annan sida som finns?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 12:43 som svar på: SO 2006

Jag vill inte dissa hotsails, de är coola och säkert välsydda men… Jag såg ett typ splitternytt SO i somras som totalrippades rätt igenom flamman i rätt snälla conditions. Vad jag kunde se bestod flamman (som nu kunde beskådas i grymt avslöjande genomskärning) bara av tunt glitter, typ aluminiumfolie, påsytt på monfilmen. Ett segel blir väl inte starkare för att man syr på lite glittrig aluminiumfolie? Sömmar kan väl bara ge en starkare konstruktion om det kombineras med starkare material? Och monofilmen i de övre panelerna kan ju knappast göra seglet krispigare så varför en glittrande monofilmsflamma om det inte handlar om design? OK, även andra, t.ex. NeilPryde har ju haft några år med lite mycket monofilm i sina segel men något har hänt. Jämfört med Neilpryde Combat elle Naish Force 2005 är Hotsail SO typ som ett Neilpryde NR -99 i konstruktionen (fast med glitter). Eller är jag orättvis nu?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 08:42 som svar på: länken till hur man trär nedhalstampen sökes

Men jag har två olika förlängare som har olika system…Jag letar efter en länk (som jag har fått en gång men schabblat bort) där man visar hur man trär tampen då seglet och mastfoten har 3 taljor vardera…
    smile.gif Mes

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2005 vid 08:33 som svar på: Havskappsegling Sverige Åland 10 september

ser för närvarande ut att bli nordost 5-9 m/s på lördag

Sida 124 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA