anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
kommer inte in…händer nada…har installerat nyaste dc++…ska kolla igeni morgon kväll…
-
En stoppknut på änden efter sista halvslaget.
-
I stort sätt alla segel är designade så att lattorna ligger bak masten även om du har mycket kraftigt ut och nerhal.
(såkallade RAF-segel). Ezzy wave och möjligt North segel är designade så att lattorna är helt fria från masten och gipparna blir mjukare och seglet slår lättare över.
John J. -
numera kallad knullso

/john -
Tja
Var sjuuukt kul
Kelso -
Vet ej om gräset försvunnit imorgon och i veckan skall det blåsa då kan jag bekräfta.
Men där vi kommer att segla speedtävlingen.
(80cm djupt, sandbotten, en lång onaturlig udde byggd av människor kanon på syd du har bara seglat på fel sida på nord. Är det inte ett grässtrå.)
Detta är vår secret sport)
Speedkenta -
Hej! Är jätte intresserad av husvagnen. Kan du skicka några bilder? Går den att släppa även om den är i renoveringsbehov?
mvh/Elisabeth mueller_nylander@hotmail.com
-
Tjenare.
Jo men om du hittar till hamnen så har du hittat rätt.
Till vänster om hamnen funkar det vid sv/s vid 13/ms eller mer. Annars kan man ju sticka till Löderup om det inte riktigt funka i kåseberga. När det funkar lovar jag dig att du inte e ensam. Ses i vattne. -
anonym-anvandare
Medlem4 september, 2005 vid 15:03 som svar på: Bra & billiga rundningsbojjar efterlysesEftersom Classic blev inställt så misstänker jag att
våra seglare skall tillbaks dit.
Då kan nog dom ta med sig dom tll Varberg.
Speedkenta
Kenneth/ÖWC -
En vågsurf dräkt är gjord för att hålla vatten borta och dig varm, vindfaktorn är nästan bara en issue på överkroppen för vågsurfing. Eftersom blanka ytor håller vinden borta från din värme, men samtidigt är blanka ytor på en dräkt inte lika smidiga. Därav.
Skall du surfa de fyra kalla månaderna, så är nog en inbyggd huva att föredra, men det gör du å andra sidan inte med en 5:3 tror jag. Lös huva hjälper mot vind, inte mot iskallt vatten.
-
Hej!
Känner igen mig i mycket av det du skriver.
Är självlärd på gammal surfutr.
Köpte till förra säsongen en JP140 och ett Diablo 7,9.
Det var helt klart ett lyft. Seglar oftast på insjöar i Småland där är man ganska ensam.
Mvh/Per -
7900kr kostade den.höll på att glömma visumet.Trodde inte det behövdes men det var väll hårt efter bombningen.
-
håller me tbasco.. Skall väl inte docka med en rymnd station… de är ju bara o te en tändare elda lite på änden, spotta på fingrarna och medan de är mjukt rulla tampen mellan tummen o pekfingret.
-
-
när man köper brädan så får man en 36cm fena.
segel storlek 5.5-8,6
Stealth segel går att rigga olika hur mycke det blåser.
gå in på naish hemsida och download där får du hjälp hur du rigga stealth.