Forumsvar skapade

Sida 170 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 17:04 som svar på: plywood

ett dygn räcker

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 17:02 som svar på: Surfshop Lund/Helsingborgsarea
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 16:48 som svar på: whirlybirly=?

Svar till:

typ tantrum med en extra snurr.

[/ QUOTE ] va fan e en tantrum da? lixom ja e inte bekant med nårra termer…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 16:46 som svar på: more pics…

Svar till:

4

/Mat
    http://www.alohaphoto.nu

[/ QUOTE ]

de e ju han marodören utan leash igen!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 15:48 som svar på: Vart åka i vinter?

Jag hyr alltid moppe, en månad fick vi för 450.000 rupia, dvs under 15kr per dag.
    Skaffa internationellt körkort från Motormännen så kan du snacka dej ur massa böter/mutor.

/Lars

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 15:23 som svar på: Vart åka i vinter?

Och Bali är ju ruggigt skönt.

Är det ngn som har hyrt bil på Bali en längre tid? Har bara hyrt en vecka men då med polare som kommer inte ihåg vad det kostade. Eller moppe med surfbräde-ställ, ngn som har priser på längre hyra (6v-2m)?

Vad är det för vindstyrka vi pratar om (har bara en kite, 15kvm)?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 15:08 som svar på: Vad har hänt med begangnat marknaden?

Svar till:

Trögt värre. Byter prylar varje år och har tidigare tagit ca. 2v att ”bli av” med segel och brädor. Kanske den vindfattiga sommaren (på de flesta platserna i Sverige) spelat en roll?!

Min Starboard väntar fortfarande på en ny ägare!

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=3942&sort=1&cat=12&page=1

[/ QUOTE ]

Jag bjuder 4000 :-

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:56 som svar på: Vilken sittsele är bäst?

dom som är blå, med lite svart i:

johan

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:06 som svar på: Våtdräkt

Tack för mycket bra svar, jag kommer absolut att köpa en, men på surfers paradise kostar den 4000 har för mig att jag hittade en för typ 300$ på en amerikansk sida förut, som som vet om de kan stämma och isf kan länka?

Mvh Harry

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:01 som svar på: Vad har hänt med begangnat marknaden?

Prut är ju en koll på vilket pris säljaren är beredd på att anta….

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:51 som svar på: Våtdräkt

Angående Elaston….(jag fick min igår). Jag vet att folk tycker att den är grym och jag är väldigt nöjd men jag undrar om det inte kommer in vatten alls vid vänster axeln. Eftersom det finns en ”skarv” mellan vänsterarm-delen och högerarm/huvudet-delen.

En sak till, hur f*n får men dräkten på och av snabbt? Nu är det ingen problem men jag har ingen lust att stå och bråka med dräkten halvnaken och blött på vintern. Några tips?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:20 som svar på: Pryl råd till en som inte hängt med utvecklingen?

Severne har ju ett lockande koncept med en mast för S1 (400) och en för S2 (430). Detta är givetvis en kompromiss, men eftersom vissa av segelstorlekarna är sydda för ”fel” mastlängd blir ändå resultatet bra. Att få ner mastantalet är ju inte dumt, man slipper en stor kostnad och man reser lättare.

Själv har jag dock valt Ezzy för att han verkar vara en hyvens kille som ser till att personalen får luft och möjlighet att spela cricket. Sen att han syr segel som presterar bra samtidigt som de håller gör ju inte saken sämre. Dessutom är Janne på Locs, som importerar seglen, också en trevlig kille.

7.0 nånting blir nog bra som störst, lite beroende förstås på seglets karaktär. Sen 5.7-5.8 och som segel för både den gamle ATV:n och den nya en 5.0. Antar att vissa dagar med schysst NV, eller vad nu bästa riktningen är, kommer du också få användning för en 4.2: a. laugh.gif

Obs försök att täcka in alla storlekarna med en bom. Om du gör det behöver du bara en extra med dig som reserv. Har sett alltför många som kört sönder bommen på ”årets bästa dag” för att bli tvungen att ta den för stora bommen till sitt minsta segel. Eller ännu värre inte ha en tillräckligt stor bom crazy.gif så att det bara återstår att packa ihop.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:10 som svar på: Gemensam bräda!!

Kopplade inte riktigt om du kan surfa någorlunda (kan du vattenstart?) Jag köpte en 135-liters när jag började (hade kört pråm men aldrig planat innan) och jag väger 102 kilo. Jag har inte haft några som helst problem att lära mig allt utom att gippa (börjar komma efter ett år nu) men om du då väger 30 kilo mindre så skulle jag nästan säga att du är dum om du köper en större. Jag tycker min är sjukt stor och otymplig, jag kör bara insjö och den räcker helt klar för mig.

Slutsats: Du behöver inte mer än max 35 liter volym än din vikt (riggen väger ju också).

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:06 som svar på: Grattis alla kiteare!!

Nice bild, där har du något att sätta i albummet!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 12:36 som svar på: Våtdräkt

Jag hade min i förra veckan på Väddö…lite varmt men ”alla” som hade sommardräkter på drog in & bytte till vinterdräkt efter 1,5h. Jag tvekade om vilken jag skulle välja innan jag klev i, men ångrade mig inte!

Tar man av huvan blir det ju betydligt svalare. & i.o.m. att det nästan alltid är hård onshore så är en Elasto 6,4 ganska bra nästan året runt i Sverige…sorgligt men sant! wink.gif

F.ö. är det en oerhört bra dräkt, men det visste du kanske redan?

Sida 170 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA