anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Ingen som ska dit tidigare?
-
Kommer att vara där fre-sön hoppas på vind.
I morgon ska man dra till Örebro och va på möten.
Helt fel plats om man vill kita i de salta vattnet.P
-
Jag uptäckte för övrigt att det går alldeles utmärkt att bogsera en annan vinsurfare med den egna brädan. Använd en tamp på ett par meter och låt den som blir bogserad om möjligt hålla upp riggen.
Per-Arne -
Bomen på nedersta bilden ser rätt high-tec ut och Gunsegletser bra stort ut. Fort gick det!
Per-Arne -
Några tips till Er som besöker SM
var nere i dag och hörde att bana D skall användas
för Formula och 2,4 m
Om du vill titta på så bege dig längst ut på Lövhagens
fritidsområde (den lilla halvön NV på kartan).
Där finns även stränder om man vill släpa ut riggar,reservdelar ca 1 km gång väg.
Är man bekvämare så kan du parkera en bil på parkeringen
Lövhagen (finns en taskig ramp att ta sig upp på).
Dock längre att segla om något pajjat.
För trötta seglare finns stränder som sagt i NV samt
i Ost på den lilla halvön (S-Bedarön)som går ut till banan
se upp för grynnor längs Bedarön !
Formula skulle använda södra delen stranden vid NSS Varvet samt de små gräsytorna som finns för riggning det blir trångt milt sagt.
Så se till att vara ute i god tid, ganska lång utsegling vid Sydlig vind men sedan väntar havs segling …
Lycka till !
Per -
vad händer när man är överriggad?
förresten vad är skillnaden mellan att ha mastfoten långt fram/långt bak?
-
Så man slipper ta med sin utrustning för mätning och invägning då…

-
Säkert bra, men de är rätt fula 😉 Tur smaken är som baken…
-
Okej..man tackar för tipsen..kanon! Många säger att en bräda runt 120 liter och upp i början, men jag är tveksam eftersom jag väger 55 och är en ganska stark tjej.
Håller med dig om att det troligtvis är roligare att trixa än att bara kör fram och tillbax. Förresten..ni kanske känner till någon bra sida eller affär som säljer begagnat?Ha det gött
/Carro
-
Ok, det enda jag vill veta nu är:
Har den one-pump?
Då köper jag den här och nu.
[bespara mig allt jidder om hur det blir fel tryck i strutsen för det kan jag leva med ] -
får vibbar av hawaiianskt gräs

-
kan tänka mig att det är dyrt att resa ditt. expressen hade för inte så länge sedan ett repportage om en kite tjej som var på just margarita. där fanns massa uppgifter om priser med mera.. kan tänka mig att du kan leta på den på expressen.se
-
Gissar att detta är i lättare vind?
Du kan öka power så slipper du lite av detta, men då ändras andra saker.
Tyvärr så måste man flyga de flesta kiter i Zenit. Kan beskrivas som att balancera dem lite där.
Du ska annars vara rätt nöjd att det är just detta problem du har, det är mykcet bättre än en kite som inte riktigt kommer tillräckligt långt ut i vindfönstret
Vill du slippa balancera kiten i Zenit så finns det egentligen bara en kite man helt kan strunta i det för. Det är då en FOIL kite med autmatisk zenithfunktion. Den måste man istället alltid styra ifrån zenith, även när man kör den….
-
Schysst! Jag hör av mig sen när jag kommer neröver igen. Låter bra att det är ett par stycken som håller på! Vi ses snart..
-
Varör kliar det så i fingrarna att springa iväg och köpa en sådan där snurrande strut och sätta upp på näset, de är ju inte förbjudet att flyga drake där eller?