anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jag har klämt på NSP 5.10 Fish och den tycker jag väger bly om man jämför med vanliga brädor. Men efterosm du ska ha så stor bräda så kanske tyngden inte spelar så stor roll.
/Lars
-
Har svårt och se att du får nytt å bra för 200o sek?
Brädan jag säljer är en Tuflite dvs sandwich konstruktion, riktigt hård skalet och väldigt svår att dinga. Nypris på den ligger nog på 5-600$..
Trimmarn du har mail./Lars
-
anonym-anvandare
Medlem14 augusti, 2005 vid 20:06 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%Tack för intressanta åsikter. Jag tror att jag kommer att testa något av de större storlekarna av freestylesegel.
-
Tack!

Men ska man satsa på Freestyle/vågbräda för att kunna åka i mer ”blåsiga” förhållanden och även i plattvatten utan större problem? -
Dessutom ger SM i Nynäshamn poäng på Världsrankinglistan. Det gör inte tävlingen i Damnark som det verkar.
-
Svar till:
Svar till:
Hallo Anki aka tha judge
Står til?
Alf Martin
[/ QUOTE ]
Alf Martin! Jag har inte din email! Fixa fram!

[/ QUOTE ]
Hepphepp.. sender over mailen..
Spist noe mer grandiosa i det siste? sende nedover?
Alf M
-
anonym-anvandare
Medlem14 augusti, 2005 vid 17:21 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedgestrykjärn å bakplåtspapper funkar om man e lite händig å hålet e längst ut på blåsan…
-
Tråkiga nyheter:
Da kine har slutat tillverka Cold Water Mitts.
För liten efterfrågan!
-
Så här kommer mitt kit se ut senare i höst: (fast har tagit med fenstorlekarna i tabellen också, för det är ju faktiskt mycket viktigare än brädans bredd tycker jag).
8-12m/s Fanatic Falcon 131 (79cm,B) 9,0m2 Fena 46 / 44 29-32knop
11-13m/s Fanatic Falcon 131 (79cm,B) 7,8m2 Fena 40 / 38 31-35knop
13-16m/s Fanatic Falcon 91 (61cm,B) 7,8m2 Fena 38 / 34 33-36,5knop
15-19m/s Fanatic Falcon 911 (61cm,B) 6,7m2 Fena 34 / 30 / (assy 28) 34-38knop
18m/s å uppåt kommer jag inte ens försöka segla fort då åker 4,5an och lilla vågisen fram för det kommer ändå inte att gå att segla speciellt snabbt i dom vindarna om det inte är plattvatten. Så att ha mindre segel och brädor för det ändamålet känns överdrivet.Johan
-
Jo, GRRRÖÖÖÖÖT är jättegott, speciellt Erics (man måste intala sig det eftersomm han lassar upp så mycket på tallriken att man inte behöver något mer att äta förns det blir dax igen nästa morgon, men man måste d också trycka i sig ett gäng med stora stödmuffins och gott kaffe. Av pizzan blir man bara fettberusad och däst. Jag håller på en rejäl portion med GRÖÖÖÖÖÖT.
/
Johan
-
Svar till:
för att man kitear med dom nuförtiden
[/ QUOTE ]
Ofan håller dom för det??? Hur länge i såna fall? Vågsurfbrädor är ju ganska klena, det blir ju bulor i däcket väldigt lätt! Vadå kör ni i vågor med dom eller???
-
Hallo Anki aka tha judge
Står til?
Alf Martin
-
Uppe i 34 st nu!! 3 st Finsk och 4 st Norsk. SM kanske blir mer internationellt än Nordic Cup i danmark

Jimmy Hellberg, SWE 1
Stefan Voxby, SWE 2
Anders Løken, NOR 12
Jani Paju, FIN 12
Robert Åberg, SWE 13
Jonas Norrström, 15
Jesper Blomberg, SWE 17
Conny Brusewitz, SWE 22
Marcus Richardson, SWE 30
Erik Rondeel, NOR 52
Markus Emanuelsson, SWE 55
Johan Ekstedt, SWE 64
Jon Törnwall, FIN 66
Jesper Kujala, SWE 76
Svein Rudihaugen, NOR 91
Jussi Ohlsson, FIN 93
Kristian Olsen, NOR 110
Peter Davidsson, SWE 119
Tomas Lundgren, SWE 125
Bosse Carlsson, S 134
Ulf Sjöstedt, SWE 141
Patrik Jonsson, S 148
Olaf Seeberg , SWE 152
Anders Folkesson, SWE 154
Nicklas Carlsson, SWE 223
Wilhelm Glanz, SWE 243
Mikael Nilsson, SWE 288
Mikael Bokell, SWE 301
Bengt Johannesson, SWE 323
Mats Hartwig, SWE 412
Mattias Wallblom, SWE 496
Peter Friman, SWE 601
Michael Öhlund, SWE 707
Jona Ljungström, SWE 876 -
Svar till:
kommer en foil…
[/ QUOTE ] når kommer EH 06, i år eller nästa?
-
Det vart sol o bad istället.
Sjysst att vi fick tillbaka halva anmälningsavgiften iallafall