anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
vilka månader var det?
-
ser ut som en tidig Mistral mastfot??
/ippa -
Vet inte hur mkt. det brukar blåsa där men ett rejält oväder så borde man få hyffsade tider vid Niagara

/pugge
-
Jag köpte en NP 3000 i våras och surfade i början av maj utan problem, bara lite kallt om händerna.
Bor i Umeå.
/markus -
Tack för svaret. men jag bor i norra delen av sverige. så en varmare behövs nog.
-
anonym-anvandare
Medlem11 augusti, 2005 vid 06:27 som svar på: Är det OK att laga brädan med Epoxy lim?Har en liten lite ding, som en lillfingernagel. Enligt Starboard ska man inte använda polysterbaserad epoxi som används för att fixa bilar. Vilket givetvis är det enda jag hittar. Vad använder ni? Ska man shoppa i en båtaffär kanske?
-
Var är denna bild tagen?
-
Billig=Bra ??? brukar inte rimma! Vad menar du med billig? Som sagt Lidl och Clas Olson är billigt, men naturligt vis är en ”RIKTIG KITE PUMP” bättre
Vad får den kosta? Tyckte att HugeO erbjöd en bra pump för 200:- va det för dyrt? -
35 år och delar dina åsikter…det finns bättre och billigare torrisar än Pyron. Pyron andas inte och då förvinner poängen med torris.
Jag köpte en GUL Solvent torris för 2 300 kr inkl frakt från en seglarsite i england. Minns tyvärr inte adressen. Sök på google: GUL, drysuit, UK…så borde du hitta den.
Är nöjd med GUL dräkten: rymlig, andas, fötter med bra passform, blixlås fram (enkelt att öppna själv). Enda nackdelen är att den kan läcka lite vid handlederna om man bodydraggar efter brädan (vattnet trycker på). Med torrhandskar till (jag har Maui Magic) så läcker den inte i handlederna så problemet uppkommer inte när det är rikigt kallt i vattnet (då vill du ha handskar).
Jonas
-
Apelviken ligger väl mot sydväst om jag inte tappat orienteringsförmågan helt, det innebär att NV kan funka i södra änden annars läar ”berget”.

Pelle -
Svar till:
På fredag kommer de nya 06 kitesen hem.
Får se till att friskna till nu.
Går rykten om att Peps ska börja höppa nu när
han får riktiga prylar. Har han tur kamske han landar
nere i lagan.
Båstad kiteskola kommer att ha Crossbow i skolan redan
till helgen, så helgen elever blir först i landet att få lära sig kiten.
Är det någon som vill testa kiten så får ni höra av er.

[/ QUOTE ]
Är det en nybörjar kiteP
Kalle
-
Hej. Jag kör en North Xcellerator 80% till mitt WARP 10,2 och det fungerar utmärkt. Denna mast är lite smalare än en normal SDM och tittar man på hur cambern sitter mot masten när seglet är riggat inser man att en SDM-mast är alldelest för tjock…
/Jonas -
Varit ute ca 10 gånger sen mitten slutet på juni. 2 gånger har det varit bra! 2!!! Resten är bara trams. Ändå sitter man här o klurar på nya segel och en ny fena, boardbag, bommen är rätt sliten också.
-
Ja det blev vind stax efter kl 4 jag seglade en dryg halvtimme, sen avtog det och vred mera mot nord, då packade jag ihop.
Jag vred mig lite i knäet så jag får hålla mig på landbacken några dagar.
Tomas -
… glömde att jag väger runt 88kg.