anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
ska troligen åka med en kille som varit där 6 år i rad så han borde ha koll på campingen och liknande. Det är bara min egen förmåga att klara surfen som finns i huvudet. lite mer tips får du mer än gärna skicka till mackan@robell.se
Funderar på att skaffa en JP freestylewave 83 samt två ezzy (5,2 och 5,8). vad sägs? maila gärna… -
Både ja och nej, de allra flesta dagar är det relativt små vågor och då är det perfekt att lära sig. Avstå de stora dagarna eller åk upp till Exmouth de dagar och segla och snorkla. Det du skall veta är att du seglar på ett kalkstensrev som vid lågvatten är nästan i ytan, kan du mentalt leva med det är det inga problem alls.Vindmässigt bör du ha 80 proc. vinddagar med 5,3 eller mindre.
Tänk på att förbereda dig väl då det är rätt tufft att leva där ute. Skaffa dig bra campingutrustning.
Camingen där ute är rätt dyr räkna med minst 14 AUD per natt.Vill du ha mer konkreta råd och tips så lämna en mailadress här så skall jag hjälpa dig. -
Eftersom dom flesta miljöpartister bor i Stockholm så borde vindkraftverken byggas där. Störningarna skulle bli minimala om dom placerades på alla öar och skär i skärgården och Mälaren där det ändå är turbulens från ön och inga vågor. Dom få helt fria kuststräckorna som vi har i landet borde vara skyddade från sån här förstörelse av miljö och natur. Eller som miljöpartisten sa ”jag behöver ingen bil eftersom jag tar taxin istället”. /TN/
-
Ja gillar neopren mot häkken men särskilt mot mina skrunkiga bullar
-
Blev fel på inlägget ovan.
4.5 miloner bilar kör på etanol i Brasilien. funkar lika bra som bensin.
Du har helt rätt att mer energi behövs. Vi löser det bara inte, inte alls med vindkraft. Skapar bara nya miljöproblem som att förstöra våra kuster. -
Svar till:
Etanol är inte lösningen på särskilt många problem. Att vindkraften är förnyelsebar är ganska irrelevant. Det relevanta är att vi snart kan stå inför en energikris när världsproduktionen av olja börjar avta och därför behöver börja utveckla alternativen på allvar, förnyelsebara eller inte.
4.5 miloner bilar kör på etanol i Brasilien. funkar lika bra som bensin.
Du har helt rätt att mer energi behövs. Vi löser det bara inte, inte alls med vindkraft. Utan subventioner skulle ingen satsa på det.Vårt samhälle behöver massor av energi, så är det bara. Visst kan vi effektivisera, men det är allt fler som vill ha energi, så behover lär ändå inte minska.
[/ QUOTE ]
-
Tror det var någon som hade en bild här inne på hängsele modell mindre i läder för ett bra tag sedan, den verkade hålla upp kulorna och du bör nog gilla den

-
intressant, berätta mer!
-
Förnyelsebara kraftkällor??? Räcker verkligen vindkraften till att rädda planeten. Knappast. Alldeles för dyrt och alldeles för stor inverkan på miljön-se ovan. De kommer påverka mycket mer än man tror.
Löjlig eftergift till miljöpartiet för att få igenom andra sosseförslag.
Kör med etanol istället. Öppna Barsebäck. Behåll våra kuster som de är. -
Du din fette det bjuds på fät pizza hos mig vid 8. Då är dagens film klar och Sam kommer hit.
-
anonym-anvandare
Medlem10 augusti, 2005 vid 16:22 som svar på: Skruvat för djupt vid montering av stroppar???Jag tror att problemet kan vara just med Contourstropparna. Jag märkte de själv när jag skulle byta från mina vanliga JP-stroppar. Jag använde samma skruvar som kom med min JP_bräda men märkte att det tog stopp när jag skulle dra åt Contourstropparna. Anledningen är nog att det är ganska tjock vaddering på många stroppar och sen en bricka ovanpå det. Contourstropparna är klart tunnare. Jag kör nu på standardstropparna och ska skaffa ett gäng brickor för att bygga upp typ en centimeter innan jag skruvar fast Contourstropparna.
-
Svar till:
tja, jag har gått en kurs, men denna kite är inte lika dan som de cabrina som vi använde, där kunde man inte sätta linorna fel pga olika färger och att det va knutar i bara två hörn och de andra knutarna satt på linorna. puss.
[/ QUOTE ]
hör av dig till de som gav kursen igen och be dem förklara bättre. man ska kunna rigga alla kites tubkites efter en kurs annars är kursen kass. vem gick du kurs hos? surfers paradise?
-
vad väger du för de 127 literna ??
jag väger typ 75-80, vad tror du om en Carve 110-120 liters??
-
anonym-anvandare
Medlem10 augusti, 2005 vid 15:00 som svar på: någon som kan svara på hur vädret är i varberg??ingen som vet?????????