anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
tja, jag har gått en kurs, men denna kite är inte lika dan som de cabrina som vi använde, där kunde man inte sätta linorna fel pga olika färger och att det va knutar i bara två hörn och de andra knutarna satt på linorna. puss.
-
Svar till:
Vem satte in det senaste inlägget och var kan man köp dem? Direkt av kolfiberleverantören?
[/ QUOTE ]
-
Jag hade ett liknande problem med min gamla pråm (som mest används av systerbarnen som badbrygga på sommarstället)..
Fick för mig att jag skulle prova skiten igen men mastfoten var torkad.. så jag tog fram lite bräder istället och snidade till ett mastfotsfäste som passar moderna fötter (M8 skruv har jag för mig) sedemera skruvade jag fast mitt snickeri i brädan med långa träskruv med grova gängor..Brädan tar naturligtvis in vatten om man inte lägger ner sig på att täta skiten vilket jag inte gjorde..
Men jag kunde segla iaf..
Men detta förstör brädan alltså inte att rekomendera om du vill ha kvar din antikvitet.. men det vill du väl inte?
// Jesus
-
Det är sådant här som gör att man håller hoppet uppe i den grå vardagen.
-
Ja annars kanske ni båstad killar är bra på blåsjobb
-
japp
Skall bara ta ett kort på kortet med digitalkamera.
(kortet är från när han var smal och vacker på 80 talet)
Detta skall han inte klara sig undan
Kenneth -
Fenan om du har rätt storlek tar mycket bra höjd.
Det är inte lika optimalt som en vanlig fena.
En av våra speedguros körde i 33 knop med en gräsfena.
Skånska freestyleseglare använder gräsfena året runt.
Så mycket är en teknikfråga (du själv)
Sen som inom allt annat finns det bra gräsfenor och dåliga.
Dom som kör speed skickar efter sina fenor från windsurfing.se
Sen har surfers workshop bra fenor våg och freestyle
Även skidsports fanatic gräsfenor fungerar bra
ÖWC -
iblad går det inte att köra utan gräsfena! men jag tycker brädan går lika bra med gräsfena!
-
Sam har en jätte fin 12:a med fina former som han säljer billigt.
Dalen -
Eltejp är ju ganska snyggt annars! Då kan man kita när det åskar också.
/M
-
Svar till:
Svar till:
hejsan jag är sugen på att börja med kite-surfing och undrar om EH är bra drakar?
[/ QUOTE ]
säler på att du är nybörjare och ej en EH-räv?
[/ QUOTE ]
har aldrig förstått varför just eh har blivit så stort i sverige. Utomlands verkar de knappt existera, i alla fall om man bedömmer efter hur sällan eh nämns på kiteforum.com.
antar att eh har någon slags anknytning till sverige, kommer skaparen av märket härifrån måntro?(Drakarna verkar ju lika bra som alla andra tubes… efter vad jag har sett i alla fall).
-
det är nog runt duse udde som är lämpligast, blir nog hyggligt där när sommargästerna på campingen försvinner till hösten. Förresten är det du som kör med TorBjörn ibland?
Henrik
-
Svar till:
hejsan jag är sugen på att börja med kite-surfing och undrar om EH är bra drakar?
[/ QUOTE ]
säler på att du är nybörjare och ej en EH-räv?