anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem10 augusti, 2005 vid 10:37 som svar på: blir det ngt i dag? – cabrinha tjejerna?Svar till:
Pepes är iofs rätt schnygg han kör kaprinja ska se om jag hittar en idolbild
[/ QUOTE ]
vilken jävla marodör, ingen leash!
-
Jag har nåt bra att fylla ditt hål med…

-
Du får nog se till att seglet har en sk. variotop så att de extra 30 cm hamnar i toppen och inte, som det verkar som du tänker, längst ner. Det vore helt åt skogen illa på många sätt. Har du en varitop så funkar det såklart men en längre mast är ju styvare så du får ju inte en optimal böjkurva. Eftersom det låter som du är nybörjare så spelar det nog inte så stor roll.
Lycka till!
-
Hej Björn
Kolbom håller betydligt bättre än Alu. Efter att jag böjt och eller knäckt en alu bom/halvår så bytte jag till kolbom arrows 140-190 Det är nu 4 år sen. Därmed bevisat att kolbom håller bättre (iaf north mfl:s alu vs arrows kolbom).Bommen har betalt sig flera ggr om +mer surftid. Var seglar ni idag?
/Ola -Ronneby -
för varje person man värvar får man ett sms, orka………
-
Svar till:
tjeenare hur det går hål i din också?
[/ QUOTE ]
Rolig mening
-
Ja den vrids kring masten. Väger 95-98 med dräkt och krok. Har märkt att det är minst 10 kilo för mycket för de flesta fabrikat. Numer går master och bommar av betydligt oftare.
Manschetterna runt masten vill gärna låta bli att knipa om när man spänner bommen mot masten och ja det är speciellt vid en Tidalvawemast från 97 som är rätt biffig, men beslaget har ändå inte den där stabila känslan mot nyare master heller. Man är tvungen att liksom mata in manschetterna samtidigt som man spänner beslaget. När man gör det blir det hyfsat, men deras förra beslag, som inte såg så hippt ut, var på den här punkten betydligt mer ingenjörskonst där remmarna smet åt ett extra varv. Blir jävligt trött på sånt här eftersom man redan för 15 år sedan kunde göra ledade beslag som satt solid rock mot masten.
H-J
-
Men det här är ju bara början, tillslut kommer hela kuststräckan att var täckt med vindkraftverk!
Vad händer med vågorna? Tror ni inte att dom bromsas upp av alla fundamenten som kraftverken står på? -
anonym-anvandare
Medlem10 augusti, 2005 vid 08:22 som svar på: Vart är det bäst kiteförhållande vid N-NVÄr det tillåtet att surfa där? Jag vet att det sitter en förbudsskylt vid 1:a vik. Har dock inte koll på hur det är vid 5:e vik.
-
Med min vindstatistik (max 10 surfdagar i år) så är det lätt värt det!
/Ted
-
rena rama kuau i 6-8 fot fast lite mer shorebreak…
-
Vad tror ni om vinden ikväll? Är det värt att åka 20mil idag för lite gött surf?
-
Jo men du vet ju hur det är… På ett ställe kommer den för nära någons sommarstuga, på ett annat ställe bor den jättesällsynta sälen Sälle osv.
Så nånstans måste man lägga den och någon drabbas, den här gången ett surfspot tyvärr. -
Missa det inte! Jag hade möjligheten att se dem i Östersund och tusan vad bra det var.
-
Eric,
Jag skickar ett mail!
///
Bosse