anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem8 augusti, 2005 vid 15:26 som svar på: Nån nybörjare eller tjej som vill ha en 6kvmpris?
-
Svar till:
NYBÖRJARE UNDANDBEDES (kommer ni ihåg den?)
Till min LYCKA ser jag att det ska blåsa 15-18ms Nord NV -V på tisdag och onsdag.
det är då dags att damma av 6an och bege sig norröver. spola nybörjaren i Habo och ta med sin bästa polare från Shlagerbaren ta av E6an i höjd med Båstad och invänta kulingen.
[/ QUOTE ]
var hittar du den prognosen?
http://batvadret.foreca.se/area6.html
10m/s enligt dmi… -
Går det skicka brädor med posten? Är inte de för stora? Finns det bara bussgods annars eller? Känns ju som de kan ta ut värsta ockerpriserna i så fall…
-
ha ha. dalen imorgon
-
Kul för dig att du tycker det??
/M
-
sjukt seriöst, tur att federala medel går till nått vettigt…
tok go fälm…imorrn blire mer
-
Nja jag var lite otydlig, syftar på Lindö udde utanför Ronneby.Ser bra ut vid SV vind , men vad vet jag. ::
-
Om jag inte fattat fel så har Foreca en automatgenerering av sin prognos som baseras på de tre stora väder datorerna i världen. Kan vara bra att ha i åtanke så inte några större planer görs två tre dagar i förväg. Men foreca är ju bra att interpolera DMI mot.
H-J
-
Fiskebäckskil funkar bra, går utmärkt att rigga vid Gullmarsstrands parkering. Byigt men platt inne i badviken(Bökeviken) jämnare vind ute på Gullmarn. Har bara kört på sydväst men ska funka på syd till väst och kanske nordväst. Blir byigt om det vrider mot nordost sägs det. Mycket fritidsbåtar under högsäsong som kör ut och in till Fiskebäckskil. Har sett några som gått i på Östersidan, samhället på andra sidan Fiskebäckskil, finns en strand där men vet inte om man kan komma tillräckligt nära med bil.
Markus
-
Gårdagen var fruktansvärt bra! Hittade en point innanför norrvikssand som funkade när allt annat var sönder blåst och senare när vinden vänt så bjöd just norrvikssand på en och annan fin höger.
-
Man blir så trött, nu har dom ändrat prognosen på Foreca…tisdag och onsdag kan bli hur som helst…hälsar Peter
-
Vart kör ni Dalen eller ute i torekov eller?
Per -
Just det! funkar bra på nord! Nordväst är däremot mindre bra och då blir det lä.
-
Tja
Gottskär på Nord? Blir väll offshore. Kan man inte köra på andra sidan ”Onsala-Udden”?
Kelso