anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
surfcompaniet i göteborg har lite rea brädor på sin framsida
-
De bästa är ju om du åker med ut och känner på förhållandena i real-life så att säga
, då kan du kanske få lite åkt samtidigt….Verkar vara sunkigt med vind i Stockholm nu, men annars är det många som åker på dessa ställen.
Generellt:
Schweisser: Långgrunt, sandbotten, bra vatten, lite vågigt, liten strand.
Torö: Hardcore, stenigt, djupt vatten, jämnare vindar, små marginaler för misstag.
-
damma av leffas gamla speedraket så ses vi imorrn
då ska jag visa hur bitarna funkar för farbror ippa
/tbsurf
-
inglöggad är jag. Mitt lösenord glömmer jag jämt , det funkar ej att ryssa i rutan inte,.Jaha! Har jag fattat rätt nu …..gps menar jag . skall man ? ja vilken sort ?
/ ippa
-
Har precis köpt en shark 129l och är grymt nöjd. jag tycker den är perfekt volymmässigt. jag väger 70 kg och har kört den mest med 6.5 Inna jag köpte den funderade jag även på 142 litraren, det kanske vore ett alternativ för dig om du är osäker.

-
Titta mot seglets clew och försök dra bommen i huvudet. Hey presto så kommer du börja rotera med ryggen mot vattnet.
Rock on/Oscar
-
Svar till:
Det betyder att rekomenderad mast är en 460 mast.
Luff är hur lång mast och förlängare man ska ha för just det seglet.
Ex: Luff 464, mast 460 och förlägning får då bli 5 cm/Martin
[/ QUOTE ]
(ganska ny på det här)
Varför rekommenderar man en mast som är kortare än längden på seglet? Är den en fördel att använda en mastförlängare? -
bra, känns som bästa lösningen just nu
foretrex 101/201 med STORA siffror
i en aquapack mod 207stabilt
/tbsurf

-
Tack för alla tips!
Resan blir till Rhodos, Ixia istället och vi flyger på söndag! Vi bor på hotell Lito (någon här på surfzone som tipsade om det), vilket vi fixade själva, och köpte flygstol av Apollo. 3 750 för en vecka inkl transfer.
Partyprissarna får finna sig i att ta sig in till Rhodos via taxi, buss eller vespa

Finns det förresten någon som kan tipsa om ett bra ställe att hyra grejer? Stället närmast hotell Lito – Surfers paradise verkar ju schysst. Men sen finns ju ytterliggare tre surfcenters i Ixia?! Vilket ska man ta?
-
men går det att komma åt knapparna på foretrex’en när den ligger i aquapacken ?
/tbsurf
-
mmmm, den använder jag till min geko201, men hur gör man med foretrex ?
/tbsurf
-
ok, schysst om du kollar det när den kommer
då måste jag oxå spontan shoppa en sånsom speedjanne sa ”prylhetsen är total”
/tbsurf

-
Svar till:
Ja… Här e hon igen tillsammans med mig och raymond!
Ja dyken var ingen hitt men det var skönt att komma ner under ytan och leka lite…
[/ QUOTE ]
Ha ha sköna bilder!!!
Inte dom läckraste damerna där alltså… men vad dom saknar i det ena kanske dom kompenserar i det andra
Men jag hade inte chansat.. -
Klagshamn kanske? Någon som ska dit? Drogden 8.7m/s…
vem har badring på seg?