anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
jo, fixat fraktnummer och allt. Verkar som det är skickat från Örebro. Ringde upp till dem och kollade så att masten inte låg under två traktordäck eller något annat livsfarligt. En något ”icke-förstående-om-min-längtan-att-stå-ägare-till-en-gulftech-mast-i-max-två-delar” person delade inte min uppfattning om värdet på ”aktas-etikett”. Jag hoppas dock att mitt samtal bar frukt och masten placerades som VIP på bussen.
Sedan vet man ju inte om det tar 1 dygn eller hela augusti att få ner masten. Max längden är 2 meter (gulftech 400!) och olika omlastare kan ha olika flickvänner och kan därför vara på olika humör.Bussgods for president
-
Fin fin! Hemma-meckade schyssta prylar till bra pris är alltid kul.
Syr du på spännbandet på ett elastiskt band för att få den elastiska effekten (och då det vågiga utseèndet) eller löper det en snodd fritt inne mellan spännbanden??
/Magnus
-
Jag skulle inte kitesurfa över utan följebåt. Jag spenderar en del tid på Ven. Det är riktigt strömt i vissa partier så skulle du haverera eller inte lyckas få upp draken från vattnet kommer du att driva långt och brädan likaså.
Vill du trots allt testa så kan du ju mellanlanda på Ven som ligger ungefär halvvägs om du kör från Landskrona. -
okej det verkar inte så bra utifrån vad dom har skrivigt i loggen….finns det inte något ställe i närheten eller några mil bort där man kan andväda 6.2 eller mindre ?????? Annars blir jag nog tvungen att börja med formula eller i värsta fall kite
(okej kanske inte kite men min situation verkar ju inte direkt lovande) -
Svar till:
ja åk till paracuru istället. det var fan mkt bättre kite, sen kollade inte människorna så snett på en där heller. Plus att de som bodde där inte hade några problem med inbrott (inte någon utav de vi snackade med iaf). Så var det visserligen i cumbuco också för två år sedan, sen sa det bara pang typ förra året det blev skitmkt inbrott. De säger att kriminaliteten liksom äter sig ut från storstaden (Fortaleza) i takt med att byarna besökt mer och mer av turister.
men vafna, jag skulle ändå lätt kunna åka dit igen. Det är inte direkt så att man inte åker dit bara för att kriminaliteten är extremt hög. det är mest när man hyr hus det kan vara farligt tror jag, nog för att det skedde inbrott i posador också men inte så många. Det där med ”hålla i sina grejor” kan man nog inte köra på helt. VILL dom ha någonting från en så tar dom de. klä dig i hawaianass, ett par sleedna shorts och eventuellt en t-shirt. Fotta / filma inte när många braziliians är around, se till att gömma allt sånt när du transporterar dig annars är risken stor att de ser dig sen kollar upp var du bor och tömmer stället.
[/ QUOTE ]
Bra tråd med bra information som borde flyttas till resmål, spots!
-
Tack allihopa för tipsen! Kanske lite nya grejer kan få fart på det hela…Fast då kan man ju förstås inte skylla på utrustningen längre..

Charlottenlök -
Bra,är bara så trist att klaga på folk!
-
Ola. H jag kommer köra mellan 6,5 – 4,9 jag vill ha kul
vad tycker du har du tips om ska testa loopa framåt?Lukas
-
Ola. H just nu väger jag ca 108kg men till vår tänker jag väga mellan 78 – 87kg jag kan gippa små hoppa duck gippa speeda osc har ett mistral 150l, Jp super x 115l, och f2 sputnik 275 85l. Men jag vill ha en till vilken freestyle/ww eller en jp wave vad tycker du jag menar blåser det runt 11m/s då kan man köra på båda men vilken ska jag välja??????
jag kommer att segla de flesta tiden i sthlmtack
-
hej lars!
Lättast är nog att parkera längst ut på sotenäs och gå ner till bukten. Paddla sedan över till tryggö som ligger alldeles brevid och promenera ut till öns nordvästra udde (revet), på det sättet slipper du transportpaddling ut ur viken.
Vi får ev ses imorrn, tror att em blir bäst då dyningen peakar över revet/grundet./Patrik -
Du går i i badviken som ligger till höger om hamnen(svänger höger innan hamnen) sen får du kryssa typ 10 meter sen öppet hav
-
anonym-anvandare
Medlem26 juli, 2005 vid 20:46 som svar på: Några fler som funderar på Fituna idag?Vilken höjdardag körde 105l och 6,6kvm från kl 12.00-18.30
stort sett fullt tryck hela tiden -
Vallda Sandö är helt ok om man vill ut å segla på onsala halvön. inga vågor men öppet hav och ingen kryss ut.