anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
[ QUOTE ]
HELT RÄTTvi har varit inne lite på samma linje med kolfiber lattor!
[/ QUOTE ]
Det ökar vikten på kiten med ett par kilo för fan… bara skit -
http://www.surfersworkshop.se säljer pro-limit dräkter. Finns i Malmö, men skickar fraktfritt i hela Sverige.
//Nisse
-
[ QUOTE ]
aj aj, nu får du ta o lugna ner dig lite patrik, du ogillar ju fjoil lika mycke som jag gör det har du själv sagt. Skjut inte dig själv i foten…[/ QUOTE ]
Ahahahahaa sjukt kul & bra läsning, fan du har ju humor Hugo mannen bra som faen på konsten att retas =)
-
Hmm… funtade på frillesås innan.. men funkar inte lite halvkass vid nordöstlig som beräknas vara?
-
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 22:06 som svar på: Löjligt Billiga Brädor!!! Skynda o Fyndaöhh. fel topic va.
skulle se ut om alla la ut sina säljesannonser här
-
Inlägg raderat av patrikol
-
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 18:53 som svar på: Kitebrädor nybörjar – start – go KÖPES!Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Du jag har perfekta nybörjar brädor specialla priser för dom som har kört foil!
4495kr ny brunotti Horiszon.
[/ QUOTE ]
Fin bräda, klockren
Kostar 6000 (lägsta pris) i europaGo figure…
[/ QUOTE ]
med en sån kanske till o me MRille kan ta höjd
[/ QUOTE ]
Att du orkar!
Suck!
Peter[/ QUOTE ]
jag skulle nog vilja påstå att TOM PETER kan ta höjd med en brunotti!
[/ QUOTE ]
Ibland har du dina ljusa punkter rambo mannen =)
-
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 18:01 som svar på: Kitebrädor nybörjar – start – go KÖPES!Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Fin bräda, klockren
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Att du orkar!
Suck!
Peter[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Nya No-name Kiteboards är på ingång kommer att bli en riktig ”höjdare” !
Ska nog sätt lite no name på dina fötter så du ska få prova.
Peter
[/ QUOTE ]
E det crazy fly som gör dom åt dig eller?
[/ QUOTE ]
Dom kommer att bli CRAZY och man kommer att kunnna FLYga med dem 😉
Specialdesignade brädor.
Ingen mer kommentar!
Peter

-
Jag tror att Kate har gett dig tillräckliga och bra svar på din frågor, men om det skulle visa sig att du inte har snabkoppling på bommen vill jag ge dig en kort beskrivning här:
Om det sitter en tamp på ett par dm i framkanten på bommen plus att det finns en låsklämma sk. clemcleat
1. börja att trä på in seglet i masten och sätta dit mastförlängaren/foten. Då spänner du även föriket som även kallas för nedhalet. Det skapar buken i seglets främre del och tar även bort en del rynkor i seglet.
2.Res upp masten på marken och måtta in var du skall sätta dit bommen så att den hamnar i axelhöjd.
Trä på bommen och lägg bakre änden på bommen (nocken) upp mot masttoppen. gStå gränsle seglet och trä den korta bomtampen 1,5 varv runt masten. varefter du trär igenom bomtampen i lämpligt hål eller runt lämplig kant och till slut genom cleamcleat.
3. Dra åt lagom hårt dvs inte för hårt så att masten spricker när du fäller ned bommen men inte heller för löst så att bommen glappar i höjdled.
4. Nu återstår enbart att spänna uthalet bak i bommen.Det vore kul att veta om du har ett modernt profilsegel med snabbkoppling på bommen eller om en mer gammeldags rigg och segel.
Jag har lärt många att vindsurfa och använder än i dag mest gammeldags segel och brädor. Vi håller hus i en rätt skyddad vik i Mälaren. Där passar dessa ”stenåldersgrejor” mycket bra! Det är mycket vanligt att man som nybörjare skotar för hårt i lättvind vilket får till följd att man stryper kraften och tappar både fart och höjd. Moderna segel är gjorda för att inte tappa formen när det börjar att blåsa, men kräver en större finkänslighet i skotning när det blåser lite.
I år lyckades jag få en kompis son att vindsurfa i ca 30 minuter på en fullängdsbräda med ett modernt monofilmsegel på 3.5m2. Han är 7 år och saknar en underarm!
Han länsade hela sträckan och jag åkte bredvid i en gummibåt. Det var första gången som han vindsurfade!!!
Per-Arne -
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 16:38 som svar på: Kitebrädor nybörjar – start – go KÖPES!Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Fin bräda, klockren
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Att du orkar!
Suck!
Peter[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Peter
[/ QUOTE ]
betyder det att man får döpa dom själv??
[/ QUOTE ]
frågan är hur länga man kan citera utan att tappa ämnet?[/ QUOTE ]
länge….
-
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 16:27 som svar på: Kitebrädor nybörjar – start – go KÖPES!Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Fin bräda, klockren
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Att du orkar!
Suck!
Peter[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Peter
[/ QUOTE ]
E det crazy fly som gör dom åt dig eller?
-
Konstigt att ingen som var där och såg skriver om olyckan…
-
Ja det var ju ingen dum ide faktiskt, har inte haft en tanke på det. Tackar så mycket.
Kan det ha någon betydelse att upphalstampen är något för kort, jag kan nämligen inte få öglan på den att räcka ner runt masten om ni förstår vad jag menar,??
-
Är det inte så att det är timmarna på vattnet som räknas ?
Det har jag hört i alla fall.
Eller är det kanske så att det är timmarna i vattnet som gäller nu efter ha sett ett gäng träna freestyletricks .