anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Samma positiva Rambo angående Takoon Nova
Svar till:
den är skitbra för nybörjare
[/ QUOTE ]
Gått charmkurs eller? -
Svar till:
Svar till:
”kite-representant” i Varberg, Henrik Fahlén.
[/ QUOTE ]
Fahlen är nog den bästa kitesrufaren i Sverige
[/ QUOTE ]
Lägg märke till den ”nya” positiva Rambo…

/Zilversurfaren
-
Algerna är väck så det är lungt nu.
Sen var det ingen ölänning som körde i 150 knyck.
Utan han var från Växjö.
Vi har inte så långsamma bilar på öland
ÖWC -
Okej. På mastfoten sitter ju ett snöre fast, vilket det oxå gör i bakanten av bommen. Var sjutton ska jag fästa dom?? Tack för hjälpen =)
-
Svar till:
nej, det verkar vindstilla, mohahahha
Och Obelix är som bekant inte allt för smart. Eller har han bara otur när han tänker? Om det tviste de vise.
Jag brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då. Enklare att vrida ut dem ur fönstret när dom är nån meter upp istället. Klart bättre metod!
[/ QUOTE ]
Men hur ligger det till kan du ta höjd?
Det verkar som du har rätt dålig koll på kitesurfing när du ”brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då” och detta för att undvika att dom viker sig och trasslar sig när du ska launcha.
Svara snälla mr mille är PL en så dålig kite att man inte kan launcha den i över 45 graders vinkel eller snackar kongos i nattmössan.
I vilket fall så börjaf jag förstå hur du får dina luftfärder när du launchar mitt i powerzone.
Och visst det kanske blåste lite dåligt i skåne i helgen jag vet inte men jag såg Rambo i mynningen i Lördags det blåste 10sm++ och ca ett 30tal surfare men inte en enda foil kanske det blåste för mycket? -
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 13:31 som svar på: Kitebrädor nybörjar – start – go KÖPES!Har en Cabrinha Prankster 172cm.
Med freestyle plates (tror jag det heter) dvs stropparna går att justera och vrida precis som man vill ha dem./Tobbe 070-222 16 93
-
Mailade ett förslag till Hanna på en bra ”kite-representant” i Varberg, Henrik Fahlén.
Hon hade dock redan bestämt med Patrik Johansson (Putte på Surfers Paradise
)Inslaget kommer sändas i P1 kl 07:45 i morgon tisdag.
/Zilversurfaren
-
Askim funkar egentligen bara bra på sydväst, men då är det helt ok!
-
Hei grabbar!
Hva blir det til, kommer dere til å ha noen tevling med på den internasjonale FW-rankingen? Norge, Danmark, Finland, baltikum osv har det, men ikke Sverige. Dere har kort tid dersom dere ønsker å la SM være rankingstevne. Ca til i morgen tror jeg.

-
anonym-anvandare
Medlem18 juli, 2005 vid 10:03 som svar på: Ey Sthlmare, bra spots i närheten av Ingarö?Super! Börjar redan få abstinens…
-
Har själv ett RX2 7,8 och har inga som helst problem att rigga det.(kör rek mast)
Dock har de 2 övre kammrarna några gånger hoppat ur. (typ 4-5 ggr på 40)Jag trär bara på seglet och sen drar jag nedhalet typ 60%, uthal sen resterande 40% på nedhalet..
därimot har jag problem att dra det till 498 +/-1cm som rekomendationen är..Kör det typ på + 3 till 4cm.
Lånade ett nedhalstrimm..det var som en gåva från ovan.. -
Aftonbladet har redan förutsett det här
Stoppa ”Fab 5”-bögarna
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,401737,00.html -
Är oxå nybörjare med samma problem men märkte att det gick lite bättre om jag var mer bestämd och försökte få vind i seglet fortare. Har varit ute ca 10 2 timmars pass hitils och det blir lite lättare varje gång men alltid lite strul i början..

-
Foil e fult å kass, å Naish e kass, som att köra en långkölad båt.. Trögt som faen…
Visst e foil fult!! Sett någon som hoppat med en foil?
PatrikOl, visst är Naish kass?/Chrillo aka chris99 men orkar inte logga in..
Det är väl det man behöver säga på Steffo för att skapa en feting diskussion att skrtta åt… Off we go..