anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Kan man vinna svenska cupen 2004 med challenger segel så måste ju de va bra grejer!
-
Svar till:
Om brädan planar så svänger den åt det håll du trycker.
En bräda som INTE planar tenderar att svänga åt motsatt håll.[/ QUOTE ]
Okej, det låter vettigt.
Då har jag ytterliggare en fråga som kanske är ganska basic. När man planar ska man ju försöka stå så långt bak på brädan som möjligt, med fötterna i stropparna. Men ju längre bak du har riggen, desto mer vill ju brädan lova upp? Hur motverkar man detta? Trycker man ner med fötterna vill ju brädan (enligt vad rabbit skrev) brädan lova upp ännu mer? -
Sålde min förr 4000 innan säsongsstart för 4000 med en ding i nosen. Grym bräda att lära sig på
-
Svar till:
mmm
vi minns väll alla denna film
http://media.planetvids.com/pvids/Getting_Air_from_Kite.wmv[/ QUOTE ]
vad hände med snubben i den rullen ?!?!! hur kunde det hände, uppotvindar?
-
Svar till:
jo, hänger med i ditt resonemang
vore ruskigt kul att prova en bridlad lei!
[/ QUOTE ]
Om du varit med lite längre så hade du haft gjort det! MMin första lei var det! -
[ QUOTE ]
vi e så jävla COOLA!!!! NL 4-ever![/ QUOTE ]
Ni ser ut som 13år max, jävla coola rambo killar! Heja er!!! -
Alltså:
– Med en gammal bräda, trycker jag ner högerfoten svänger brädan till vänster.
– Med en modern bräda (utan centerbord), trycker jag ner högetfoten svänger brädan till höger?Har jag uppfattat det här korrekt?

Låter skitskumt iaf. Man kan alltså inte göra en carve jibe med en gammal bräda? -
Svar till:
gå in på kiteskolan.se om du nu är så **********!!!!
[/ QUOTE ]
Vi är inte förvetna, bara oroliga och intesserade över vad som hände. Man är ju själv ute och kan drabbas…
-
4,2 i Pozo? Du `maste skamta, jag har kort 4,0 den senaste tiden och jag brukar ha ganska stora segel.
Strunta i jobbet nasta gang och folj med i stallet for att aka pa nagon vindfattig resa till Jugoslavien./Sinclair
-
Inlägg raderat av patrikol
-
Precis som dom säger, kliv inte bak på brädan förrens den planar. Försök även att falla av så planar den upp lättare.
-
Svar till:
oj vad folk snacka skit vi var tre st av manligt kön som körde när det hände
om du inte vet bättre ****** så skriv inget då förren du har fakta[/ QUOTE ]
Ta och berätta vad som hände istället om du nu vet så slipper folk gissa..?
-
oj vad folk snacka skit vi var tre st av manligt kön som körde när det hände
om du inte vet bättre ******** så skriv inget då förren du har fakta -
Tycker du har mycket bakvikt, du hänger utanför brädan trots att du inte verkar vara i hängselen.
Jag gör följande på vågisar samt freeridebrädor. Det första jag gör är att kroka i hängselen, oavsett om det är mycket eller lite vind, sedan är det bara att börja vandra bakot när vinden tillåter det.
När man kommer i hängselen använder man mer det tredje benet(masten i detta fall, inte din willy), vilket resulterar i att du får mer tryck i mitten av brädan, vilket resultetrar i tidigare planing.
-
Jepp bara att laga. Dock hade jag gjort det själv, blir billigast så.
Har du inget gammalt segel du kan ta material ifrån? Bara att sprätta upp den bit som ”låstnade” samt att du överlappar det material (duk) som slets sönder. Använd spunnen nylon eller spunnen kevlar tråd (0,18)…
Sen är det bara att sy i samma hål i den utsträckning det går samt att man i nya partier kan sy i nysylade hål…