anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
sug min kuk och tvatta yota under armarna!!
/pozo-martin
-
kort 4,0 – 4,5 sedan den 3:e juli, det borjar bli jobbigt!
(Pozo)/Sinclair
-
Måste alla ha så mesiga bilder så att dom tror att de e coola??

-
Hur gar det med frontloopen naish?
-
anonym-anvandare
Medlem15 juli, 2005 vid 16:31 som svar på: Hjælp med at redde Vågspot ved Klitmøller DanmarkHep
-
anonym-anvandare
Medlem15 juli, 2005 vid 16:12 som svar på: Extremt åskväder på väg in över västsverigeTack för varningen. Nu börjar det, bäst att stänga av datorn,och TV´n
-
anonym-anvandare
Medlem15 juli, 2005 vid 15:52 som svar på: Extremt åskväder på väg in över västsverigeEL DUDERINOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
-
anonym-anvandare
Medlem15 juli, 2005 vid 15:52 som svar på: Extremt åskväder på väg in över västsverigeÄrligt talat så hade jag kunnat tänka mig att bli träffad en 3-4 gånger för att få surfa lite!!!!
-
Ja, du kan själv se sortimentet på hemsidan!
-
Kör själv med Tekkno Sport G10 weedfena, införskaffad på http://www.surfersworkshop.se i malmööööööö
-
Svar till:
Tjosan, är ganska ny inom kite, men har i alla fall lärt mig att åka lite fram och tillbaks..
Härlig sport! Här där jag bor tror jag att jag är enda kitaren innom 5mils radie så det blir många ensamma sessions när jag inte orkar åka iväg långt..
Starterna har jag inga problem med, öser bara på lite sand. Men jag har inte kommit på nått bra sätt att ta ner kiten själv, brukar vika ner den i vattnet med LE neråt o sedan springa ikapp den innan den når stranden. Känns väldigt riskabelt
Hur tar man sig från bommen till draken på ett smidigt sätt? vilka linor ska man dra sig fram i etc?Tacksam för svar! /Sune
[/ QUOTE ]
Att surfa är som du säger ganska riskabelt. Det är dock så att vissa spots känns lite säkrare än andra.
Det går att ta ner draken själv men det är lite knepigt. Kör ner kiten i vindfönstret c:a 5-8 m från backen. Ta sedan övre/främre linan och ”hala” ner kiten. Kiten kommer att lägga sig ungefär som du lägger den när du inte kitar. Men pröva först i lätt vind och lär dig hur det fungerar, typ 5m/s och öka sedan när du är säker. Så gör jag när jag är själv och det funkar. Var uppmärksam så att den inte vänder sig och drar en runda i powerzone.
Men var försiktig!Lycka till. /Dennis
-
Österskär/Åkersberga som ligger ca 3 mil norr om Stockholmo