Forumsvar skapade

Sida 257 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:42 som svar på: Bok / hemsida om windsurfing?

Tack för svar, men en DVD känns inte så aktuellt. Jag vill nämligen kunna ligga på hotellrummet/stranden på Rhodos och läsa på. Jag kommer inte ha med mig nåon DVD-spelare :-).

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:41 som svar på: Kite förbud i Apelbay snälla!!!!!!

Har kommit hem från en fantastisk dag i Apelviken med fina vågor, ljummet vatten och en massa glada människor i solen. Tyvärr så måste jag säga att den äldre man som kom fram till mig och var förbannad på dessa ”surfare” som åker i full fart 3 meter från stranden och nästan körde på hans badande barnbarn, har en poäng där. Försökte vara ambassadör så gott jag kunde – även fast jag är en glad gästfrån Vänersborg – och förklara att vi vindsurfare ligger långt utanför badande och kör i vågorna. HAN VAR MYCKET UPPRETAD och skulle ta detta med kommunen där han hade känningar sa han. Mannen gick iväg och 15 sekunder senare när jag stod på stranden så kommer en – kite:are naturligvis och vill demonstrera sina piruetter i hög fart alldeles intill stranden och i princip innanför alla badande. Vad som driver dessa uppvisningar vet jag inte men lite omdöme borde kanske också få plats i repertoaren.
    Kite surfing verkar härligt och är något som jag personligen tycker är en skön dimension på vattnet men om inte utövarna passar sig så händer nog samma sak som för vattenskotrarna för ett par år sedan………..tråkiga förbud frown.gif
    Fan va trist om vi alla då ska drabbas

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:31 som svar på: Gött i Beerlanda!!

http://www.pwaworldtour.com/pwa.sys/popup/display,3744
    *voodoo som inte orkade logga in men det blev krångligare när inlägget inte gick att ändra wink.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:29 som svar på: Gött i Beerlanda!!
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:26 som svar på: Gött i Beerlanda!!

Och inte ett ord om hur seglet känns, nyheter osv confused.gif
    Och vart är allt det heltäckande vita som man sett i alla segel, gäller den designen inte för oss dödliga wink.gif
    http://www.pwaworldtour.com/pwa.sys/popup/display,3744

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:20 som svar på: Gött i Beerlanda!!

Räknade till över 30 segel på vattnet under eftermiddagen!! grymt skoj med drag o folk.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:19 som svar på: Blekinge + kite ?

Svar till:

So fungerar inte i Sandviken, Sölvesborg. Det är s-sv som gäller där. Iversjön är bra på v-sv. So är bäst ner mot åhus vart som det är bara välja o vraka. Åhus strand är ganska bra.

[/ QUOTE ]

Åhus är inte bra för nybörjare. Mycket vågor. Kanske inne vid stranden i Åhus. Men där brukar vara mycket folk som badar. Sandviken är nog bäst nu mot helgen, så långt man kan förutsäga vädret. Mycket plats och långgrunt.
    /DJ
    Gurra! Vi kanske syns i helgen. /Dennis cool.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 19:15 som svar på: För er som funderar på varför…

Påminner om en diskussion för mycket länge sedan, som om jag minns rätt vi avrundade med följande slutsats:

Om fuktig vind (det var hypotesen) har mer massa än torr luft, borde den leverera mer kräm vid en given vindhastighet.
    -Men, vindhastighet mäter vi inte egentligen, utan snarare den effekt vinden har på ex ett par snurrande mätkoppar. Dvs om vindSTYRKAN är högre än vindHASTIGHETEN så är det lik förbaskat effekten vi mäter. Inte vindhastigheten. Men det skullle vara kul att mäte upp skillnaden…. confused.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 19:01 som svar på: Varberg

Svar till:

Njea, snarare feta 60-åriga raggare wink.gif

[/ QUOTE ] Får unngå å bli for full da.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 18:32 som svar på: LBWS VINDMÄTARE , TELEFON-NUMMER

lbws vindmätare e blajj .. Det var grym bris med 6.2 pansardrag ! Bara att köra ut några meter utanför stranden så catcha vinden

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 16:50 som svar på: depower-lina

Om det går är det bra att sätta en gummislang utanpå linan. Innan bytte jag flera gånger men nu behövs det inte. Slangar finns på ex. Chlaes Ohlsson.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 16:46 som svar på: Rostfria ringar?

Du kan säkert köpa dem på verkstäder som gör rostfria arbeten.
    Det finns en del i Gula sidorna som handlar med privatpersoner. Risken är dock att alla är på semester.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 16:03 som svar på: Nybörjarsurfare till Costa Rica

Planerar oxå att åka till CR i vår kanske.
    Tänkt Ostkusten mot caribiska… NÅgon som vet om man kan köpa brädor där? var och är det billigt/dyrt??
    tack tack

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 15:31 som svar på: Halmstad…..
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 15:00 som svar på: Rostfria ringar?

A few years ago when I looked for the same, båts in fiskeb. were the only ones with anything. Did you try them already?- Dave

Sida 257 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA