Forumsvar skapade

Sida 267 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 09:18 som svar på: * V*E*N*O*M *

Svar till:

Svar till:

intressant med cabrinha crossbow… man har råkopierat flysurfers p2:a satt några bridles på den och nu är alla LEIare som har dissat foils (speciellt fs) för glatta livet helt lyrsika över den … jag får inte ihop den ekvationen

[/ QUOTE ]

Som om FS var först, å råkopierat… tsss grin.gif

Bortsett från att det var förenkling intill förvanskning så blir det intressant att testa hur elliptiska LEI skiljer sig i känslan mot vanliga U-formade LEI utan att blanda in andra parametrar. Kan gissa att det inte passar alla … men kanske väldigt många.

Tänk om U-formen ser antik ut om 2 år smile.gif

nic

[/ QUOTE ]

det mest intressanta med crossbowen verkar vara att man kan skota ut den som ett vindsurfingsegel mitt i powerzone… blir intressant att se hur det funkar, kan tänka mig att det blir knivigt med vingens stabilitet.

Vore intressant om någon foiltillverkare gjorde en vinge som funkar lite åt andra hållet… dvs istället för att skota ut draken och döda kraften så skotar man in draken och minskar kraften mitt i powerzone.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 08:42 som svar på: Någon som seglat AHD Inspiro

Det är alltid kul att surfa, dock blir segel över 8kvm mer segling än surf. Men att en fina dag köra med widestyle brädor och köra match-race är grymt kul, enligt mig. Vem hinner runda bron först, tex.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 08:28 som svar på: Surfkompis

Jag hör av mig.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 08:14 som svar på: Någon som seglat AHD Inspiro

Svar till:

Tack för svaret
    Vad menar du med ”teknisk vid stagvändning”

[/ QUOTE ]

Mindre volym framför mastfoten gör det lite svårare vid stagvändningar, man måste vara snabbare runt masten. Jag har seglat 79an från 6.9 till 9.6 utan problem. Fugerar nog bäst mellan 7.5 till 9.0 enligt mig. Min fena är 56cm vilket gjorde brädan lite orolig vid 6.9 segel.

/A

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 07:50 som svar på: Jag dööör, var e vinden..

Ja med. Får bli en park dag.
    Henrik

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 07:48 som svar på: Årets kite, alla kategorier

the dog at it….

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 07:24 som svar på: Jävla terrorister.

Tänk till för faan!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 06:12 som svar på: Någon som seglat AHD Inspiro

Tjena, seglar själv en flundra, dock 79an. Engligt mig en grym bräda. Snabb och lättseglad, lite mer teknist vid stagvändningar gemfört med tex en stingray pga kortare bräda.

/A

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 06:09 som svar på: Jävla terrorister.

Denna typ av inlägg hör inte hemma på surfzone!

mvh
    adde / moderator

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2005 vid 06:01 som svar på: Surfkompis

spana in Tyresö Windsurfing Club, http://www.twc.nu där finns massor med vindsurfare i stockholmsområdet i alla kategorier från nybörjare till riktigt duktiga, du kan få både sällskap och tips…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2005 vid 23:10 som svar på: Jag dööör, var e vinden..

Svar till:

I know…

[/ QUOTE ]

ja windguru ar ju fett att lita pa…

star saker vind varje dag i cabarete, men det enda det gor ar att regna och blasa vardelost.

latt varldens mest overskattade kitespot.

staffan

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2005 vid 23:08 som svar på: Marocko 2005

Dom senaste 3 dagarna har varit sjukt bra med gubbe- till logohoga vagor och enstaka masthoga i setten. 4.7 har varit smorigt. Basta perioden surf jag har haft dom 3 ar jag varit har. Sista dagen med vind pa ett tag imorron verkar det som. Min pin i mastfoten gick av idag. Dags att gora sig av med dom. Javla tur att jag fick med mig bade rigg och brada till stranden, litet hal i bradan dar masfoten traffade bradan. Att masten inte gick av i shorebraket var ett under. Tack Powerex. Bu Pin. Hej Quick Lock.

Thomas

Thomas

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2005 vid 22:22 som svar på: Jag dööör, var e vinden..

jo.

/lina

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2005 vid 22:19 som svar på: Fanatic Falcon TT06 Proto

Seglade denna bräda en del efter att EM på Rhodos avslutats.
    Brädan är något kortare än årets (05’ans nos fanns inte kvar).
    Bakre delen är mer boxig (typ starboard 159)för att få lite bättre stance för bakfoten. ”Utbyggd” där bak för att komma ut mer på brädan -kändes helt rätt.
    Seglingsmässigt kändes brädan ganska lik Fanatic’s 04’a men med ännu bättre kontroll. Den var dock inte snabbare än 04’an ännu men Steve Allan hoppades på att kunna göra vissa förbättringar.
    Med det gröna skummet i ”cut-outen” så experimenterades det en del med olika djup på dessa.
    F2 hade en prototyp där djupet på cut-outen justerades med skruvmejsel. Grunda cut-outs skulle kunna förbättra lättvindsegenskaperna. osv….

Marcus R

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2005 vid 20:29 som svar på: Starboard Isonic 2006 17 juli

Fast har man reggat brädorna hos ISAF, så är det nog inte bara gissningar. smirk.gif

Sida 267 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA