anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
hallå mat!
Allt bra efter semestern?! Nu är jag nerflyttad till stan…känns bra : )
Med ut o köra i em? Olofsbo om det är mkt SO! Var där i måndags, grymt fint.
//alex
-
Change in Plans…… 🙁
Dessverre har vi fått sista minuten återbud av Mauricio och Nathan, och vi ber så hemskt mycket om ursekt för detta. Det förändrar fortfarande inte våra planer så vi kommer att finnas på Parkvägen i Falsterbo idag från ca 10 och framåt, för att sedan avsluta dagen på Badhyttan.Vi kommer fortfarande att visa upp 2005 års Wikipa produkter, bla. den nya Indy High Performance draken.
Torsdag – Båstad
Fredag – Varberg
// -
Change in Plans…… 🙁
Dessverre har vi fått sista minuten återbud av Mauricio och Nathan, och vi ber så hemskt mycket om ursekt för detta. Det förändrar fortfarande inte våra planer så vi kommer att finnas på Parkvägen i Falsterbo idag från ca 10 och framåt, för att sedan avsluta dagen på Badhyttan.Vi kommer fortfarande att visa upp 2005 års Wikipa produkter, bla. den nya Indy High Performance draken.
Torsdag – Båstad
Fredag – Varberg
// -
vid syd-sydvest 12m/s minst lycka till
-
Vi kommer att vara på Parkvägen runt kl 10
-
jag har 12m kite med bom och nödvändigt lull lull. Kanske är bra komplement om du redan köpt en större drake. Har en Hanacrew 165cm som är bra nybörjar – medelåkarbräda. Du får allt för billigt pris. Hör av dig till mig på joakim@brandclinic.se
-
Kollade bilderna………kanske inte en kavalkad av kända surfansikten men ni verkade ha kul i alla fall!!! Påminn om nästa surfparty här på konfen så kanske det blir fler ”hardcore surfers” nästa gång:=)
-
Kitesen luktar illa av koskit i alla fall.. smygplantera ett marijuana plantage i kohagen så blir djuren beskedliga och lugna … så slipper ni oroa er för att ko-losserna skall anfalla.
-
silvertape är inte nån bra lösning. Det finns flera olika tapeförslag som är klart bättre. T ex sån tape som man har på byggvaruhus, säljs för att teipa ihop plastfolie som ligger som spärrskikt i byggen. Med märkduk som man kan köpa hos segelmakaren så kan man göra en lagning som håller seglet ut. Märkduk är ingen tape utan dacron med kontaktlim på. Ligger på rulle och har stor bredd, oftast mer än en meter. Köper du en halv löpmeter så har du till flera reparationer. Klipp duken i remsor, ta bort skyddspappret och tryck fast på den rengjorda monofilmen. Obs att när duken är applicerad ska den eftertryckas med stor kraft. Lämpligt är en avrundad bit hårt trä eller liknande.
-
måndag o tisdag har det ej varit nån sjöbris att tala om på Erstan. Feta brädor med formulasegel, och vältränade pumpare har planat till och från.Men för oss andra har det varit mest solande och fika… TSSS
-
Har du röd kite? eller? Såg att det var någon i Åhus i måndags. Vi var där och körde med Gul och grå kite.
/DJ
-
Habo Ljung är nya Haga Park. Här är det bris o grejer alltid som gör detta ställe till nr 1…Det blåser mer här än på Haga Park
-
Mastfot långt fram brukar ju hjälpa. Försök också flytta fram fötterna och stå ganska tätt ihop med dom nära masten. Brukar funka för mig. Det kan även vara smart (när man inte planar) att kanställa brädan lite genom trycka ner hälarna en del. Det ger lite mer bräda i vattnet och bättre höjd.
-
å så kan man använda den som madrass senare på kvällen när man blev alldeles trött i hela huet………………..
-
Helt rätt Janne! De vindarna är bra, lite dyningar skadar ingen…Problemet som jag ser det är stabil vind hela vägen.
Hönö-Skagen nästa!!!
/U