Forumsvar skapade

Sida 277 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2005 vid 07:44 som svar på: måndag SO 7-11m/s, Olofsbo?

allo allo!

Skickat skjortan på kemtvätt än?! ; ) Säg till så pröjsar jag! Jag har funderat på hatt oxå men har inte hittat ngn som klär mina stora öron.

Du kommer ner i em alltså?? Försöker hålla lite koll på vindriktningen, vet inte när det blir för känsligt där nere.

Någon som ska dit ner före 1600 som man kan ringa för prognos??!

//alex

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2005 vid 07:42 som svar på: Sele: Sitt/midje? Midje/sitt?

Jag använder aldrig midjesele. Värdelöst att segla snabbt eller ta höjd. Man kan helt enkelt inte låsa ner segel och bräda ordentligt med midjesele. Dessutom får man ingen bekväm ställning. Vid vågsegling kan det vara skönt att kunna kroka i och ur riktigt fort därför används midjeselar där. (Skall erkänna att jag inte seglar våg sarskillt ofta) Jag har en sittsele med högt ryggstöd vilket jag tycker är gött då jag är ganska lång. En annan fördel är att den har 4 infästingspunkter på vardera sida vilket innebär att man kan justera krokhöjden en del. Släpper man på de nedersta och spänner de övre kan man höja kroken rätt mycket. Det tycker jag funkar utmärkt.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2005 vid 06:27 som svar på: Sele: Sitt/midje? Midje/sitt?

Tack! Finns det fler som har åsikter inom ämnet?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2005 vid 06:06 som svar på: Åkstilar?

Strunta i att välja åkstil tills du kört ett tag på en bräda som lämpar sig för nybörjare, dvs med relativt stor volym (hur stor volym som är lagom beror på hur mycket du väger: troligen runt 150 liter). När du lärt dig de grundläggande manövrarna ordentligt kommer du helt säkert att känna vad som passar dig bäst. Det beror ju också på var du kommer att surfa mest, dvs om du bor där det är vågor eller plattvatten. Senare kommer du kanske att vilja komplettera med ytterligare en bräda…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 23:45 som svar på: Åkstilar?

Wave, inget snack…men det klart..då måste man ju tycka om att hoppa, rida vågor o å! Men vem gör inte det?! =)

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 23:45 som svar på: Åkstilar?

Förhoppningsvis är det någon som orkar svara så småningom….

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 23:34 som svar på: Åkstilar?

jag sitter i exakt samma sits! Har läst överallt men kan inte bestämma mig för vad jag ska satsa på, är det så stor skillnad?
    /glad amatör

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 22:10 som svar på: Tidig planing med stort segel

Tack för ditt svar Rasmus. Vi får leta efter formulagrejor helt enkelt.
    Marcus

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 21:55 som svar på: Vid midnatt börjar revolutionen…

Fan vad den såg cool ut =) bommen och dom nya gadgets som medföljer också! Iaf ett företag som tar riskerna inom sporten på allvar bara en sådan sak ger en lust till att köpa en för att premiera dom!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 21:11 som svar på: måndag SO 7-11m/s, Olofsbo?

game on !

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 20:47 som svar på: Ingen vind i sikte i Stockholm, vart ska man åka?

Gotland för fanken!!! Finns alltid sunkig 6.2 någonstans om man är sugen. Jag står för föstklassigt centralt boende i Visby.

http://www.gotlandrunt.se

/Mejsel

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 20:46 som svar på: Ingen vind i sikte i Stockholm, vart ska man åka?

Det verkar vara runk överallt… confused.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:44 som svar på: Gbg imorgon (måndag)?

…funderar på viken nedanför Gottskär, har aldrig vart där.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:40 som svar på: Vattentemp öland?

tackar för all info blev kanon till slut 6 heldagar med bris på det hela, en halvdag (regnet kom), och en vindstilla, å då had jag ändå bara 6,9 som största segel, kommer säkert tillbaka.

micke

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:26 som svar på: Sele: Sitt/midje? Midje/sitt?

Har just bytt från sitt till midje och det är jag nöjd med. Jag är själv halvnybörjare och tycker att midje selen funkar fint till allt. Bättre vinkel på kraften och lite ”snabbare” att få igång draget med på något sätt. Skönare för ryggen tycker jag dessutom. De tips jag hört och läst säger midjesele i alla lägen. (Om man inte som AB skrev här att han hade har lättare med ryggen i sittselen förståss…)

Sida 277 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA